Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
I vecka 25 låg SF måttet på 26. Stor bebis då?? :S
Ja det där med tuttstorleken är jag lite nervös över, haha!
Med dottern gick jag från a till d men sen funkade inte amningen så ammade bara 2 veckor och det var 11 år sen så är nybörjare på ambingsfronten känner jag.. Efter det har jag opererat brösten till c och har redan fått dd, så får se vart detta slutar, dom växer ju inte direkt snyggt heller :D
Har kollat på lite amningsbhar men vet inte vilka man borde satsa på? De som ser ut som ?vanliga? bh-ar för typ 500kr styck eller om det funkar med de som är mer som toppar i typ 2 pack på hm? Ger dom nåt stöd tros?
Spännande att ni börjat få gå på ?riktiga? kontroller med hjärtljud osv, vet inte riktigt när det blir min tur!
Har i 3 dagar haft så mycket sammandragningar så nu har jag typ träningsvärk i magen, skönt med lite extraledigt nu!
Ni som ammat tidigare, vad behöver man ha i början? Inlägg, amningsnapp? Hur många bh-ar? Kläder?
Usch, känner mig så kluven...
Hur har ni det med sammandragningar? Jag har haft mycket av det hela denna grav och förra, men nu sen en vecka så kommer det ännu oftare, gör ondare och sticker/ilar/svider där nere... Tänkte att det skulle ge med sig med vila under påsken men det gjorde det inte...
Har för kort tapp och dom har ju sagt att man ska ringa och så, men drar mig så för det... känner mig bara omständig och löjlig... har iaf ringt min bm nu för att se om jag kan få kolla om det är uvi. Ska inte på mätning av tappen förrän 24/4 så börjar bli lite orolig
Usch, känner mig så kluven...
Hur har ni det med sammandragningar? Jag har haft mycket av det hela denna grav och förra, men nu sen en vecka så kommer det ännu oftare, gör ondare och sticker/ilar/svider där nere... Tänkte att det skulle ge med sig med vila under påsken men det gjorde det inte...
Har för kort tapp och dom har ju sagt att man ska ringa och så, men drar mig så för det... känner mig bara omständig och löjlig... har iaf ringt min bm nu för att se om jag kan få kolla om det är uvi. Ska inte på mätning av tappen förrän 24/4 så börjar bli lite orolig
Men herregud! Var lite löjlig och omständlig och ring! Har de sagt att du ska ringa så är det klart att du ska göra det, för bebisens skull om inte annat.
Jag känner också stick/ilningar nedåt livmodertappen emellanåt, speciellt när bebisen får för sig att sparka neråt. Det har aldrig riktigt oroat mig men det är verkligen obehagligt :/
Bm ringde och bokade tid på förlossningen så ska dit imorgon kl 11 så får vi se vad dom säger! Min läkare har sagt att vill jag bli sjukskriven så ska jag bara ringa så fixar hon det, kanske är dags att göra det nu för känns som kroppen kanske säger ifrån
Det tycker jag att du ska göra. Man ska alltid lyssna på kroppen, men kanske speciellt när man är gravid. Du kanske kan börja med 50 %? Ifall du har ett jobb där det är möjligt att jobba halvdagar.
Jag skulle kunna tänka mig att jobba 50 % nu men jag har ett jobb där det inte är möjligt enligt F-kassans regler. Skräpdåligt. Kunde man få jobba 2-3 heldagar i veckan och vara sjukskriven resten så skulle det funka, men F-kassan anser att om man orkar 2-3 heldagar så orkar man jobba heltid. Så här är det 100 % eller 0 % som gäller.