• Tjejhär

bf augusti

Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

• Svar på tråden bf augusti
  • Vallmofröt
    Pinkdress92 skrev 2018-01-03 21:16:25 följande:

Grattis till alla er som har plussat +

Jag är så sjukt trött hela tiden och längtar verkligen tills man kan känna sig lite piggare :) Har börjat må lite illa då och då. Mådde illa och spydde hela min förra graviditet så hoppas att det inte blir så denna graviditet :)

Hur mår ni nu då tjejer?

En väldigt trött blivande 3 barnsmamma här. Skulle kunna sova jämt känns de som. Har inte mycket energi. Men väldigt hungrig märker jag. Illamåendet har försvunnit faktiskt. Men e svullen om magen o kissnödig ofta. Går in i v 9 imorgon. Spännande detta.
  • Pinkdress92

Ooh vad roligt, redan i veckan 9 :D

Ja, jag längtar tills man börjar må lite bättre och tills gravid magen börjar synas :)

Jag har en 3,5åring som har velat ha ett syskon sen hon var 1,5 ungefär. Vi har bara berättat för henne en gång eftersom att vi vet att om vi säger till henne så kommer hon berätta för hela världen, men vilket super minne hon har för hon kommer ihåg och pratar om det hela tiden :')

Har du 2 barn nu? :)

• Vallmofröt
    Pinkdress92 skrev 2018-01-04 21:08:30 följande:

Ooh vad roligt, redan i veckan 9 :D

Ja, jag längtar tills man börjar må lite bättre och tills gravid magen börjar synas :)

Jag har en 3,5åring som har velat ha ett syskon sen hon var 1,5 ungefär. Vi har bara berättat för henne en gång eftersom att vi vet att om vi säger till henne så kommer hon berätta för hela världen, men vilket super minne hon har för hon kommer ihåg och pratar om det hela tiden :')

Har du 2 barn nu? :)

Så spännande o roligt. Ja jag har 2 barn nu. Som blir 10 o 12 i år så detta blir en liten sladdis????.. dom andra 2 vet inget riktigt än. Ska på vul den 15/1 pga osäker mensdata,så efter de ska vi berätta för dom
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-05 19:32:52 följande:
    Så spännande o roligt. Ja jag har 2 barn nu. Som blir 10 o 12 i år så detta blir en liten sladdis????.. dom andra 2 vet inget riktigt än. Ska på vul den 15/1 pga osäker mensdata,så efter de ska vi berätta för dom
    Förlåt jag bara halkar in på ett bananskal lite sådär... Men vad roligt att du också har äldre barn. Min bonusdotter fyller 14 nu och min äldsta 12. Sen har jag små tjejerna på 8 och 5 
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-05 19:37:23 följande:

Förlåt jag bara halkar in på ett bananskal lite sådär... Men vad roligt att du också har äldre barn. Min bonusdotter fyller 14 nu och min äldsta 12. Sen har jag små tjejerna på 8 och 5 

Du e så välkommen att halka in så. Ja va roligt. Mina äldre barn vet inget än. Men dom ha ju dock märkt av min trötthet. Har ni berättat för era barn?
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 12:57:26 följande:
    Du e så välkommen att halka in så. Ja va roligt. Mina äldre barn vet inget än. Men dom ha ju dock märkt av min trötthet. Har ni berättat för era barn?
    Nej inte än. Vi vill gärna vänta så vi vet att det är okej först, sen är det ju så att så fort barnen får veta så får ALLA veta och jag är inte riktigt redo för det än. När ska ni berätta?
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 13:03:11 följande:

Nej inte än. Vi vill gärna vänta så vi vet att det är okej först, sen är det ju så att så fort barnen får veta så får ALLA veta och jag är inte riktigt redo för det än. När ska ni berätta?

Okej nej vi har inte berättat heller. Vill inget berätta förrens iaf v 12. Ska på vul den 15. O enligt mensen e ja då i vecka 10+4 men enligt sen ja hade ägglossning e ja i vecka 12. Så efter vul isf berättar vi för barnen. Lite nervöst o berätta faktiskt
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-06 14:02:14 följande:
    Okej nej vi har inte berättat heller. Vill inget berätta förrens iaf v 12. Ska på vul den 15. O enligt mensen e ja då i vecka 10+4 men enligt sen ja hade ägglossning e ja i vecka 12. Så efter vul isf berättar vi för barnen. Lite nervöst o berätta faktiskt
    Ja håller med. Jag ska göra vul på tisdag, så då får jag förhoppningsvis veta hur långt jag är. Min gissning är runt v8, jag har bara grav test med vecko indikator att gå på så det känns lite löst. Jag tänker också att efter v 12 helst efter kub när man vet om det ser bra ut.
  • Vallmofröt
    Isavanna1 skrev 2018-01-06 14:06:48 följande:

Ja håller med. Jag ska göra vul på tisdag, så då får jag förhoppningsvis veta hur långt jag är. Min gissning är runt v8, jag har bara grav test med vecko indikator att gå på så det känns lite löst. Jag tänker också att efter v 12 helst efter kub när man vet om det ser bra ut.

Jag köpte ägglossningstest. Hade ägglossning den 20/11.. ska bli spännande. Hoppas man ser det lilla livets hjärta ticka. Rädd o orolig att d inte gör det. Men har molnande värk i magen och e enormt trött..
  • Pinkdress92

Hehe, roligt med en liten sladdis :) Jag har inskrivning på mvc på onsdag och är lite nervös nu ;)

Svar på tråden bf augusti