• Anonym (what?)

Trycker ni ner hissen?

Arg lapp i hissen idag: "Tryck ner hissen till porten efter er, puckon! Mvh granne som är trött på att vänta"

Jag förstod verkligen inte poängen. Om man kommer från porten så får man vänta om hissen står högre upp, ja, men man får ju vänta lika mycket om man kommer innefrån och porten står längst ner.

Trycka ner hissen till portplanet - nödvändigt eller överflödigt?

• Svar på tråden Trycker ni ner hissen?
  • Anonym (what?)
    Anonym (haha) skrev 2017-10-19 20:52:33 följande:

lappkrig, underbart :)

det var intressant, inte tänkt över det
    men just nu ha vi inte hiss så slipper själv det problemet

hade det varit jag hade jag skrivit en motfråga ang varför grannen menar att hissen ska tryckas ner :P

JA! "varför är du så elak mot hissen? Gråter"
  • EnGladPingvin

Nej och inte skulle jag börja med det för att någon kallade mig pucko, tvärtom. Har ingen respekt för folk som hetsar upp sig och blir otrevliga för en sådan liten sak. Hade det varit en trevlig lapp hade chansen varit betydligt större att jag gjort det.

• Anonym (Sophie)

Brukar inte trycka ner hissen, men tycker inte heller att det är så farligt att behöva vänta en stund heller.

I ett hus jag bodde i, brukade någon lämna hissdörren helt vidöppen, så att hissen var fast på den våningen. Det var mer värdigt en arg lapp.

• TQR735

Låter som en konstig hiss om den inte har grundinställningen att den efter ett par minuter åker tillbaka till entréplan.

• cosinus

Varför låta en hiss åka tom mer än nödvändigt. Känns ju sjukt onödigt.

Skulle aldrig komma på tanken att trycka den någonstans dit jag inte ska till eller från. Vi ska släcka lampor efter oss i rum vi inte befinner oss i för att spara energi, varför då ens tänka tanken att skicka runt en hiss utan folk i innan man vet var den ska med säkerhet.

• nnnnnnnn

Hissar brukar gå ner till bottenvåningen efter ett tag, om den inte har någon annan förinställning. Men är det en äldre hiss så är det väl rätt smart att trycka ner den om man inte ska använda den väldigt snart igen, typ in och hämta något och tillbaka ner igen.

För som många påpekat, alla som går in och ut ur huset åker upp från bottenvåningen, men de som åker ner gör det från olika våningar. Dessutom tror jag att det är mycket vanligare att man går ner via trappan, då det är lättare än att gå upp för trappan. När jag bott i lägenhet så har jag alltid tagit trappan ner, om man inte burit på extremt mycket, men tagit hissen upp varje gång jag handlat mat eller liknande. Och när jag bodde högt uppe så tog jag hissen upp ibland bara för att spara tid och ork.

• Queennr1

Att trycka ned hissen är ett fenomen jag aldrig tidigare ens hört talas om...

• Alvina

Nej, det har jag aldrig gjort och tanken på att göra det har aldrig slagit mig.

• nevermind

Trycker aldrig ner hissen. Har aldrig hört talas om att man ska göra det. Dumheter!

Svar på tråden Trycker ni ner hissen?