Oskyldigt anklagad för misshandel...ett helvete!
En dag för 4 månader sedan puttade min dåvarande sambo in mig i en hylla under ett tjafs så jag fick hjärnskakning, det var kulmen på 5 år av angrepp både psykiskt och fysiskt mot mig under våran relation.
Men aldrig tidigare hade sambon orsakat en skada som krävt sjukvård, jag såg att hon blev rädd. Hon började prata om att jag skulle anmäla henne m.m. vilket jag aldrig gjort innan och aldrig tänkt göra!
Men rädslan från sambon satt kvar, för dagen efter så kom jag på sambon med en lögn och sambon svar var att ringa 112, en farlig person förföljer henne m.m.
Detta var början på ett 4 månader långt helvete som pågår än idag, trots att jag varit offret i 5 år i relationen så vänder hon på det. Hon anklagar mig för misshandel, ofredanden osv. och hon får ett par "vänner" att medverka till detta sociala haveri.
Sambon som numera av given anledning är ex. sambon körde skådespelet fullt ut, hon hittade på saker men jag som enkelt kunde motbevisas, och eftersom vi hade övervakningskameror hemma så var det ibland mer än enkelt att bevis att saker inte gått till på det sätt som hon påstod.
Men baserat på hennes uppgifter, så har jag blivit misshandlad, hotad, polisen har utsatt mig för 3 olika husrannsakningar, gripit mig för bilstöld, polisen har "tvingat" mig hem från en resa till USA för att jag skulle på förhör. Ett förhör man inte sedan ville hålla, för man hade kommit på att det inte fanns grund för det som ex. sambon hade påstått.
Även om polis / åklagare lagt ner alla anklagelser mot mig så fortsatte ex. sambon med vänner att påstå att jag misshandlat ex. sambon under våran relation. Jag anmäler givetvis dem för förtal men som alla vet så gör polis / åklagare inget åt förtal.
Jag försökte att trix i boken för att reda soppan med ex. sambon men hon har konstant vägrat att medverka till en lösning, stoppar huvudet i sanden.
Så till slut för att få upprättelse, för att kommer ur den mentala press det är att som kille bli anklagad för misshandel så väljer jag att ta risken och åtala ex. sambon för grovt förtal som ett så kallat enskilt åtal.
I den förberedande förhandling så medger ex. sambon inför lagmannen vid rätten att ex. sambon inte haft som avsikt att anklaga mig för misshandel. Kort sagt allt var bra ett påhitt...ett påhitt som enkelt sagt nästan kostat mig livet. För så illa var det/är det!
Hur kan man anklaga någon för misshandel på falska grunder? Uppehålla det i 4 månader?
Men det är inte mitt problem idag, mitt problem idag är inte direkt ex. sambon utan alla vänner, kollegor som vände mig ryggen när de falska anklagelserna kom och när mitt psykiska mående totalhavererade. :(
Baserat på hoten mot mig så vågade vissa vänner heller inte komma på besök, jag vågade inte gå ut...vilket blev än värre rent socialt!
En vecka har gått sedan erkännandet, och saker är värre än någonsin...ingen av mina vänner/kollegor har bett mig om ursäkt utan mitt liv är som innan, visst jag har ett papper som säger att ex. sambon medger att jag inte misshandlat henne men vad hjälper det mig socialt?
Känner tyvärr att jag bara vill bort från allt... :(