• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • känslobomb
    beso skrev 2017-11-15 21:37:50 följande:

Hej o grattis! :) Va spännande med första graviditeten! :) Det du beskriver låter helt normalt o man brukar säga d e växtvärk när livmodern växer! :) Det kan stråla lite hit o dit o många känner av i ländryggen!

Vad skönt att höra! Är hypokondriker så tänker ju alltid det värsta.. men detta ska nog gå bra! Nu är jag bara så nyfiken hur långt gången jag är...
  • Vänt A Barn

Hej alla! Någon här som fått ett svagt streck för att två dagar senare knappt streck?

• Zarina
    känslobomb skrev 2017-11-15 22:24:55 följande:
    Grattis till plus! :)

Ser det står 2-3 men du säger 4+5, alltså stämmer inte alltid cb? Tog ett igår där det stod 2-3 men med mina symtom skulle jag vilja säga att jag är längre.

Dock tog jag ett test på måndagen som var neg men lördag var det plus. Detta är en salig röra haha...
    CB:s 2-3 betyder att det gått 2-3 veckor sedan befruktningen, alltså att man är i vecka 4-5 ungefär! :)
  • känslobomb
    Zarina skrev 2017-11-15 21:42:29 följande:

CB:s 2-3 betyder att det gått 2-3 veckor sedan befruktningen, alltså att man är i vecka 4-5 ungefär! :)

Tack för svaret! Jag tyckte det kändes väldigt lite att jag skulle vara i v2 bara i med mina symtom.. jag som inte har några bröst kan inte sluta kolla på dom nu ;) :D

Har inte läst igenom alla inlägg eftersom det var några sidor här men skriv gärna lite om din/er andras graviditet. Hur långt gångna samt symtom? :)
  • Edbertsson
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:24:55 följande:

Grattis till plus! :)

Ser det står 2-3 men du säger 4+5, alltså stämmer inte alltid cb? Tog ett igår där det stod 2-3 men med mina symtom skulle jag vilja säga att jag är längre.

Dock tog jag ett test på måndagen som var neg men lördag var det plus. Detta är en salig röra haha...

Tack, grattis själv :)

Det står gravid 1-2, men som några andra har skrivit det sedan befruktbingen :) När är du beräknad?
  • känslobomb
    Edbertsson skrev 2017-11-15 21:55:24 följande:

Tack, grattis själv :)

Det står gravid 1-2, men som några andra har skrivit det sedan befruktbingen :) När är du beräknad?

Jag har ingen aning alls, oplanerad graviditet och slutade precis på mina p-piller som jag misskött totalt men har inte hunnit få mens innan. Ska till bm om 3 v så får be om tidigt ul för att veta säkert
  • Edbertsson
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:57:31 följande:

Jag har ingen aning alls, oplanerad graviditet och slutade precis på mina p-piller som jag misskött totalt men har inte hunnit få mens innan. Ska till bm om 3 v så får be om tidigt ul för att veta säkert

Okej ja då förstår jag :) Hoppas tiden går fort tills dess!
  • beso
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:41:43 följande:

Vad skönt att höra! Är hypokondriker så tänker ju alltid det värsta.. men detta ska nog gå bra! Nu är jag bara så nyfiken hur långt gången jag är...

Hehe samma här! ;) Skitjobbigt ju! Jag vet inte heller när ägglossningen var men har bim (=beräknad icke mens) om två dagar. Trotts det är så tidigt så har jag redan i en vecka varit sjukt trött, haft molvärk som mensvärk o svagare samt onda tuttisar som nu även växt o ilar o typ kramar i kyla! ;) Tack o lov inget illamående direkt eller halsbränna ännu..men det kommer snart om allt går vägen! ;)
  • Vänt A Barn

Har BIM imorgon men fick i måndags en blödning som jag tror var en nidblödning. Testade och fick ett svagt streck. Imorse tog jag ett till test och nu var en ännu svagare markering, knappt synlig. Sen fick jag idag en ny blödning... Är det mensen som kommer trots allt eller är det något annat??? En till nidis- tvillingar (tvåäggstvillingar?)???

Har halsbränna och blir vansinnigt uppblåst i magen. Inga övriga symptom.

Vad tror ni? Gravid?

• känslobomb
    beso skrev 2017-11-15 22:01:10 följande:

Hehe samma här! ;) Skitjobbigt ju! Jag vet inte heller när ägglossningen var men har bim (=beräknad icke mens) om två dagar. Trotts det är så tidigt så har jag redan i en vecka varit sjukt trött, haft molvärk som mensvärk o svagare samt onda tuttisar som nu även växt o ilar o typ kramar i kyla! ;) Tack o lov inget illamående direkt eller halsbränna ännu..men det kommer snart om allt går vägen! ;)

Hur långt är man då? Haha är så trög gällande att räkna och veta..

trötthet, denna är hemsk! Hade nog kunnat gå och lägga nig för natten vid 7 på kvällen haha..

Får hoppas man inte får mer biverkningar iallafall :)
Svar på tråden Bf juli 2018