• Anonym (Mamma)

Skolan hotar oss

Vår dotter har senaste året kontinuerligt sagt emot under undervisningen.

Hon har som exempel sagt emot att människan nånsin vart på månen och fått med flera andra elever som tror det nu.

Hon spred också rykten om att det var hund i skolans mat så flera barn vägrade äta den.

Så har det hållit på, sak efter sak och igår fick jag prata med hennes lärare och hon gjorde det klart att om det här inte får ett slut så kommer vi orosanmälas.

Har vi nåt att oroa oss för? Jag har inte kunnat sova nåt alls i natt.

Hon är tio år.

• Svar på tråden Skolan hotar oss
  • Anonym (Mamma)
    Fiona M skrev 2017-11-18 11:01:11 följande:

Hur hör det till saken?

Jag svarade på en fråga gällande hur hennes sociala liv ser ut.
  • Anonym (Mamma)
    Fiona M skrev 2017-11-18 11:03:31 följande:

Ljuger hon aldrig hemma, utan bara i skolan?

Om hon verkligen trodde på sina påståenden borde de ju poppa ut inför er med och inte bara för att få en reaktion av kompisar/lärare.

Oja, men inte om nåt större, utan mer att hon tex berättar nåt som hände i skolan för att sen skratta och säga att hon bara skämtade.. De historierna är oftast så orealistiska att vi tog det för att skämt till att börja med.
  • Anonym (Lösning)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 10:57:56 följande:

Klart jag ser att det är ett problem!?

Kan du definiera problemet som du ser?
  • Anonym (A)

Om skolan inte informerat er om att problemet fortsatt den här terminen så är det givetvis en brist från skolans sida. Ni kan knappast göra något om ni inte vet vad som hander.

• Natalieee
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 09:44:09 följande:

Vår dotter har senaste året kontinuerligt sagt emot under undervisningen.

Hon har som exempel sagt emot att människan nånsin vart på månen och fått med flera andra elever som tror det nu.

Hon spred också rykten om att det var hund i skolans mat så flera barn vägrade äta den.

Så har det hållit på, sak efter sak och igår fick jag prata med hennes lärare och hon gjorde det klart att om det här inte får ett slut så kommer vi orosanmälas.

Har vi nåt att oroa oss för? Jag har inte kunnat sova nåt alls i natt.

Hon är tio år.

Din dotter låter som en alldeles underbar rolig person med mycket livlig fantasi, en liten Pippi :)

Låt inte henne förlora hennes unikhet.
  • Mittiprick
    IrriteradMamma skrev 2017-11-18 12:18:45 följande:

Hon har ju dock rätt i att människan aldrig varit på månen.

Haha gå och dra nåt gammalt över dig och läs en faktabok.
  • Bibbidi
    Natalieee skrev 2017-11-18 12:34:50 följande:

Din dotter låter som en alldeles underbar rolig person med mycket livlig fantasi, en liten Pippi :)

Låt inte henne förlora hennes unikhet.

Om det fortsätter kan det leda till socialt självmord, att folk kommertar tycka hon är konstig. Visst kan man tycka det är gulligt när de är små, men hur tror du det egentligen ser ut när hon är 46 och sitter i fikarummet på sitt jobb? Folk kommer prata.
  • AndreaBD
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 10:57:33 följande:
    Har redan försökt få ensam vårdnad.

Jag ger definitivt inget ?intryck av att det är okej?.
    HÄR ger du verkligen det intrycket att du tycker att det är okej. Det är därför jag tror att hon också får det intrycket. Du säger ju att det inte är hennes fel, osv. och förstår inte varför det borde bli konsekvenser om hon gör så, upprepade gånger. Nu vet hon ju att hon inte ska göra så och hon gör så ändå. Och det blir inga konsekvenser. Då är du som inte ser till att din dotter sköter sig.

Det där med ensam vårdnad - där kan det ju vara bra om soc utreder. Då kommer det fram vad som pågår hos pappan och då hjälper de till att kolla vad som händer för olämpligt hos pappan.
  • AndreaBD
    Anonym (Mamma) skrev 2017-11-18 10:59:16 följande:

Senast lärarna sa något om det här var innan sommarlovet, så jag hade ingen aning om att det fortfarande pågick.

Hon går hos hab, ska ringa dem på måndag.

Vad går hon hos hab för, autismspektrum?
Svar på tråden Skolan hotar oss