Inlägg från: Anonym (En blyg man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En blyg man)

#metoo förstår inte riktigt

Anonym (Fredrik) skrev 2017-12-05 17:32:06 följande:
    Titta på våldtäktsstatistiken. Sverige är top3 i världen. De muslimska länder har måttliga siffror.

Kvinnorna klarar inte av feministernas idéer. De blir utbrända, sjukskrivna och våldtagna.
    Betydligt färre vågar anmäla i dessa länder också, pga konsekvenserna av det.
  • Anonym (En blyg man)
    Anonym (Realist) skrev 2017-12-07 12:06:03 följande:
    Ja, som jag sa känns detta väldigt främmande för oss i väst.
    Men det handlar inte om vad jag vill, utan vad ni och Sverige i sin helhet vill.
    Vill man faktiskt få bukt med sexuella trakasserier krävs genomgripande förändringar. Det räcker inte att smådutta i periferin. Försök fokusera på detta budskap.

Det är riktigt att även en kvinna i slöja kan bli våldtagen i dessa länder, Alla har kanske inte tillgång till en närstående man som kan göra henne sällskap i alla lägen.
    Och det är riktigt att lagarna i t.ex. Iran diskriminerar kvinnor i bl.a. sexualmål. Men ingen begär väl att vi ska ta efter det.

Jag tvår mina händer om inget avgörande görs.

Ett alternativ är att göra oss av med alla män för framtiden. Tekniken gör ju idag så att män inte behövs för fortplanting längre. 
  • Anonym (En blyg man)

Ärligt talat, vad för positivt har egentligen #metoo-rörelsen medfört hittills?

• Anonym (En blyg man)
    wysiwyg skrev 2017-12-07 13:10:52 följande:
    Ärligt talat, om din bil går sönder och du inte lyckas laga den på en kvart, ger du bara upp då?

Tjejer och kvinnor har utsatts för kränkningar, tafsanden och våldtäkter lika länge som människan funnits. Det är inget som ändras över en natt. Det viktiga är att medvetenheten ökas, att man börjar tala mer om problemen och att man får lagstiftare och politiker att vakna upp och börja göra något åt dem.
    Om du inte lyckas laga något på över en månad och använder samma metod hela tiden, börjar du inte fundera på om du ska byta metod då?
  • Anonym (En blyg man)
    Digestive skrev 2017-12-07 13:14:34 följande:
    Ja, vad ska man säga. I de offentliga uppropen allena handlar det om över 50 000 enskilda berättelser och här ojar sig folk över ett missbruk som man räkna på fingrarna.

Förstår man inte att det finns idioter i en samling om ~100 000 individer så är man inte förmögen till att analysera verkligheten överhuvudtaget.
    Att en av de största nyheterna som når folket är att en person blivit oskyldigt uthängd och hans familj förstörd, det tycker jag är oroväckande i metookampanjen. Att det är DET som belyses.
  • Anonym (En blyg man)
    wysiwyg skrev 2017-12-07 13:56:46 följande:
    Besvarar du alltid en fråga med en fråga?

Som sagt, medvetenheten ökar ju fler som träder fram och berättar vad de utsatts för. Och att lösa ett problem som funnits i säkert tusentals år kan naturligtvis inte låta sig göras på någon månad. Det kommer ta tid, det kommer krävas mycket arbete, men det betyder inte att man bara ska ge upp och strunta i det.

Men eftersom du är man har du väl inte många personliga erfarenheter av sexuella kränkningar; verbala eller fysiska, så jag förstår att du inte förstår.
    Inte alltid.

Besvarar du alltid folk lika snäsigt, eller bara sådana som har en annan åsikt än du själv?

Jag harr inte skrivit att man ska strunta i det.
  • Anonym (En blyg man)
    Anonym (D) skrev 2017-12-07 13:45:18 följande:
    Vad sägs om att män lär sig ge fan i att kränka, tafsa, ofreda och våldta kvinnor, istället för att kvinnor återigen ska ta ansvar för mäns sexualitet?
    En bra idé, men i stället för att bara säga det, som gjorts i åratal, HUR gör vi en förändring?

Det är dessutom en minoritet av män som våldtar och tafsar, inte män i allmänhet.
  • Anonym (En blyg man)
    Anonym (D) skrev 2017-12-07 14:24:00 följande:
    Jag vet inte 
    Hur tycker du att män ska lära sig att ge fan i kvinnor utan deras tillåtelse?
    Jag menar kvinnor har ju lärt sig att inte kränka, tafsa, ofred och våldta män, (utom i några extremt få undantag), då borde det väl inte var så svårt för män att lära sig detsamma?
    Män är väl inte sämre än kvinnor?
    Jag tror genom att ändra på normer och lära barn tidigt hur de ska uppföra sig mot tjejer. Om dessa män fick en skarp tillsägelse från någon varje gång de ofredade någon så skulle det nog göra att de ändrade sitt beteende. Så länge det anses "ok" av förövarna och inte har några konsekvenser så fortsätter de. Förändring av hur  porren ser ut tror jag också kan påverka. Vad är det för okreativa män som sitter o regisserar dessa porrfilmer egentligen?
  • Anonym (En blyg man)
    Anonym (Saffran) skrev 2017-12-07 15:55:17 följande:
    Precis. Kan man inte låta bli detta ska man ha fotboja eller husarrest. Man kan uppenbarligen inte vara ute bland folk.
    Förhoppningsvis är det väl det de får om inte värre, ifall de våldtar någon och blir anmäld och dömd. Men enligt domstolarna är det väl ofta det där problemet med att det saknas bevis för att kunna fälla.
  • Anonym (En blyg man)
    Anonym (Saffran) skrev 2017-12-07 16:03:07 följande:
    Tyvärr är det inte en liten klick som tafsar och ofredar. Inte alla givetvis, men många fler än du tror.
    Det är förstås långt fler än vad som anmäls, men det är också svårt att överblicka hur många det egentligen är.

Men nästan alla i stort sett, män och kvinnor, har väl blivit tafsade på någon gång om man varit ute och festat i sin ungdom. Det har hänt mig några gånger. Det är det som jag tycker blir missvisande med metoo, att det omfattar allt från att säga något sexuellt kränkande till en grov våldtäkt. Att tafsa är självklart inte ok, men det går ju inte att bunta ihop tafsande med våldtäkter, och sen försöka få ut nån vettig statistik av det.
Svar på tråden #metoo förstår inte riktigt