• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • MammaMia1012
    Hellan skrev 2017-11-22 12:46:26 följande:

Tack för tips. Har haft sådana tankar på hur jag ska få igång han när jag vill.. Försökte med lite sms igår och han verkade med ända till barnen somnat. Dock är det ett nytt område för mig så jag känner mig lite tafatt så att säga. Och imorse hade tempen stigit så nu är det nog bara att vänta på mensen och hoppas på bättre mood vid nästa ÄL.

Förstår vad du menar, jag är urkass men försöker lite då och då. Jag vet heller inte hur din kar är men min uppskattar en snabbis typ i tvättstugan, liksom när det blir något annat än det vanliga.

Själv fick jag min mens idag så blir nya tag för mig blev deppig men inte så mycket att göra... har köpt hem ÄL test inför december! Hoppas på nästa månad!
  • SIK

Hej! Jag har en 6 åring och en 5 åring sen tidigare äktenskap.
    Har nu träffat mannen i mitt liv och vill självklart ha barnen med han.
    (han har inga sen tidigare).

Tog ut spiralen igår så får se hur det här går :)

• MammaMia1012
    SIK skrev 2017-11-22 13:01:21 följande:

Hej! Jag har en 6 åring och en 5 åring sen tidigare äktenskap.

Har nu träffat mannen i mitt liv och vill självklart ha barnen med han.

(han har inga sen tidigare).

Tog ut spiralen igår så får se hur det här går :)

Å vad kul hade du hormon eller koppar? Så spännande, välkommen!
  • SIK

Koppar sprial. Insatt efter sista barnent som precis fyllde 5. Så den skulle endå bytas här i februari om jag inte valt att ta ut den nu :)
    Tack jag och han är väldigt spända nu :)

• Baraentilligen

Jag hade också min spiral ungefär fem år, men hade hormonspiral. Väntar som bäst på bim och hoppas att mensen inte kommer :) 

• MammaMia1012
    SIK skrev 2017-11-22 13:37:39 följande:

Koppar sprial. Insatt efter sista barnent som precis fyllde 5. Så den skulle endå bytas här i februari om jag inte valt att ta ut den nu :)

Tack jag och han är väldigt spända nu :)

Precis samma här, yngsta 5år och skulle ha tagit ur den i januari

Kul, förstår att ni är det!!!
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-11-22 13:44:12 följande:

Jag hade också min spiral ungefär fem år, men hade hormonspiral. Väntar som bäst på bim och hoppas att mensen inte kommer :) 

Håller tummarna
  • SIK
    MammaMia1012 skrev 2017-11-22 13:51:49 följande:
    Precis samma här, yngsta 5år och skulle ha tagit ur den i januari

Kul, förstår att ni är det!!!
    Va kul! Ja vill skrika ut till hela världen att vi ska börja försöka typ är helt lycklig.
    Men det är ju inte så lämpligt kanske, Så skriver här i stället :)
  • MammaMia1012
    SIK skrev 2017-11-22 13:59:40 följande:

Va kul! Ja vill skrika ut till hela världen att vi ska börja försöka typ är helt lycklig.

Men det är ju inte så lämpligt kanske, Så skriver här i stället :)

Haha känner likadant :) bara att tänka att man ska få tala om att man väntar tillskott gör en helt rörd.. haha hur man är

Tur vi har FL
  • SIK
    MammaMia1012 skrev 2017-11-22 14:01:49 följande:
    Haha känner likadant :) bara att tänka att man ska få tala om att man väntar tillskott gör en helt rörd.. haha hur man är

Tur vi har FL
    Precis! Va ju länge sen jag hände här :) 
    Men kul att vara tillbaka! 
    Vad har ni för kön på det tidigare barnen?
    och hur kom det säg att ni bestämde er för en till nu? 
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?