• Anonym (Mamma)

Skolan hotar oss

Vår dotter har senaste året kontinuerligt sagt emot under undervisningen.

Hon har som exempel sagt emot att människan nånsin vart på månen och fått med flera andra elever som tror det nu.

Hon spred också rykten om att det var hund i skolans mat så flera barn vägrade äta den.

Så har det hållit på, sak efter sak och igår fick jag prata med hennes lärare och hon gjorde det klart att om det här inte får ett slut så kommer vi orosanmälas.

Har vi nåt att oroa oss för? Jag har inte kunnat sova nåt alls i natt.

Hon är tio år.

• Svar på tråden Skolan hotar oss
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Eva) skrev 2017-11-18 09:56:19 följande:

Så skolan serverar hund? 

Klart hon ljuger. Se till att hon får hjälp.

Det är inte att ljuga när man tror på det man säger.
  • Anonym (Mamma mu)

Oj! Om min jämngamla dotter skulle komma med liknande påståenden så skulle även jag bli orolig. I den åldern kan man skilja på fantasi och verklighet( även tidigare förstås) och jag skulle verkligen ifrågasätta vartifrån hon har fått DEN informationen. Jag skulle även sätta mig ner tillsammans med barnet och googla fram fakta om tex första människan på månen och ge henne rätt information. Skulle hon ännu inte hålla med så skulle jag ta kontakt med någon psykolog eller liknande och försöka få reda på varför barnet hittar på detta..VAD det kan bero på. Det första jag tänker är uppmärksamhetsstörning...eller bara en riktigt envist barn som vill ha rätt.

• Påven Johanna II
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 09:55:28 följande:
    Pappans sambo misstänker jag, hon är den enda jag vet som älskar konspirationsteorier.
    Då är det väl ni som borde anmäla oro för barnet när hon vistas i sin pappas hem där det odlas konspiratoriska paranoida idéer. 
  • Rebecca1987
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 10:02:41 följande:

Jo de kan fortfarande vara att hon tror på sina egna lögner. Ljuger man tillräckligt mycket så vet man inte skillnaden på sanning och lögn även ifrån sig själv
  • Anonym (För Mycket!)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 09:49:19 följande:

Det är inte från nätet, hon spelar nästan aldrig och då är det bara på tvn.

Jag menar inte spela! Jag menar googla och surfa, har de tillgång till nätet, kan de se en massa som de kanske inte är redo för att bearbeta. Tror inte hon ljuger, det där med hund i maten, kanske kommer från en artikel om en pizzaria, där man påstod att de hade just hund i köttfärsen! Barn leker inte med dockor och bilar längre när de är 10, de leker inte heller kurragömma, de surfar, och inhämtar en fasansmassa info om allt. Så eftersom de är så små. Blir det kanske lite fel i hjärnan.
  • Anonym (Eva)
    Påven Johanna II skrev 2017-11-18 10:06:25 följande:
    Då är det väl ni som borde anmäla oro för barnet när hon vistas i sin pappas hem där det odlas konspiratoriska paranoida idéer. 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 10:02:41 följande:
    Då verkar ju problemet vara större. Varför har ni själva inte sökt hjälp?
  • Anonym (Va)

Har hennes agerande fått någon slags konsekvens?

• Anonym (Mamma)
    Anonym (För Mycket!) skrev 2017-11-18 10:08:50 följande:

Jag menar inte spela! Jag menar googla och surfa, har de tillgång till nätet, kan de se en massa som de kanske inte är redo för att bearbeta. Tror inte hon ljuger, det där med hund i maten, kanske kommer från en artikel om en pizzaria, där man påstod att de hade just hund i köttfärsen! Barn leker inte med dockor och bilar längre när de är 10, de leker inte heller kurragömma, de surfar, och inhämtar en fasansmassa info om allt. Så eftersom de är så små. Blir det kanske lite fel i hjärnan.

Hon surfar inte heller annat än för skolarbete.
  • Anonym (Mamma)

Jag har varit på dem om vad de säger, men de nekar till att det sägs inför barnen.

Svar på tråden Skolan hotar oss