• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2017-12-15 19:23:37 följande:

Hipp hipp hurra har en så länge idag inte kräkts någonting!! Det har inte hänt på flera veckor!! Men inget idag än,hoppas det håller sig. Fortfarande sjukt illamående och de känns som jag skall kräkas men ändå. Här är vi glada föd de lilla efter allt vi gått igenom. Bara hoppas de håller i sig. Håll tummarna snälla ni!!

Jag håller tummen! Har det hållit i sig, eller fick du springa upp i natt?
  • Iowhannah

Idag är jag i v 10+4, samma dag som jag började blöda förra gången. Jag har varit rätt orolig inför denna dag och kommer nog gå runt och känna efter extra mycket :S

• marol
    Iowhannah skrev 2017-12-16 08:26:55 följande:

Idag är jag i v 10+4, samma dag som jag började blöda förra gången. Jag har varit rätt orolig inför denna dag och kommer nog gå runt och känna efter extra mycket :S

Förstår det:/ mentalt skönt när dagen är över, ett delmål avklarat :) tror och hoppas det kommer gå bra. Tänk på tisdag börjar v.12 (!) (Måndag för mig). Redan, känner jag. I början gick varje dag i snigelfart men sen vet jag inte vad som hände, allt började rulla på. Det trodde jag aldrig i början :)
  • Iowhannah
    marol skrev 2017-12-16 08:55:20 följande:

Förstår det:/ mentalt skönt när dagen är över, ett delmål avklarat :) tror och hoppas det kommer gå bra. Tänk på tisdag börjar v.12 (!) (Måndag för mig). Redan, känner jag. I början gick varje dag i snigelfart men sen vet jag inte vad som hände, allt började rulla på. Det trodde jag aldrig i början :)

Ja, sjukt! Jag längtar tills jag känner de första rörelserna. Med sonen kom de redan i v 13 så jag har kanske lite för höga förväntningar på att det ska ske tidigt den här gången också.

Jag tycker förvisso att det fortfarande går i snigelfart, men jag antar att det tar fart i början av nästa år. Jag vill slippa illamåendet och se den riktiga bebismagen, inte bara svullna tarmar.
  • Horisonten
    Iowhannah skrev 2017-12-16 08:23:07 följande:

Jag håller tummen! Har det hållit i sig, eller fick du springa upp i natt?

Tack. Ne inte inatt men imorse var det kört igen och mår så galet illa :?( Bryter snart ihop!! Jag orkar verkligen inte mer snart. :?( BLÄ!!
  • Moorii

Var på kub igår, allt såg fint ut! Innan kub så har jag känt lite kittlingar, som jag kände först i vecka 20 med första, så jag tänkte att det var inbillning.. Men på ultraljudet såg vi hur livlig bebisen var, så efter det kändes det inte omöjligt längre. Nu sitter jag här och känner kittlet ibland, det är så sjukt! I vecka 13, det trodde jag aldrig :D

• Iowhannah
    Moorii skrev 2017-12-16 17:55:00 följande:

Var på kub igår, allt såg fint ut! Innan kub så har jag känt lite kittlingar, som jag kände först i vecka 20 med första, så jag tänkte att det var inbillning.. Men på ultraljudet såg vi hur livlig bebisen var, så efter det kändes det inte omöjligt längre. Nu sitter jag här och känner kittlet ibland, det är så sjukt! I vecka 13, det trodde jag aldrig :D

Härligt! :D Jag kände också kittlingar/sprattel i v 13 med första (sedan kom de riktiga sparkarna i v 16 har jag för mig. En vecka senare kändes de utanpå magen). Jag hoppas på att känna så tidigt denna gång med :)

Inget blod idag! Det känns skönt att den här dagen snart är slut, och att jag klarade mig igenom den hyfsat okej :) Jag har såklart mått lite illa och varit helt slut under eftermiddagen men det ser jag som ett gott tecken :)
  • Moorii
    Iowhannah skrev 2017-12-16 19:05:30 följande:

Härligt! :D Jag kände också kittlingar/sprattel i v 13 med första (sedan kom de riktiga sparkarna i v 16 har jag för mig. En vecka senare kändes de utanpå magen). Jag hoppas på att känna så tidigt denna gång med :)

Inget blod idag! Det känns skönt att den här dagen snart är slut, och att jag klarade mig igenom den hyfsat okej :) Jag har såklart mått lite illa och varit helt slut under eftermiddagen men det ser jag som ett gott tecken :)

Vad roligt! :) vad tidigt du kände allt första gången! Jag kände första riktiga sparkarna först i vecka 23, men det känns ju som att det kommer komma tidigare denna gång.. Hoppas!

Härligt, förstår att du måste ha varit /kanske fortfarande är orolig. Den här gången ska det gå bra!
  • polf

Hej på er,

Jag är i v11 och har mått väldigt dåligt de snedaste 2 veckorna med väldigt dålig aptit, dålig sömn och illamående. Ingen energi..

Men igår och idag mår jag plötsligt bra. Och så klart så blir man ju orolig ändå så.

Ifall något dåligt hänt i en, släpper alla symptom med en gång då? Någon som vet?