Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag är bara i vecka 7, snart 8. Väntar mitt första barn och påtal om symptomer och dylikt så såg jag att någon kommenterat att dem inte känner sig så gravida. Jag har så mycket symtomer att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Supersvullen mage, från mina små gulliga gelehallon till bröst till en D-kupa, molvärk mestadels hela dygn och illamående sen ska vi inte prata om tröttheten. Snälla säg att det finns någon mer som känner sig gravid! :D
Kl 15:30 är det Ultraljud idag. Hoppas så att vi får se ett tickande hjärta denna gången och slippa vårt 8e missfall på snart 4 år.
Jag är bara i vecka 7, snart 8. Väntar mitt första barn och påtal om symptomer och dylikt så såg jag att någon kommenterat att dem inte känner sig så gravida. Jag har så mycket symtomer att jag vet inte vart jag ska ta vägen. Supersvullen mage, från mina små gulliga gelehallon till bröst till en D-kupa, molvärk mestadels hela dygn och illamående sen ska vi inte prata om tröttheten. Snälla säg att det finns någon mer som känner sig gravid! :D
Jag! Ömma bröstvårtor, bröst (som vanligtvis är rätt små) som känns tunga och stora, humörsvängningar från helvetet, illamående till och från, molvärk emellanåt, huvudvärk, yrsel, extremt trött, supersvullen mage. Som du då. Jag går in i v 8 i morgon (enligt sista mens).
Jag vet ju att det är jobbigast i början och längtar redan till andra trimestern. Jag längtar efter att kunna äta ordentligt igen, att inte vara dödstrött 24/7 och att hela kroppen bara ska lugna ned sig ett par hekto. Förra gången var jag väldigt illamående under första trimestern och kunde knappt äta alls, och under den andra trimestern var jag som ett bottenlöst hål och åt massvis.
Här gör man kub först o om det blir ganska hög risk så gör man NIPT. Så först beräknas sannolikheten o i det tas ett blodprov på kvinnan också. Finns inte överallt i Sverige än tyvärr. Är ett bättre o mindre riskfyllt test än fostervattenprov eller moderkaksprov som görs med nål in i magen.
Hej :) skulle också vilja bli medlem i gruppen på fb :) mail : ericalundin1992@gmail.com
bf 20 juli :)
Hej, om gruppen på fb är hemlig går jag gärna med. dancing_fairy83@hotmail.com
Har troligen bf 8-10 juli :)
Hej, om gruppen på fb är hemlig går jag gärna med. dancing_fairy83@hotmail.com
Har troligen bf 8-10 juli :)