• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Eleonoratösen
    SIK skrev 2017-12-11 21:40:39 följande:

Här blev det ett plus på stickan i fredags! :) vi är så glada lyckliga och uppspelta!

Grattis! Så roligt!!
  • 3hjärtan

Här blev det ett plus på stickan i fredags! :) vi är så glada lyckliga och uppspelta!

Grattis!!
  • MammaMia1012
    Flisan41 skrev 2017-12-11 20:56:37 följande:

Hur går det för er i denna tråd? Jag lyckades få till sex tre dagar innan äl och dagen efter för mannen var bortrest. Bim 22 dec.

Å då ligger vi ganska lika Vi fick till det typ 6ggr fram till den dag då jag hade ÄL test stegring (den dagen inget ) sen dagen efter på kvällen morgon och kväll därpå och en gång till därefter... och ändå så gnager det mig att vininte fick till det den 5e vid stegring. Hoppet är det sista som överger en! BIM 19/12 men har köpt hem massa testa tidigt test hittade ett som mäter från 5Iul så köpte det sen ett som mäter från 10 och så två digitala haha och jag som vill försöka vänta med testandet denna gång
  • MammaMia1012
    Eleonoratösen skrev 2017-12-11 21:14:59 följande:

Har mens nu och deppar rejält. 

Jag får ÄL vid dag 18-20 och får sedan mens dag 28. Förr hade jag ÄL runt dag 14 och mens dag 28. Läst lite att det är för kort lutealfas och det inte är troligt att det blir en graviditet av det. Vårt fjärde försök sedan uttaget av spiralen och alla cykler har varit sådana här. Finns inte mycket att läsa om det men det kan även vara så att äggen släpps för sent och då inte är ok. 

Vet inte vad jag ska göra, men testar bidrottninggelé i alla fall. blir andra månaden. 

Å nej vad trist har hört om progesteron kräm (eller vad det heter?) det ska väl hjälpa om man vill att ägget ska fästa, kanske kan vara värt att testa? Är själv inte insatt men kan vara värt att kolla upp!

Styrkekramar till sig och håller tummarna att du får ett pluss snart! <3
  • MammaMia1012

Men vad roligt! Stort Jättegrattis!!!
  • 3hjärtan
    vwmamman skrev 2017-12-12 05:21:34 följande:

God morgon alla fina va tror ni om dehär testet. positivt eller negativt??

Positivt!

Grattis
  • MammaMia1012
    vwmamman skrev 2017-12-12 05:21:34 följande:

God morgon alla fina va tror ni om dehär testet. positivt eller negativt??

Positivt absolut! Grattis!!! <3 Gud var roligt att vi fått lite pluss i tråden redan! Stort grattis!
  • vwmamman

men gud. kan knappt tro de. de är ett tidigt test. har beräknad mens den 15e. så är ju super tidigt ännu.

• MammaMia1012
    vwmamman skrev 2017-12-12 05:44:17 följande:

men gud. kan knappt tro de. de är ett tidigt test. har beräknad mens den 15e. så är ju super tidigt ännu.

Men så roligt för er <3
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?