• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • beso
    känslobomb skrev 2017-11-15 22:11:03 följande:

Hur långt är man då? Haha är så trög gällande att räkna och veta..

trötthet, denna är hemsk! Hade nog kunnat gå och lägga nig för natten vid 7 på kvällen haha..

Får hoppas man inte får mer biverkningar iallafall :)

Jag blir också förvirrad av alla dessa olika sätt att räkna på.. Tror att på bim så är man på första dagen i graviditetsvecka 5. Fast bebisen e då bara 2 hela veckor gammal sen befruktning. Någon annan som vet får gärna svara också! ;) Jag undrar vad mvc kallar denna dag? Någon som har koll? Jag borde veta men har glömt trots att jag har tre barn..haha! ;)
  • soofa

Den senaste mensens första dag är vecka 0 + 0 om det är till någon hjälp. :)

beso skrev 2017-11-15 22:24:29 följande:

Jag blir också förvirrad av alla dessa olika sätt att räkna på.. Tror att på bim så är man på första dagen i graviditetsvecka 5. Fast bebisen e då bara 2 hela veckor gammal sen befruktning. Någon annan som vet får gärna svara också! ;) Jag undrar vad mvc kallar denna dag? Någon som har koll? Jag borde veta men har glömt trots att jag har tre barn..haha! ;)

• smulan5
    Elan100 skrev 2017-11-15 19:35:03 följande:

Hej! Jag väntar också mitt tredje barn och mår pyton från och till. Är i vecka 5+6 idag. Kommer inte ihåg hur det var med att vara gravid. Kvällarna är helt klart värst. Trött och illamående.... blääää

Försökte hitta dig för att skicka ett PM med min mailadress men det går inte att se din profil.... Hur gör jag då? Vill väldigt gärna vara med i FB-gruppen BF i juli 2018. 

Hur gamla är dina två tidigare barn? 

Jag har pm:at dig nu så hoppas vi att du kan svara på det.

Mina 2 är 9 och 11 år. Var ju gravid förra hösten oxå men då hade jag inga direkta symtom så kan inte direkt säga att jag heller kommer ihåg hur d är att vara gravid m alla symtom o krämpor man får.
  • beso
    Vänt A Barn skrev 2017-11-15 22:07:34 följande:

Har BIM imorgon men fick i måndags en blödning som jag tror var en nidblödning. Testade och fick ett svagt streck. Imorse tog jag ett till test och nu var en ännu svagare markering, knappt synlig. Sen fick jag idag en ny blödning... Är det mensen som kommer trots allt eller är det något annat??? En till nidis- tvillingar (tvåäggstvillingar?)???

Har halsbränna och blir vansinnigt uppblåst i magen. Inga övriga symptom.

Vad tror ni? Gravid?

Jag har läst på en sida som tillverkar gravtest att det är vanligt att man får olika resultat på testen de 1-2 första veckorna. Det har även jag fått fram till bim -4 då jag slutade testa för det var så tydligt. Förstår du e orolig..kan ju bara vara genombrottsblödning. Men kan även vara tidigt mf om du har otur. Det är vidrigt att inte veta.. Tvillingteorin va intressant! Så har jag aldrig tänkt tidigare. Har du ökad chans för tvåäggstvillingar? Hur mkt blöder du?
  • beso
    soofa skrev 2017-11-15 22:26:38 följande:

Den senaste mensens första dag är vecka 0 + 0 om det är till någon hjälp. :)

Tack ja d borde d ju va..hm. .får tänka..*fniss*!

Ja men då borde bim räknas som 3+0??
  • smulan5
    Jean89A skrev 2017-11-15 21:14:55 följande:

E de någon som kan lägga till mig på Facebooks hemliga bf sida?? imminijennie@hotmail.com

Har försökt lägga till dig men det går inte. Är D där mailen du använder på Facebook lr har ngn annan hunnit lägga till dig?
  • smulan5
    Kanskeigen skrev 2017-11-15 18:34:31 följande:

Finns det en BF aug 2018 tråd?

Japp pm:a mig din mail du använder på Facebook så fixar jag det
  • Victoria03

Hej allihopa :)

Jag plussade precis på bim+5 och lyckan är total. BF 18 juli om jag räknar rätt. Så till sommaren blir jag och fästmannen två barnsföräldrar. Har en dotter som föddes augusti 2014.

Har ni några roliga idéer hur ni ska berätta för tex familj och vänner?

• sjsson

Är så himla glad att jag äntligen blivit gravid!! Jag och fästman hade kommit igång med en utredning och jag var och spolade äggledarna och vips så gick det :D längtar såååå mycket!!! Men oron finns ju där, är i vecka 5 .. håller tummarna för alla oss :)

• Iowhannah
    beso skrev 2017-11-15 22:36:09 följande:

Tack ja d borde d ju va..hm. .får tänka..*fniss*!

Ja men då borde bim räknas som 3+0??

Man kan inte direkt säga att bim är en specifik dag eftersom alla har olika långa cykler. Har man en cykel på 28 dagar så är bim på typ 4+0. Jag själv hade bim på 3+4 eftersom jag har korta cykler. Har man bim på 3+0 så är ens cykler väldigt korta, runt 21 dagar.
Svar på tråden Bf juli 2018