• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos
    Perpen skrev 2018-03-25 09:05:46 följande:

Nu har jag fått nog! Hostar så jag spyr och hostar så jag kissar på mig. Inväntar samtal från vc om att få hostmedicin. Vill egentligen inte ta det men nu har jag fått nog. :( Hur går det för er andra sjuklingar?

Fy! Så hade jag det igår kväll också.. i övrigt är jag i princip frisk men hostan sitter kvar.. jag har tagit bisolvon när det är som värst, dricker te och har gjort ingefärashot för att boosta immunförsvaret.. i övrigt väntar jag mest ut eländet..
  • Iowhannah

Jag har inte blivit sjuk än men jag går runt och väntar på magsjukan nu. Sonen var sjuk förra söndagen och sambon var sjuk i torsdags, om det fortsätter i den takten så lär jag vara sjuk i morgon. Har haft ont, och varit lös, i magen sedan i går kväll så vi får väl se. Jag hoppas att jag slipper feber och kräkningar som de andra fick.

• Vita_tassar
    Mamma till S skrev 2018-03-23 11:15:42 följande:

Har ni sökt eller ska ni söka gravid.peng? Jag har så ont o det börjar bli såå jobbigt att jobba just nu! Tungt, svullna ben, illamående i perioder, nån form av foglossning, ryggvärk. Någon som skrivit o fått igenom? :) tycker det är svårt o formulera sig rätt....

Jag jobbar som personlig assistent och har fått gravidpenning beviljat från 60 dagar innan BF. Känns orimligt lyxigt! Det var ingen som ifrågasatte nåt. Jag trodde inte att mitt jobb var tillräckligt tungt för att få det beviljat, men min chef tyckte att jag skulle söka och sa att hon inte visste nån som jobbade som PA fått det nekat.

Har inte ens haft några "riktiga" besvär av min graviditet hittills. Utom att jag blir förkyld hela tiden och är trött och känner mig stor och ofräsch typ.
  • Vita_tassar

Nu har jag fått nog! Hostar så jag spyr och hostar så jag kissar på mig. Inväntar samtal från vc om att få hostmedicin. Vill egentligen inte ta det men nu har jag fått nog. :( Hur går det för er andra sjuklingar?

Jag fick Cocillana av en läkare, för jag hade samma och kunde inte vara på jobbet ens på typ en vecka. Tog en låg dos och det hjälpte ju, men jag ångrade mig när jag kollade närmare på vad som var i. :(
  • Vita_tassar
    Hermioney skrev 2018-03-22 17:35:41 följande:

Jag undrar hur det är med maten för er andra.

Varje dag säger jag (och känner) "Jag dör av svält!".

Jag äter mer än min man som äter enorma portioner och ändå är jag hungrig. Ibland kan jag bli proppmätt men efter max fem minuter är jag lika vrålhungrig igen.

Innan jag blev gravid åt jag små portioner och var proppmätt flera timmar efteråt.

Hade jag inte varit gravid hade jag gått upp minst 20 kg av detta. Jag har extremt lätt för att gå upp i vikt. Nu har jag bara gått upp 6 kg sen jag blev gravid.

Är det nån mer som kan äta hur mycket som helst? Som också är hungrig hela tiden?

Jag har ingen självdisciplin alls vad gäller ätandet. :( Jag har aldrig haft problem med min vikt, så jag har alltid ätit vad jag är sugen på, vilket är ett problem nu för jag är sugen på allt hela tiden, speciellt söta saker....både frukt och godis visserligen, men det är sjukt svårt att hålla sig från godis på väg hem från jobbet när tröttheten säger åt mig att skaffa snabb energi. Pendlandet ställer alltså också till det. Det går bättre när jag är hemma.

Är ganska rädd för att ha gått upp supermycket faktiskt. Har inte vägt mig alls sedan inskrivningen.
  • Iowhannah
    Vita_tassar skrev 2018-03-25 13:28:00 följande:

Jag har ingen självdisciplin alls vad gäller ätandet. :( Jag har aldrig haft problem med min vikt, så jag har alltid ätit vad jag är sugen på, vilket är ett problem nu för jag är sugen på allt hela tiden, speciellt söta saker....både frukt och godis visserligen, men det är sjukt svårt att hålla sig från godis på väg hem från jobbet när tröttheten säger åt mig att skaffa snabb energi. Pendlandet ställer alltså också till det. Det går bättre när jag är hemma.

Är ganska rädd för att ha gått upp supermycket faktiskt. Har inte vägt mig alls sedan inskrivningen.

Försök att ta med dig nyttiga mellanmål att äta på buss/tåg/t-bana så du inte blir hungrig och sötsugen.
  • Vita_tassar
    Iowhannah skrev 2018-03-25 14:29:37 följande:

Försök att ta med dig nyttiga mellanmål att äta på buss/tåg/t-bana så du inte blir hungrig och sötsugen.

Haha, jag försöker. Råkar alltid äta upp allting innan jag ska hem igen bara...Så fånigt.
  • Perpen
    Vita_tassar skrev 2018-03-25 13:20:10 följande:

Jag fick Cocillana av en läkare, för jag hade samma och kunde inte vara på jobbet ens på typ en vecka. Tog en låg dos och det hjälpte ju, men jag ångrade mig när jag kollade närmare på vad som var i. :(

Fick också cocillana. Var skeptiskt men jag är helt desperat. Tog lägsta dosen men det hjälpte tydligen inte. Eller, det kanske lindrade men jag hostar ofta i alla fall. Hostar tills det inte finns någon luft i lungorna och när jag ska fylla dem igen så känns det trögt och går långsamt. Jätteobehagligt. :(
    Iowhannah skrev 2018-03-25 12:19:59 följande:

Jag har inte blivit sjuk än men jag går runt och väntar på magsjukan nu. Sonen var sjuk förra söndagen och sambon var sjuk i torsdags, om det fortsätter i den takten så lär jag vara sjuk i morgon. Har haft ont, och varit lös, i magen sedan i går kväll så vi får väl se. Jag hoppas att jag slipper feber och kräkningar som de andra fick.

Fy för magsjuka. Om du har ont i magen och är lös så har du nog redan fått den tyvärr. :( Får hoppas den går över fort för dig.
  • malikan

Jag fick åka in akut och inhalera förra helgen, kunde inte andas och var konstant andfådd, trodde jag skulle dö. Har astma med så blev väl för mycket. Haha kissade oxå ner mig av hostan, så glammigt!

Imorgon är det dags för mig att jobba efter 2 veckor hemma!
  • Perpen
    malikan skrev 2018-03-25 17:38:12 följande:

Jag fick åka in akut och inhalera förra helgen, kunde inte andas och var konstant andfådd, trodde jag skulle dö. Har astma med så blev väl för mycket. Haha kissade oxå ner mig av hostan, så glammigt!

Imorgon är det dags för mig att jobba efter 2 veckor hemma!

Haha ja innan vi är färdiga på denna resa så har vi nog varit med om värre saker än lite kiss. Förra graviditeten gick vattnet hemma. Galet märklig upplevelse. Jag var uppspelt och lite nervös så jag fnissade hejvilt medan vattnet rann ut över vardagsrumsgolvet. Så fort jag rörde mig eller vred på mig så rann det ännu mer. Haha

Lycka till på jobbet i morgon. :)