• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • smulan5
    Angelica89baby18 skrev 2017-11-16 17:08:42 följande:

Jag hoppas att om någon känner mig i gruppen på Facebook håller tyst då vi inte berättat för någon än. ;)

Men om någon vill lägga till mig så är min mejl: mariaangelica@hotmail.se

Fixat
  • smulan5
    Angelica89baby18 skrev 2017-11-16 17:08:42 följande:

Jag hoppas att om någon känner mig i gruppen på Facebook håller tyst då vi inte berättat för någon än. ;)

Men om någon vill lägga till mig så är min mejl: mariaangelica@hotmail.se

Kolla mailen
  • Lilliz84

Detta togs i morse dock inte morgonurin. Är lite i chock då vi försökt i 1 års tid och var så nära på att ge upp hoppet

• Iowhannah
    Lilliz84 skrev 2017-11-16 17:31:52 följande:

Detta togs i morse dock inte morgonurin. Är lite i chock då vi försökt i 1 års tid och var så nära på att ge upp hoppet

Grattis! :D Vad härligt att äntligen få positivt efter så lång tid :)
  • Million
    nr 3 skrev 2017-11-16 12:05:06 följande:

I vilken vecka plussade alla ?

Jag plussade i v 5. (4+0) ??
  • Million
    smulan5 skrev 2017-11-15 22:30:29 följande:

Jag har pm:at dig nu så hoppas vi att du kan svara på det.

Mina 2 är 9 och 11 år. Var ju gravid förra hösten oxå men då hade jag inga direkta symtom så kan inte direkt säga att jag heller kommer ihåg hur d är att vara gravid m alla symtom o krämpor man får.

Smulan kan du pma mig med?

Är också sugen på en inbjudan till fbgruppen ??
  • Idis123

Hej, plusssde i helgen. Inga symtom alls förutom att det drar lite i äggstockarna ibland. Tycker inte gravtesten är så starka. Ska vara i v. 4+5. Alla verkar dessutom ha väldigt mycket symptom så tidigt.

Hade MA i augusti och är inställd på missfall igen.

Vad tror ni om detta plus? De är från idag, samma urin.

• emsan08

Jag hoppar på den här tråden.

Jag plussade för 2 veckor sedan, är nu i v 7 enligt Preglife appen. Blev väldigt förvånad över pluset då jag tog ut min p-stav och endast hade sex en gång (två dagar efter p-staven togs ut) sedan låg jag sjuk i influensa 2 veckor så det prickade in direkt. Hade samma symptom som när jag ska få mens (kraftig mensvärk och ömmande bröst) och fick lite blödning en dag (inte förvånad av att det bara var en dag då jag har haft väldigt oregelbunden mens som varar olika lång tid, ibland väldigt lite i någon dag) Så det var oväntat när jag tog gravtestet då där samma dag som vi skulle på 30års fest och ville bara vara på den säkra sidan om jag skulle dricka alkohol eller avstå. Det här var inte riktigt vad vi hade räknat med men glad är jag för det :)

Mår rätt kasst sedan 1 vecka tillbaka. Jag har en konstant en känsla av lätt illamående (har tack och lov inte kräkts en enda gång) och väldigt svag i kroppen och kan vara yr även när jag ligger ner i sängen (speciellt på morgonen). Trött och känner mig lätt nedstämd. Hungrig men inte alls sugen på att äta mat. Ett par omgångar per dag gör det riktigt ont i magen, mensvärks känslor som ibland är så starka att jag blir kraftigt illamående och det flimrar i ögonen. En konstant rädsla för att svimma när jag duschar eller står upp på bussen/tunnelbanan.

Har bokat tid för inskrivning i nästa vecka, spännande! Ska bli skönt att få prata med barnmorskan om alla frågor om mitt mående och se om hon har några tips. 

• Jean89A
    smulan5 skrev 2017-11-16 16:54:52 följande:

Kommer inte in på dig heller. Men rent krasst kan vem som helst som redan är med i Facebookgruppen lägga till dig om de har din mailadress (jättelätt) så ni som läser det här o är med i facebookgruppen redan o kommer in på Sandrews sida kanske vill försöka hjälpa till.

Kan du lägga till mig med

imminijennie@hotmail.com
  • Vetintevad

Jag är gravid med vårt första barn och jag är förmodligen i v4+2. Jag undrar om det alltid kostar att göra ultraljud eller om det bara är på privata mottagningar det kostar. Är det vanligt att man gör ett tidigt ultraljud? Läser att det är många som verkar göra det.

Ska snart ringa barnmorska men jag måste först bestämma mig för vart jag vill gå.

Svar på tråden Bf juli 2018