• Anonym (mm)

Köpa kondomer.

Hej jag är en man på 27 som alltid tyckt det varit skämmigt att köpa kondomer, speciellt om det är kö eller ja bara tanken när kassörskan tittar på en gör mig generad. Speciellt om det är en söt ung tjej i kassan, helst vill jag att det ska sitta en gammal tant i där. Blir aldrig generad annars. 
    Brukar oftast vid stängningsdags när det är mindre folk gå in och ut snabbt och handla mina kondomer.
    Tycker ni det är jobbigt att köpa kondomer? 

• Svar på tråden Köpa kondomer.
  • Anonym (Julia)

När jag var 14 och föreställde mig att bli vuxen och vilja ha sex, ja då var kondomer väl det mest pinsamma på jorden! Kunde inte ens säga ordet högt utan att tycka det var såå pinsamt! Om KP innehöll ordet kondom gömde jag det numret från mina föräldrar, typ.

Men som vuxen, nej, kan inte påstå att jag tycker det är jobbigt alls. Sex gör mig glad, inte skamsen. Oavsett vem som sitter i kassan.

• Anonym (mm)
    Luffi skrev 2017-12-20 14:42:24 följande:
    Tycker det borde vara mindre pinsamt att köpa kondomer än den dagen man ska bli far till ett barn och man knappt vet vad mamman heter? :)
    Jag är noga med att skydda mig så det skulle aldrig hända :)
  • fluu

Nej, det är inte pinsamt. Inte ens när jag först började ha sex tyckte jag att det var pinsamt. Är man mogen nog att ha sex borde kondomköpande inte vara en biggie.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Nätet)

Köp på nätet då om det är så pinsamt att handla i affären? Det gör jag, inte för att det är pinsamt utan för att det är billigt och bekvämt. Ofta är det fraktritt också.

Jag köpte handbojor på Ica en gång. Leksakshandbojor i stål som jag såklart tänkt använda till, ja, ni fattar nog. Jag fick en konfunderad blick från kassörskan innan hon rodnade och slog ned blicken. Det var tydligen mer pinsamt för henne än för mig.

• Anonym (mm)
    Anonym (Nätet) skrev 2017-12-21 18:37:42 följande:
    Köp på nätet då om det är så pinsamt att handla i affären? Det gör jag, inte för att det är pinsamt utan för att det är billigt och bekvämt. Ofta är det fraktritt också.

Jag köpte handbojor på Ica en gång. Leksakshandbojor i stål som jag såklart tänkt använda till, ja, ni fattar nog. Jag fick en konfunderad blick från kassörskan innan hon rodnade och slog ned blicken. Det var tydligen mer pinsamt för henne än för mig.
    Haha rätt kul men det hade jag inte tyckt varit pinsamt att köpa. Leksak till barnen eller vad som helst. 
    Men hände en gång för flera år sedan när jag skulle få hem en tjej inom 1 timme och då fick jag lov att gå till affären för såg att jag bara hade ett paket kvar, såg runt hörnet att det var jättelång kö men hade inget val utan ställde mig där och när jag kom längst fram så hade jag inga varor så kassörskan undrade vad jag ville ha, jag mumlade fram ett paket profil, hur sa? Profil tack. Ska du ha fil sa hon och höjde rösten. Kände där att kinderna blev röda och de bredvid mig skrattade lite. 
  • fluu
    Anonym (mm) skrev 2017-12-21 20:22:57 följande:

Haha ja men vi är olika :) Synd att vi inte var tillsammans då så slapp jag bekymra mig över det :)

Äckla dig någon annanstans. Och en man som hade problem med att köpa kondomer hade jag inte varit intresserad av från början.
  • Anonym (Ugglan)

Äh. Jag köper kondomer tamponger babyolja och andra "skämmiga" saker utan att bry mig. Har folk tid att bli pirriga/ nyfikna över mina inköp så är det ju bara trevligt att jag kan underhålla andra :)

Tips:

Det hjälper att tänka hur många tusen kondomförpackningar de säljer per månad för att sluta tro att du är den ENDA som köper gummi, de höjer knappast ögonbrynen för dina varor.

• Anonym (mm)
    Anonym (Ugglan) skrev 2017-12-21 20:42:05 följande:
    Äh. Jag köper kondomer tamponger babyolja och andra "skämmiga" saker utan att bry mig. Har folk tid att bli pirriga/ nyfikna över mina inköp så är det ju bara trevligt att jag kan underhålla andra :)

Tips:
    Det hjälper att tänka hur många tusen kondomförpackningar de säljer per månad för att sluta tro att du är den ENDA som köper gummi, de höjer knappast ögonbrynen för dina varor.
    Tamponger har jag handlat åt tjejer. Det tycker jag inte alls är jobbigt. Men just kondomer har de bakom kassan, och att ha ögonkontakt med någon och säga vad man ska ha tycker jag är lite jobbigt speciellt om det är folk i kassan. 
    Men köper snus ibland och det tycker jag inte är jobbigt på något sätt det är just kondomer.
  • fluu
    Anonym (mm) skrev 2017-12-21 20:55:54 följande:

Ursäkta men vad av det jag skrev vad äckligt? 

Dina fina små antydanden, "synd att vi inte var tillsammans", "du låter sexig"(skrivet till Julia). Vem skriver sånt till främlingar... ? Går det inte att ha en neutraö diskussion om något som kan härledas till sex?
  • fluu
    Anonym (mm) skrev 2017-12-21 21:26:03 följande:

Det var ett skämt. Skojade lite med att om vi var tillsammans så behövde inte jag tänka på den biten.

Haha ja vi är olika. Jag har haft sex med många främlingar som jag träffat på krogen. Jag har inga problem med att gå fram och ta kontakt med en främling och prata men det har du tydligen.

Det är lätt att ursäkta ett framfusigt beteende som ett skämt. Det gör det inte mer okej. Men även du förstår att olika samtalsämnen är okej i olika sammanhang. Jag pratar gärna med främlingar, men inte direkt om exempelvis sex.
Svar på tråden Köpa kondomer.