• Tjejhär

bf augusti

Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

• Svar på tråden bf augusti
  • KattenH81

Här är en till med bf i augusti- 3/8!

Ligger här i mörkt sovrum och mår så illa!!!

Blir 37 i januari, bor 8 mil norr om Sthlm och väntar andra barnet men det är min femte graviditet. Tre mf på vägen så lite nervös. Dock mådde jag inte så här under mf- graviditeterna så även om det är drygt känns det lite tryggt.

Igår gjorde vi vul och fick då se ett litet pickande hjärta. Härligt!

Vår dotter blir 4 i januari och kom till via ivf. Denna gynnare som nu växer i mig har legat i frysen sen 2/5 2013 o är alltså en slags tvilling till dottern. Så coolt!

Hoppas nu den vill stanna! Dotra tjatar om syskon och man vill ju inget hellre själv heller!

• Tigerkakan

Hej!

Jag är också gravid, bf 20/8.

Det blir vårt tredje barn. Har en 7-åring och en (snart) 5-åring.

Fick ett tidigt missfall i september. Då hade jag mer symtom än vad jag har den här gången så nu nojar jag massor eftersom jag knappt känner något alls...

• Tjejhär

jätte grattis till er alla :)

Jag är snart i vecka 8 och jag mår så fruktansvärt dåligt jag spyr och magen är i uppror och jag har ju IBS så det kanske det är därför magen är ännu värre nu. Jag kan inte förstå att det redan syns på min mage pga att jag är så svullen men jallaf all jag ser verkligen ut att vara i 4 eller 5 månaden är det verkligen normalt?

• Apollo13

Hejsan, är också 22 år och väntar första barnet som är beräknat i slutet på juli så nästan augusti!

Är i vecka 9 nu, allt känns verkligen spännande :D

• Apollo13
    Tjejhär skrev 2017-12-18 15:22:38 följande:

jätte grattis till er alla :)

Jag är snart i vecka 8 och jag mår så fruktansvärt dåligt jag spyr och magen är i uppror och jag har ju IBS så det kanske det är därför magen är ännu värre nu. Jag kan inte förstå att det redan syns på min mage pga att jag är så svullen men jallaf all jag ser verkligen ut att vara i 4 eller 5 månaden är det verkligen normalt?

Det ska vara normalt att vara extra svullen runt v 8, jag är i v9 och ser ut att va i 4e månaden hehe
  • Tjejhär
    Apollo13 skrev 2017-12-18 16:55:54 följande:
    Det ska vara normalt att vara extra svullen runt v 8, jag är i v9 och ser ut att va i 4e månaden hehe
    vilken tur då vet jag att det är normalt :)
  • Tjejhär
    Apollo13 skrev 2017-12-18 15:34:35 följande:

Hejsan, är också 22 år och väntar första barnet som är beräknat i slutet på juli så nästan augusti!

Är i vecka 9 nu, allt känns verkligen spännande :D

Jätte grattis till dig va roligt att du är i samma ålder som jag och att det är första barnet :) Var detta en planerad graviditet ?
  • mrsLina

Hej allihopa!jag är 31 år och min man fyller 27! Vi fick veta imorse att vi ska ha barn. Shit känns helt tokigt att säga det högt! Bf 31/8 men de blir nog helt säkert någongång i september Haha. Första barnet!

Fick plus på äl+8. Känns som otroligt tidigt. Enda klänningarna jag har haft är att jag blivit på dåligt humör lätt, och inte bara med maken utan på arbetskamraterna också. Får typ värmevallningar och upplever att brösten ilar då jag kommer åt dem. (Typ som håller i tänderna)

• Tjejhär
    mrsLina skrev 2017-12-19 12:28:28 följande:

Hej allihopa!jag är 31 år och min man fyller 27! Vi fick veta imorse att vi ska ha barn. Shit känns helt tokigt att säga det högt! Bf 31/8 men de blir nog helt säkert någongång i september Haha. Första barnet!

Fick plus på äl+8. Känns som otroligt tidigt. Enda klänningarna jag har haft är att jag blivit på dåligt humör lätt, och inte bara med maken utan på arbetskamraterna också. Får typ värmevallningar och upplever att brösten ilar då jag kommer åt dem. (Typ som håller i tänderna)

Jätte grattis till dig :)
  • Tjejhär

Jag tänkte fråga er alla som har barn sen tidigare är det normalt att magen blir total kaos  alltså jag är så upplåst och lös i magen jag trodde jag hade maginfluensa men det har jag inte jag är bara rent ursagt kass i magen. Vet ni något som kan hjälpa mot det för jag kan knappt vara utanför lägenheten

Svar på tråden bf augusti