• Anonym (mm)

Köpa kondomer.

Hej jag är en man på 27 som alltid tyckt det varit skämmigt att köpa kondomer, speciellt om det är kö eller ja bara tanken när kassörskan tittar på en gör mig generad. Speciellt om det är en söt ung tjej i kassan, helst vill jag att det ska sitta en gammal tant i där. Blir aldrig generad annars. 
    Brukar oftast vid stängningsdags när det är mindre folk gå in och ut snabbt och handla mina kondomer.
    Tycker ni det är jobbigt att köpa kondomer? 

• Svar på tråden Köpa kondomer.
  • Richard1986
    Anonym (ace) skrev 2017-12-25 09:16:55 följande:

Fast det handlar inte om att vara blyg, jag kan garantera att person(erna) i fråga inte har några problem att handla mjölk, rakhyvel, tandkräm, toapapper eller något annat i affären. Men några ynka kondomer är det problem med. Sedan är jag ganska övertygad om att det är samma personer som inte vågar handla tamponger eller bindor i affären heller.

Äsch blanda inte ihop äpple och päron nu. Klart det handlar om blyghet eller osäkerhet men i grunden är det är en psykisk spärr som en del har svårare att göra sig av med än andra. Det är ju bara att det blir uppenbart för utomstående att man har ett sexliv vilket inte alla är bekväma med att visa hux flux. Varken mer eller mindre än så. Inget att raljera över. Enda chansen att ta sig över den spärren är att "utsätta" sig tillräckligt många gånger för situationen så blir det inget problem till slut. Som med allt annat i livet.
  • Richard1986
    Anonym (jonna) skrev 2017-12-25 04:40:32 följande:

Oj gud vad sorgligt lilla barn. När barn blir till av kärlek är det så fint men när barnet blir till över ett tillfälle är det bara tragiskt. Får jag fråga om du tagit ditt ansvar. Betalar du underhåll? När dottern blir stor nog att undra vem pappan är, är du redo att träffa flickan då?

Ja jag betalar underhåll. Den lilla flickan vet vem jag är och har träffat mig flera gånger. Vi har kontakt på olika sätt. Vill hon träffa mig mer och mer ju äldre hon blir så är hon varmt välkommen. Hon är lika mycket mitt barn som mina andra barn.
  • fluu
    Anonym (fånerier) skrev 2017-12-24 20:20:33 följande:
    Som sagt.
    Ditt resonemang är...*d*o*is*t.
    Är vad för något? *gammal tant fast i ung kvinnas kropp*
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Milfy)
    fluu skrev 2017-12-25 16:20:03 följande:
    Är vad för något? *gammal tant fast i ung kvinnas kropp*
    Idiotiskt...
    *ung brud i gammal kvinnas kropp*
  • Anonym (Milfy)
    Anonym (mm) skrev 2017-12-24 22:05:35 följande:
    Okej :) Jag har bara varit med om någon gång som tjejer jag träffat på krogen haft kondomer på sig så därför har jag alltid på mig när jag ska ut. Dels för att det är mitt ansvar och dels att jag aldrig kör utan om det inte är min flickvän. Kåt och glad inför annandagen ;)

Kör aldrig oskyddat när du har one night stand, visst kan du låta henne suga utan men du vet inte vem hon varit med innan. Inget ligg är värt att smittas för :)
    Hur fick dom på sig kondomen???
  • fluu
    Anonym (Milfy) skrev 2017-12-25 16:29:16 följande:
    Idiotiskt...
    *ung brud i gammal kvinnas kropp*
    Jag tycker inte att det är det minsta idiotiskt att känna skam kring att köpa kondomer som vuxen. När man inte borde känna skam kring sex om det nu är något man ägnar sig åt. 
  • Anonym (Milfy)
    fluu skrev 2017-12-25 16:36:35 följande:
    Jag tycker inte att det är det minsta idiotiskt att känna skam kring att köpa kondomer som vuxen. När man inte borde känna skam kring sex om det nu är något man ägnar sig åt. 
    Inte jag heller, jag trodde du inte fattade vad som menades!
  • fluu
    Anonym (Milfy) skrev 2017-12-25 16:47:45 följande:
    Inte jag heller, jag trodde du inte fattade vad som menades!
    Det gjorde jag inte. Jag syftade på att "anonym fånerier" verkade tycka att det var idiotiskt. 
  • Anonym (fånerier)
    fluu skrev 2017-12-25 16:50:41 följande:
    Det gjorde jag inte. Jag syftade på att "anonym fånerier" verkade tycka att det var idiotiskt. 
    Menar du att du inte förstod vad det var jag anser vara idiotiskt???
  • Anonym (Milfy)
    fluu skrev 2017-12-25 16:36:35 följande:
    Fast tvärtom!?
  • fluu
    Anonym (fånerier) skrev 2017-12-25 16:57:41 följande:
    Menar du att du inte förstod vad det var jag anser vara idiotiskt???
    Jo, efter att jag fått förklarat att det var det du menade med "*d*o*is*t".
  • fluu
    Anonym (Milfy) skrev 2017-12-25 17:02:35 följande:
    Fast tvärtom!?
    Haha, ja. Skriver på telefonen och det där "inte" kom med av sig självt ;)
  • Anonym (fånerier)
    fluu skrev 2017-12-25 17:05:16 följande:
    Jo, efter att jag fått förklarat att det var det du menade med "*d*o*is*t".
    Vad bra, jag trodde det var självklart vad det betydde.

Kul iaf att du tycker att jag som är 52 år inte är mogen att ha sex då jag inte kan tänka mig att köpa kondomer i butik.
  • Anonym (ace)
    Anonym (fånerier) skrev 2017-12-25 17:10:11 följande:
    Vad bra, jag trodde det var självklart vad det betydde.

Kul iaf att du tycker att jag som är 52 år inte är mogen att ha sex då jag inte kan tänka mig att köpa kondomer i butik.
    Bara för att du är gammal betyder ju inte att du är mogen. Helt ärligt så bevisar den argumentationen bara att du är svagbegåvad.
  • Anonym (fånerier)
    Anonym (ace) skrev 2017-12-25 17:16:55 följande:
    Bara för att du är gammal betyder ju inte att du är mogen. Helt ärligt så bevisar den argumentationen bara att du är svagbegåvad.
    Haha, rolig reaktion.
    Är du alltid lika underhållande?

Sedan lägger jag inte så stor vikt vid vad ungdomar anser. Sorry om du blir besviken och känner dig förminskad. Men så är det.
  • Anonym (mm)
    Richard1986 skrev 2017-12-25 03:56:59 följande:
    Riktigt. Man ska alltid ha ett paket med sig "för säkerhets skull" om man vet att risken/chansen finns att kvällen/natten kan sluta med samlag.

Jo tack, fick barn efter ett one night stand så jag vet vad "resultatet" kan bli av en natts oskyddat samlag med någon man aldrig träffat förut......
    Aj då vilken chock det måste vara. Bra att du tagit ditt ansvar och gör rätt för dig. Fint av dig att se henne på samma sätt som dina andra barn. Man lär sig av sina misstag :)
  • Richard1986
    Anonym (mm) skrev 2017-12-25 17:39:36 följande:

Aj då vilken chock det måste vara. Bra att du tagit ditt ansvar och gör rätt för dig. Fint av dig att se henne på samma sätt som dina andra barn. Man lär sig av sina misstag :)

Precis. Det var inte roligt när det skedde kan jag lova ! Den ångest och panik man känner när man inser att man oplanerat ska bli pappa med en kvinna man bara träffat vid ett tillfälle är inget jag unnar någon. Hon är i nedre 40-års åldern, ville ha barn och sa själv efteråt att hon knullade runt för att bli gravid. Något annat alternativ än att ta ansvar för situationen jag försatt mig själv i fanns aldrig på kartan. Alkohol är definitivt ingen ursäkt för att göra bort sig å det grövsta ! Barnen är de största skatter vi har och alla barn, även de som kom till under ansvarslösa omständigheter (för det är tyvärr många) förtjänar att bli älskade och få goda förutsättningar att lyckas i livet. Hon är en helt underbar liten tjej som jag älskar precis lika mycket som mina andra barn.

Är fullt medveten om att jag inte är något moraliskt föredöme. Men jag skulle aldrig orka leva med tanken på att ha övergivit mitt eget kött och blod.

Men jag slarvar inte med kondom efter det. Man lär sig (ibland väldigt dyrköpta) läxor av sin egen ansvarslöshet precis som du sa.
Svar på tråden Köpa kondomer.