MammaTillAdrian skrev 2017-12-06 09:37:09 följande:
Förstår att det blir krångligt med sexet när man har så mycket smärtor.
Åh så har de varit för oss också! Jag och min sambo har bara varit tillsammans i ca 1,5 år, och när vi träffades ville sambon vänta minst 5(!!!) år innan han skaffade barn. Efter typ ett halvår tillsammans när han träffat mina vänners barn, vi hade pratat om de osv så ville han helt plötsligt i alla fall. (Tackar vännerna för deras söta bebisar haha)
Ja, jag får ont i brösten vid mens också. Nu de senaste månaderna har jag trott att jag varit gravid, men det verkar vara väldigt stark pms typ. Jag kan få såna känningar bara några dagar efter äl som varar helt fram till mens. Stickningar kan såklart bero på en graviditet, eller så kan det bero på något helt annat. Jag tror att man blir medveten på sin kropp på ett helt annat sätt när man försöker bli gravid, och att känningar som stickningar och molvärk är något vi kanske vanligtvis inte ens hade tänkt på. Det är dock bara min teori, och man känner ju såklart sin egen kropp bäst. :)
Haha, ja... Min sambo var samma.. Han bara "vi ska inte stressa, du är ung osv" Jag bara tänkte, ja men du är ändå 30 bast nu. Hahaha... Nej, men det har ju inget med åldern att göra enligt mig, jag har bara sån längtan och har haft ett tag nu.
Ja, jag förstår dig helt i det du menar. Jag är typ såhär, är det en cysta eller är jag gravid? Det känns som något av det, för normalt (en månad då min ägglossning uteblir) har jag inte i närheten av känningar som jag har nu. Men stickningarna är konstigt då jag aldrig haft det innan. Lite speciellt faktiskt.. Jag kommer testa några dagar innan BIM faktiskt, bara för att jag aldrig kommer kunna vänta haha.
Alltså detta är ju så spännande. När hade du nu ÄL? Igår/idag?