• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • beso
    inalife skrev 2017-11-19 15:38:01 följande:

En liten tanke... mina två första graviditeter mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde dygnet runt. 10 år sedan

När jag blev gravid i somras hade jag nästan inga symtom och foster dog v 8, denna graviditet har jag mer symptom men intecluka mkt illamående som för 10 år sedan.

Är alla graviditeterna olika ? Dumma mig som oroar mig så

Hej! :) Jo jag har läst om många som vid olika graviditeter får väldigt olika symptom o allt gått bra! Själv mår jag dock alltid prutt från v6-7 men skulle jag motförmodan må jättebra så skulle jag verkligen börja ana ugglor i mossen..även om det kan vara helt normalt! Så förstår dig! Men försök tänka posetivt om du kan för oron är hemsk jag vet. Kram
  • grästuva

Tack Zora, det är ingen som ser vad som skrivs där väl?

♥ Stolt mamma till fyra fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11, Filip 11/4-12 och Nils 28/1-14♥
  • Zora
    grästuva skrev 2017-11-19 18:50:00 följande:

Tack Zora, det är ingen som ser vad som skrivs där väl?

Nej, bara dom som är med i gruppen ser vad som skrivs. Ingen annan än de som är med i gruppen kan ens se gruppen. Den går inte att söka efter. Helt hemlig!
  • Sopp
    kiwikaka skrev 2017-11-19 20:33:51 följande:

Hej

jag plussade i morse:) är också första barnet men andra försöket:)

Grattis!
  • Sopp

Ska någon av er göra NIPT? Gör man UL innan man skickar iväg något prov?

• Tumvante
    Sopp skrev 2017-11-19 21:40:18 följande:

NIPT är samma som KUB, bara med andra bokstäver? Jag bor i dk, och det är standard. Man kan ju ändå säga nej, till att få resultatet. Gjorde med dottern, och skulle göra igen, om detta är en som kommit för att stanna i magen hela vägen :)
  • Tumvante
    Sopp skrev 2017-11-19 21:40:18 följande:

... och ja, man tar blodprov i ca vecka 9, och går på UL i ca vecka 13, och så kombinerar de resultat av blodprov, med nackspalt och mammans ålder. Så tror jag de säger att alla tal under 1:300 är bra sannolikhet.
  • Sopp
    Tumvante skrev 2017-11-19 21:49:07 följande:
    NIPT är samma som KUB, bara med andra bokstäver? Jag bor i dk, och det är standard. Man kan ju ändå säga nej, till att få resultatet. Gjorde med dottern, och skulle göra igen, om detta är en som kommit för att stanna i magen hela vägen :)
    Nä inte i Sverige iaf? I Sverige är KUB "bara" ett ultraljud där man med hjälp av olika mått räknar ut någon form av sannolikhet för en kromosomavvikelse, medan NIPT tar du blodprov på mamman för att screena DNA hos fostret och får därför ett ganska säkert svar www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Undersokningar/NIPT/

Men det kan ju vara så att i Danmark så gör man både och i samma veva? 
Svar på tråden Bf juli 2018