• Anonym (Jag)

Han tog på mig.. Tror jag..

Har länge haft många drömmar där jag har svårt att skilja på om de är verkliga eller inte, alltså de känns som minnen av riktiga händelser..

Vaknade med en klump i magen, men ju mer jag grubblar på det desto mer är jag övertygad att det verkligen hände.

Jag sov väldigt tungt i natt, men jag är övertygad att min man höll på och tog på mig när jag sov.. Har minnen av att jag drar mig undan hans händer (som är i trosorna och i mig) men att han fortsätter så fort jag somnat om, om och om igen. Känner mig öm, så tror att han försökte komma in i mig också..

Min man var precis som vanligt när jag vaknade, men kan inte skaka av mig känslan att det inte bara var en dröm..

Vet inte alls hur jag ska ta upp det heller..

Behöver verkligen råd.. Han har gjort liknande tidigare för länge sen, men då klarade jag inte av att ta upp det heller.. Tänk om jag bara drömt?

• Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..
  • Anonym (Jag)
    Anonym (?.) skrev 2017-12-14 09:02:25 följande:

Problemet är väl din rubrik ("...tror jag") och din trådstart, där du ev tror att du drömt, och slutar med frågan "tänk om jag bara drömt". Sedan blir du kränkt när folk antyder att du kanske drömt.

Hade du istället startat en tråd där du tvärsäkert beskrivit att detta har hänt tror jag svaren sett lite annorlunda ut.

Oavsett vilket så måste du ju prata med din man om det här i vaket tillstånd. Säg tydligt att du inte vill att det händer igen. Du säger att han vet att du inte vill ha sex pga att du inte har skydd. Han kanske tror att fingrar är ok? Det blir man inte gravid av.

Men jag har sagt upprepade gånger att jag givetvis inte tror på allvar att jag drömt det.

Varför försvarar så många honom trots att jag säger att han vet att jag inte är okej med det?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-12-14 09:02:14 följande:

Men om du VET och du upplever dig kränkt och utsatt, varför lever du med honom fortfarande och varför har du inte gjort en anmälan mot honom? OCH konfronterat honom??

För att det är inte så enkelt att splittra en familj, iaf inte för mig.

Jag har inte sagt att jag inte konfronterat honom.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 09:08:05 följande:
    För att det är inte så enkelt att splittra en familj, iaf inte för mig.

Jag har inte sagt att jag inte konfronterat honom.
    Hur kommer det sig att du inte säger något om det då? Du startar en ganska dramatisk tråd om ett potentiellt ganska dramatiskt ämne och undviker sedan absolut allt som skulle kunna leda till någon sorts upplösning av dramat. 

Jag tycker den här tråden påminner om en rad andra där trådstartaren, kvinnan, inte heller är säker på vad som hänt bara för att senare i tråden vara helt övertygad om att hon blivit utsatt för övergrepp och som efter det håller tråden igång genom att inte svara tydligt på något alls egentligen. Inte sällan startar personen dessutom ytterligare en tråd där någon detalj ur den första ska diskuteras. 
  • Anonym (Vet inte)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 09:06:25 följande:

Men jag har sagt upprepade gånger att jag givetvis inte tror på allvar att jag drömt det.

Varför försvarar så många honom trots att jag säger att han vet att jag inte är okej med det?

Jag funderade på den frågan också! Kanske för att det för många är så främmande att man _inte_ vill att ens man ska ta på en när man är nära i samma säng? Kanske för att vi är så många som väcker vår partner mitt i natten för att vi är kåta? Vissa får dåligt samvete och vill inte känna sig som förövare?

I mitt eget fall så pratade vi redan tidigt i förhållandet om att vi båda gärna ville att den andre smeker, ger oralsex eller vad som helst när vi sover. Så i mitt förhållande finns inte problemet.

Men i mitt förra förhållande så pratade vi aldrig om detta och min man sa inget nånsin förutom i ett gräl när vi hade separerat. Då sa han att jag hade utsatt honom för övergrepp. Det var en sån chock att ta in, jag hade inte förstått alls. Och jag förstår fortfarande inte, han sa eller gjorde aldrig nåt som jag uppfattade som ett "nej" eller "sluta".

Du kan nog inte vara nog tydlig mot din man när det gäller detta. Ni måste rakt och enkelt ta diskussionen om exakt vad som är ok när ni sover (åt båda håll).
  • Anonym (Jag)
    Pope Joan II skrev 2017-12-14 09:13:17 följande:

Hur kommer det sig att du inte säger något om det då? Du startar en ganska dramatisk tråd om ett potentiellt ganska dramatiskt ämne och undviker sedan absolut allt som skulle kunna leda till någon sorts upplösning av dramat. 

Jag tycker den här tråden påminner om en rad andra där trådstartaren, kvinnan, inte heller är säker på vad som hänt bara för att senare i tråden vara helt övertygad om att hon blivit utsatt för övergrepp och som efter det håller tråden igång genom att inte svara tydligt på något alls egentligen. Inte sällan startar personen dessutom ytterligare en tråd där någon detalj ur den första ska diskuteras. 

För att jag inte vill det. Hade jag inte blivit så förminskad och attackerad hade jag berättat.

Jag har varit säker på vad som hänt hela tiden. Jag var i chock och ville intala mig att det inte hänt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Vet inte) skrev 2017-12-14 09:15:50 följande:

Jag funderade på den frågan också! Kanske för att det för många är så främmande att man _inte_ vill att ens man ska ta på en när man är nära i samma säng? Kanske för att vi är så många som väcker vår partner mitt i natten för att vi är kåta? Vissa får dåligt samvete och vill inte känna sig som förövare?

I mitt eget fall så pratade vi redan tidigt i förhållandet om att vi båda gärna ville att den andre smeker, ger oralsex eller vad som helst när vi sover. Så i mitt förhållande finns inte problemet.

Men i mitt förra förhållande så pratade vi aldrig om detta och min man sa inget nånsin förutom i ett gräl när vi hade separerat. Då sa han att jag hade utsatt honom för övergrepp. Det var en sån chock att ta in, jag hade inte förstått alls. Och jag förstår fortfarande inte, han sa eller gjorde aldrig nåt som jag uppfattade som ett "nej" eller "sluta".

Du kan nog inte vara nog tydlig mot din man när det gäller detta. Ni måste rakt och enkelt ta diskussionen om exakt vad som är ok när ni sover (åt båda håll).

Inser du inte hur sjukt det är att påstå att jag bär skuld i det här för att jag inte skulle ha varit tillräckligt tydlig? Det är ju snarare HAN som borde ha försäkrat sig om det var okej INNAN han gjorde något.

Vad mer är det jag måste berätta att jag inte vill innan han potentiellt gör det?
  • Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 09:17:41 följande:
    För att jag inte vill det. Hade jag inte blivit så förminskad och attackerad hade jag berättat.

Jag har varit säker på vad som hänt hela tiden. Jag var i chock och ville intala mig att det inte hänt.
    Så då är tråden slut då antar jag, eller vad ska den handla om nu?
  • Anonym (Jag)
    Pope Joan II skrev 2017-12-14 09:23:09 följande:

Så då är tråden slut då antar jag, eller vad ska den handla om nu?

Du är fri att lämna den.
  • Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-14 09:23:49 följande:
    Du är fri att lämna den.
    Tack. Jag inser det. Men jag är förstås intresserad av svaret.
  • Anonym (Jag)
    Pope Joan II skrev 2017-12-14 09:25:23 följande:

Tack. Jag inser det. Men jag är förstås intresserad av svaret.

Jag vill gärna veta hur folk kan påstå att jag bär skuld i vad han gjorde, hur man kan försvara hans beteende med att jag inte varit tydlig nog. Att jag sov och dessutom försökte dra mig undan var ju tydligen inte nog.
Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..