• maria1992

Väntan på graviditet

Hej, 

Jag är 23 år gammal och planerar att skaffa barn.
    Jag hade ägglossning 1-2 december och hade en galen smärta (vilket jag alltid har under ägglossning). Jag fick positivt ägglossningstest torsdag och fredag och vi har legat ons, tors, fre, lörd. 

Idag har jag så ont i ryggslutet och molnvärk och extremt uppblåst. 
    Jag har hört att det är 30-40% chans att få barn på första försöket i min ålder om man träffar ägglossning, vilket vi har gjort på dagen! 

Vad tror ni? Hur stor chans är det? 

• Svar på tråden Väntan på graviditet
  • Junirosen
    maria1992 skrev 2017-12-05 07:54:47 följande:

Eller hur! 

Jag har haft problem med cystor som spruckit tidigare men då har de släppt efter några dagar. Vaknade idag med supermycket vita flytningar precis som lotion eller något.. Hmm.. Vad kan de bero på? 

Vi har varit tillsammans i 2,5 år ungefär. Han är 30 år och jag precis fyllda 23. 
    Du och din sambo då?  

Vad lustigt! Jag har också haft problem med cystor många gånger...men för mig har det gjort djävulsk ont när dom har spruckit. 

Jadu, ingen aning. Själv har jag väldigt sparsamt med flytningar överlag. Så jag är nog fel person att fråga .. Tungan ute Ingenting du haft tidigare?

Okej :) Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år nu. Jag är 26 och han 29. 

Jobbar eller pluggar du?
  • maria1992
    Junirosen skrev 2017-12-05 08:16:48 följande:
    Vad lustigt! Jag har också haft problem med cystor många gånger...men för mig har det gjort djävulsk ont när dom har spruckit. 

Jadu, ingen aning. Själv har jag väldigt sparsamt med flytningar överlag. Så jag är nog fel person att fråga .. Tungan ute Ingenting du haft tidigare?

Okej :) Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år nu. Jag är 26 och han 29. 

Jobbar eller pluggar du?
    Ja, samma här. Har varit tvungen att åka till akuten någon gång och fått morfin. Jag har varit helt väck. Hemskt är det. De är inte alls samma smärta nu. Fick något hugg i magen runt äl, men de är normalt att jag får. Sen har jag nu molnvärk och uppsvullen.. 
    Neej, jag har inte haft det tidigare.. inte så här mycket Förvånad

Mysigt! Då har ni varit tillsammans länge ju!  

Jag jobbar... Har redan pluggat 3 år så jobbar för fullt. Min sambo har eget företag i fastighetsbranschen så han är hemma mycket, vilket jag ääälskar!  

Dudå? Skrattande
  • MammaTillAdrian

Jag fick ju positivt på äl-test igår, teststrecket och kontrollstrecket var lika starka och utgick därför ifrån att äl skulle ske någon gång under dagen idag. Tog ett till imorse där teststrecket tom var starkare än kontrollstrecket, så jag antar att äl kanske inträffar imorgon istället?

Vi har haft sex lördag, söndag och måndag, idag blir lite svårt att få till då min lillasyster kommer på besök och det kan nog först bli sent ikväll när hon somnat. Tänker att jag ska fortsätta testa under dagen för att se när LH sjunker.

Jag ska även till gyn på torsdag, är de nån här som vet ifall man kan bekräfta att äl varit?

• MammaTillAdrian

Det översta är från igår och det understa från idag. Tycker båda ser positiva ut även om den från idag är "mer" positiv.

• maria1992
    MammaTillAdrian skrev 2017-12-05 08:43:48 följande:

Jag fick ju positivt på äl-test igår, teststrecket och kontrollstrecket var lika starka och utgick därför ifrån att äl skulle ske någon gång under dagen idag. Tog ett till imorse där teststrecket tom var starkare än kontrollstrecket, så jag antar att äl kanske inträffar imorgon istället?

Vi har haft sex lördag, söndag och måndag, idag blir lite svårt att få till då min lillasyster kommer på besök och det kan nog först bli sent ikväll när hon somnat. Tänker att jag ska fortsätta testa under dagen för att se när LH sjunker.

Jag ska även till gyn på torsdag, är de nån här som vet ifall man kan bekräfta att äl varit?

Hej!! Vad kul. 

Jag hade precis samma som dig. Positivt två dagar. Hade du sex igår ska det räcka. Dock får du din ägglossning förmodligen ikväll eller imorgon. Det bästa är ju såklart att ligga ikväll dock tror jag det räcker länge med att du låg igår.  

Spermierna lever ju mellan 2-5 dagar där inne! 

Jag hade positivt torsdag och fredag morgon, sen avtog de fredag eftermiddag! Sen lördag var de inget sträck alls  
    Så antar jag hade äl, fre/lördag. 

När har du BIM?

• Junirosen
    maria1992 skrev 2017-12-05 08:35:30 följande:
    Ja, samma här. Har varit tvungen att åka till akuten någon gång och fått morfin. Jag har varit helt väck. Hemskt är det. De är inte alls samma smärta nu. Fick något hugg i magen runt äl, men de är normalt att jag får. Sen har jag nu molnvärk och uppsvullen.. 
    Neej, jag har inte haft det tidigare.. inte så här mycket Förvånad

Mysigt! Då har ni varit tillsammans länge ju!  

Jag jobbar... Har redan pluggat 3 år så jobbar för fullt. Min sambo har eget företag i fastighetsbranschen så han är hemma mycket, vilket jag ääälskar!  

Dudå? Skrattande
    Jaa men exakt, jag har nästan varit tvungen att åka till akuten varje gång. Har till och med behövt opererats en gång då dom misstänkte att en av mina äggstockar hade slagit knut på sig själv, men som tur var det inte så. 

Vad konstigt! Kanske är något supertidigt tecken då :) 

Okej, vad jobbar du med? Jag håller på att plugga till Sjuksköterska är klar till sommaren så det är därför vi precis har börjat försöka för att jag vill hinna bli klar om man skulle ha tur att de skulle bli något nu dom första försöken. Vad skönt att få ha honom hemma mycket, det förstår jag att du tycker om :) Min kille har också eget, han jobbar däremot rätt mycket men det finns ändå många fördelar med att vara egen. 
  • maria1992
    Junirosen skrev 2017-12-05 09:16:45 följande:
    Jaa men exakt, jag har nästan varit tvungen att åka till akuten varje gång. Har till och med behövt opererats en gång då dom misstänkte att en av mina äggstockar hade slagit knut på sig själv, men som tur var det inte så. 

Vad konstigt! Kanske är något supertidigt tecken då :) 

Okej, vad jobbar du med? Jag håller på att plugga till Sjuksköterska är klar till sommaren så det är därför vi precis har börjat försöka för att jag vill hinna bli klar om man skulle ha tur att de skulle bli något nu dom första försöken. Vad skönt att få ha honom hemma mycket, det förstår jag att du tycker om :) Min kille har också eget, han jobbar däremot rätt mycket men det finns ändå många fördelar med att vara egen. 
    Usch... Ja, det är en hemsk smärta alltså. Jag tänkte bara där och då att jag skulle dö. Låter sjukt men den smärtan är inte i närheten av att bryta ett ben eller något. De har jag också gjort men de var ju en enkel smärta jämfört med cystorna... 

Ja, alltså min mage är märklig idag. Sticker från och till och flytningarna mycket... 
    Är ju tror jag ÄL+4 ungefär.. Hm.. Spännande utveckling detta. Jag längtar så mycket.

Är det sant? Jag har precis samma dilemma som dig. Har ett vik här tills slutet av 2018 så hade varit så bra, så man får lite mammapeng med så man inte behöver leva på mannen helt haha..  

Jag jobbar som kundansvarig. Pluggade faktiskt också till sjuksköterska i Lund ett halvår men hoppade av, var inte riktigt min grej tyvärr. 
  • MammaTillAdrian

Tänker att vi får försöka få till det ikväll också, bara för säkerhets skull liksom. ;)

Om jag utgår från att ÄL är imorgon så bör BIM bli 20/12 mtp tidigare cykler. Jag använder både Min Kalender och Flo som säger BIM 19 och 21/12.

Såg att du pluggar till ssk Junirosen, jag blev klar i juni i år och jobbar nu på en Gastrokirurgisk avdelning. :)

• maria1992
    MammaTillAdrian skrev 2017-12-05 11:29:24 följande:

Tänker att vi får försöka få till det ikväll också, bara för säkerhets skull liksom. ;)

Om jag utgår från att ÄL är imorgon så bör BIM bli 20/12 mtp tidigare cykler. Jag använder både Min Kalender och Flo som säger BIM 19 och 21/12.

Såg att du pluggar till ssk Junirosen, jag blev klar i juni i år och jobbar nu på en Gastrokirurgisk avdelning. :)

Gör det! Det känns alltid bäst. Annars tänker jag att jag hade tänkt... "om jag hade legat då hade det kanske gått".. Typiskt mig att tänka så haha. 

Spännande! Jag har BIM 17:e. Menscykel på cirka 28-29 dagar. 
    Har du någon smärta när du har äl?
  • Junirosen
    maria1992 skrev 2017-12-05 11:26:27 följande:
    Usch... Ja, det är en hemsk smärta alltså. Jag tänkte bara där och då att jag skulle dö. Låter sjukt men den smärtan är inte i närheten av att bryta ett ben eller något. De har jag också gjort men de var ju en enkel smärta jämfört med cystorna... 

Ja, alltså min mage är märklig idag. Sticker från och till och flytningarna mycket... 
    Är ju tror jag ÄL+4 ungefär.. Hm.. Spännande utveckling detta. Jag längtar så mycket.

Är det sant? Jag har precis samma dilemma som dig. Har ett vik här tills slutet av 2018 så hade varit så bra, så man får lite mammapeng med så man inte behöver leva på mannen helt haha..  

Jag jobbar som kundansvarig. Pluggade faktiskt också till sjuksköterska i Lund ett halvår men hoppade av, var inte riktigt min grej tyvärr. 
    Så lustigt, vi verkar vara så lika på något sätt eller vi har iaf samma erfarenheter. Har också brutit benet tidigare och förstår vad du menar med att smärtan av cystorna är så mycket värre än ett brutet ben. Har aldrig känt någon värre smärta en när mina cystor har brustit. 

Jaa, visst är det spännande! Har molvärk även idag från och till samt vissa stickningar ibland. Längtar också en massa! Vi reser utomlands också över jul, åker redan den 16/12 så vet inte riktigt hur jag ska göra med om man ska vänta in Bim innan man testar.. jag tror nästan det men isåfall om mensen inte dyker upp kommer jag få testa när vi är utomlands. 

Ja men eller hur :) 

Jaha okej, då gjorde du nog rätt i att hoppa av... Känns så skönt att äntligen bli klar till sommaren :) Bor ni i Lund eller? 
Svar på tråden Väntan på graviditet