• Tjejhär

bf augusti

Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

• Svar på tråden bf augusti
  • mrsLina
    Tjejhär skrev 2017-12-19 13:12:56 följande:

Jätte grattis till dig :)

Tack! :)
  • Vallmofröt

Ja har fått kräk känslor 2 ggr. Är i v 6.. men är väldigt trött.. och hungrig. Myclet hungrig. Särskilt efter ja sovit en stumd ???? hur mår ni?

• Vallmofröt
    Tjejhär skrev 2017-12-19 13:14:35 följande:

Jag tänkte fråga er alla som har barn sen tidigare är det normalt att magen blir total kaos  alltså jag är så upplåst och lös i magen jag trodde jag hade maginfluensa men det har jag inte jag är bara rent ursagt kass i magen. Vet ni något som kan hjälpa mot det för jag kan knappt vara utanför lägenheten

Min mage balla ur 2 ggr . Vet inte va d beror på. Men d e ju myclet som händer i kroppen nu.
  • mariajulia

Grattis till er! Sjuk känsla att man helt plötsligt är gravid! 

Jag plussade i fredags och bf är beräknad den 29 augusti. Så galet. Jag går och tänker på min graviditet ständigt och kan inte riktigt koppla av då jag är nojjig över missfall... Hur känner ni? 

• manda974
    mariajulia skrev 2017-12-20 18:30:00 följande:

Grattis till er! Sjuk känsla att man helt plötsligt är gravid! 

Jag plussade i fredags och bf är beräknad den 29 augusti. Så galet. Jag går och tänker på min graviditet ständigt och kan inte riktigt koppla av då jag är nojjig över missfall... Hur känner ni? 

Jag plussade också i fredags, och ser ut som att bf är 28 augusti! Så lika!

Samma här är det svårt att koppla bort det och det är ständigt i huvudet.. samma med missfall.. så fort jag går på toa kollar jag ner i toan och på pappret.. känns så läskigt att vara FÖR glad över det.. för tänk om det inte håller :/
  • saijda

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal.

Jag plussade den 27 december och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Det är första barnet, andra försöket.

Är i vecka 6 (5+1) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla! Men längtar helt otroligt mycket :D <3

• Pinkdress92

Hej! Fick veta i fredags att jag och sambon väntar vårat andra barn :) Enligt preglife appen så har jag bf 26 augusti :) Vi har försökt skaffa en till sen i slutet på juli och äntligen har det tagit sig :D

• Sassa4

Grattis till ditt plus! :)

Jag hade ett extremt jobbigt illamående i flera veckor och för mig så hjälpte det lite av att ha ett äpple vid sängen och äta så fort jag vaknade. Tyckte aldrig skorpor och kex hjälpte mig, då hjälpte frukt mycket bättre. Nackdelen med äpple är att det låter när man äter på det och kan väcka sin kille. Så en banan vid sängen går ju med bra ???? sen fick jag även lergigan utskrivet. Se till att få dom så fort som möjligt om det är så att du inte klarar av att stå ut med illamåendet. För dom hjälpte mig mycket!

• Tjejhär

Då är man snart i vecka 10 och jag kan inte förstå hur snabbt tiden går , helt otroligt och jag känner verkligen redan nu att jag har som en bulle i buken men sen är ju jag också fruktansvärt svullen i magen. Jag har redan från första början trott jag har väntat en tjej men sen så gjorde jag ett sånt här hemma test med bakpulver och det visade starkt på att det blir en pojke det bubblade enormt och kom en massa skum hade det inte gjort det så skulle det vart en tjej så nu är jag redigt spänd på att få reda på va det är för nått som gömmer sig i magen :) grattis till er alla till era graviditeter

• Pinkdress92

Grattis till alla er som har plussat +

Jag är så sjukt trött hela tiden och längtar verkligen tills man kan känna sig lite piggare :) Har börjat må lite illa då och då. Mådde illa och spydde hela min förra graviditet så hoppas att det inte blir så denna graviditet :)

Hur mår ni nu då tjejer?

Svar på tråden bf augusti