• Anonym (Jag)

Han tog på mig.. Tror jag..

Har länge haft många drömmar där jag har svårt att skilja på om de är verkliga eller inte, alltså de känns som minnen av riktiga händelser..

Vaknade med en klump i magen, men ju mer jag grubblar på det desto mer är jag övertygad att det verkligen hände.

Jag sov väldigt tungt i natt, men jag är övertygad att min man höll på och tog på mig när jag sov.. Har minnen av att jag drar mig undan hans händer (som är i trosorna och i mig) men att han fortsätter så fort jag somnat om, om och om igen. Känner mig öm, så tror att han försökte komma in i mig också..

Min man var precis som vanligt när jag vaknade, men kan inte skaka av mig känslan att det inte bara var en dröm..

Vet inte alls hur jag ska ta upp det heller..

Behöver verkligen råd.. Han har gjort liknande tidigare för länge sen, men då klarade jag inte av att ta upp det heller.. Tänk om jag bara drömt?

• Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..
  • Anonym (Prata med honom)

Det vettigaste är väl att prata med honom om det? Är man gifta och har barn ihop så förutsätter jag att man har en öppen och ärlig kommunikation emellan, annars är det ett extremt ojämställt förhållande.

• Anonym (sleep sex)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 06:41:32 följande:

Har länge haft många drömmar där jag har svårt att skilja på om de är verkliga eller inte, alltså de känns som minnen av riktiga händelser..

Vaknade med en klump i magen, men ju mer jag grubblar på det desto mer är jag övertygad att det verkligen hände.

Jag sov väldigt tungt i natt, men jag är övertygad att min man höll på och tog på mig när jag sov.. Har minnen av att jag drar mig undan hans händer (som är i trosorna och i mig) men att han fortsätter så fort jag somnat om, om och om igen. Känner mig öm, så tror att han försökte komma in i mig också..

Min man var precis som vanligt när jag vaknade, men kan inte skaka av mig känslan att det inte bara var en dröm..

Vet inte alls hur jag ska ta upp det heller..

Behöver verkligen råd.. Han har gjort liknande tidigare för länge sen, men då klarade jag inte av att ta upp det heller.. Tänk om jag bara drömt?

Det kan mycket väl vara så att han gjort det i sömnen, om du alltså tycker att det här var ett beteende som inte passar in på din man. Det kan också vara så (om sex är något ni inte talar om) att han fått för sig att det är ett passande sätt att visa att han är kåt och vill ha sex, att han tror att du tyckte om det.

Oberoende, eftersom du upplever situationen som obehaglig bör du ta upp det med din man. Men ha i minnet att han KAN ha gjort det i sömnen, möjligt att han inte kommer ihåg det, eller upplever det som en dröm och att det då troligtvis känns mycket obehagligt och skamfullt för honom.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (varför) skrev 2017-12-12 09:20:53 följande:

Låter som ett konstigt föhållande för mig.

Du mår otroligt dåligt för att din man skulle rört vid dig i sömnen och du skriver att du absolut inte vill ha sex. Förstår bara inte, låter som ett dött förhållande för mig

Hade det varit ryggen eller nåt hade det sjävklart inte varit nåt, men att ha hans händer innanför mina trosor när jag sover känner jag obehag inför ja.

Jag vill inte ha sex på grund av att jag inte har skydd.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (sleep sex) skrev 2017-12-12 09:33:26 följande:

Det kan mycket väl vara så att han gjort det i sömnen, om du alltså tycker att det här var ett beteende som inte passar in på din man. Det kan också vara så (om sex är något ni inte talar om) att han fått för sig att det är ett passande sätt att visa att han är kåt och vill ha sex, att han tror att du tyckte om det.

Oberoende, eftersom du upplever situationen som obehaglig bör du ta upp det med din man. Men ha i minnet att han KAN ha gjort det i sömnen, möjligt att han inte kommer ihåg det, eller upplever det som en dröm och att det då troligtvis känns mycket obehagligt och skamfullt för honom.

Väääldigt skeptisk till att han skulle göra nåt sånt i sömnen.. Han är helt utslagen när han sover.
  • Anonym (sleep sex)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 09:45:13 följande:

Väääldigt skeptisk till att han skulle göra nåt sånt i sömnen.. Han är helt utslagen när han sover.

Det är jag också, det har ändå hänt att jag vaknat av att jag gjort väldigt olämpliga saker av sexuell karaktär. Googla "sleep sex".
  • Anonym (Häpp)

Men herregud, det har hänt en gång en natt!?! Din man tafsade på dig i sömnen. Ni har inte pratat om det ??? Det är väl inget problem - hur brukar ni inleda sex - avtal, frågeformulär, ansökan i 3 exemplar???

Om du inte vill bli antastad på detta sätt så säg er du till honom! Han ber om ursäkt, trodde att du ville - kommer aldrig att göra det igen. Krångla inte till det med dubbla sovrum, skilsmässa.

Vad fan är det för fel på människor som hellre tar emot råd av okända människor på internet än att prata med sin partner ???

• Anonym (Pyjamas)

Om jag var osäker så skulle jag göra det svårare att ta sig såna friheter. En heltäckande pyjamas i en del som måste öppnas och krånglas av för att komma åt är en bra start för att ge viss trygghet. Sover du väldigt tungt normalt sett? Eller tar du möjligen sömntabletter?

Personligen skulle jag dessutom ta upp det, frågat rakt ut om han gjort det igen, för att du har minnesfragment och känner dig öm.

Sen undrar jag också varför ni inte skyddar er? Sex är viktigt i en relation.

• Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 09:45:13 följande:
    Nu vill du ju inte bli ifrågasatt, men det är alltså så att du har en man som du hellre tror om att han vill göra dig illa än att han skulle sova lika djupt som du säger dig ha gjort i natt - så varför har du då en sådan man?
  • Anonym (Hmm)

Tycker att en hel del folk verkar leva i väldigt märkliga förhållanden!

Ni har varit gifta ett bra tag. Din man gör så där och du skriver en tråd på fl? Ist för att bara fråga honom? ?Ursäkta men vad gjorde du i natt??? Och så får du ett svar och kan föra en diskussion vidare från det.

Vad är det ens du behöver tänka på innan du ställer den frågan? Vad är det du behöver känna efter?

Är du osäker på din mans intentioner? Har din man tidigare visat tendenser till gränslöshet vad gäller sex eller att gå emot din vilja överlag?

Min man skulle troligtvis aldrig göra något sånt. Men hade han gjort så hade jag nog skrattat och vänt mig om o undrat vad han pysslar med och inte bara legat kvar och dragit mig undan. Jag sover tungt men aldrig så tungt. Och hade jag nu låtit det fortgå så hade jag inte vaknat med obehag. Varför? För jag känner min man! Han skulle inte våldföra sig på mig.

Så Ts, hur väl känner du din man? Är detta något nytt beteende hos honom eller något han försökt med innan? Bara att fråga honom och sen också lägga fram att du absolut inte vill att han gör så någonsin igen.

• Anonym (Hmm)
    Pope Joan II skrev 2017-12-12 09:58:29 följande:

Nu vill du ju inte bli ifrågasatt, men det är alltså så att du har en man som du hellre tror om att han vill göra dig illa än att han skulle sova lika djupt som du säger dig ha gjort i natt - så varför har du då en sådan man?

Precis så!
Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..