• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    nr 3 skrev 2017-11-16 12:05:06 följande:

I vilken vecka plussade alla ?

Jag plussade svagt på kvällen v 3+5 (mensen var beräknad till 3+4 och jag hade haft stark mensvärk utan att nåt hände) och starkare dagen efter, med morgonurin.
  • Småbarnsåren
    känslobomb skrev 2017-11-15 21:17:58 följande:

Hej och grattis till alla plus!

Jag fick själv ett plus i lördags.

Problemet är dock att jag inte alls vet vilken vecka eftersom jag precis slutat på mina p-piller och inte hunnit få min mens imellan...

har väldigt ömmande bröst, yrsel och magen börjar svullna. Tog ett cb med veckoindikator som visade 2-3 men vet inte alls om det är tillförlitligt.

Hade symtom på äl den 23, skriver jag in de i gravid app så visar de 5+2.. får vänta och se vad som visas på ev ul...

vi är i samma sits du och jag!
    slutade med p-piller 7 oktober fick veta att jag var gravid för någon vecka sedan
    hann aldrig få tillbaka mensen utan gick o väntade på den
    hade otroliga magsmärtor kring 22-23 oktober. ringde bm då jag ville höra mig för, tänkte att det kunde vara cystor, fick det sist jag slutade med p-piller. hon sa att det kan vara det eller så kan det vara ägglossning.
    Det var nog ägglossning eftersom jag plussade knappt 2 veckor efter det.

om jag räknar på att ägglossning var då så är jag nu i vecka 6 (5+3)
    fick tid för tidigt ultaljud för att datera graviditeten 29 november 
  • Horisonten

Jag plussade supergulliga i v 4 (3+3) men tror ju jag är minst 2 dagar längre gången så tror mer v 4(3+5) för var så tydligt. Sen fick jag ?Gravid 2-3? i v 4(3+5) troligtvis V5 (4+0) egentligen. :)
  • alvinojuliansmamma

Jag är ganska orolig för missfall, mer än någonsin iom att jag fick ett missfall i mars i år. Fick det på BIM+7... Därför är jag liiite testoman fortfarande trots att jag fått det konstaterat på digitalt. Tog ett nytt cb plus idag och det var rejält mycket starkare så jag hoppas och tror att det här kommer nog gå vägen. I tisdags tog jag det digitala och cb plus... Hur är det med er?

• Vänt A Barn
    beso skrev 2017-11-15 22:33:40 följande:

Jag har läst på en sida som tillverkar gravtest att det är vanligt att man får olika resultat på testen de 1-2 första veckorna. Det har även jag fått fram till bim -4 då jag slutade testa för det var så tydligt. Förstår du e orolig..kan ju bara vara genombrottsblödning. Men kan även vara tidigt mf om du har otur. Det är vidrigt att inte veta.. Tvillingteorin va intressant! Så har jag aldrig tänkt tidigare. Har du ökad chans för tvåäggstvillingar? Hur mkt blöder du?

Fortsatt blöda idag tyvärr. Skulle fått min mens idag. Gjorde ett clearblue test idag och Inte gravid medan jag plussade på Apotekets test i måndags. Hade en blödning förra veckan som barnmorskan trodde var en ägglossningsblödning. Tror dessvärre att det var ett tidigt missfall.

Gällande tvillingar så är det väl bara enäggstvillingar som är ärftligt och har inga i släkten. Tvåäggstvillingar är ju två ägg så tänker att de borde kunna fästa olika dagar helt enkelt. Men har egentligen ingen aning.
  • LillaT93

Plussade svagt i vecka 3+6 och tydligt i v 4+2 :)
  • smulan5
    Sandrew skrev 2017-11-16 08:40:44 följande:

Smulan5 , kan du prova skicka pm till mig? Får inte fram din sida. Vill gärna va med i fbgruppen :)

Kommer inte in på dig heller. Men rent krasst kan vem som helst som redan är med i Facebookgruppen lägga till dig om de har din mailadress (jättelätt) så ni som läser det här o är med i facebookgruppen redan o kommer in på Sandrews sida kanske vill försöka hjälpa till.
Svar på tråden Bf juli 2018