Anonym (mm) skrev 2017-12-25 17:39:36 följande:
Aj då vilken chock det måste vara. Bra att du tagit ditt ansvar och gör rätt för dig. Fint av dig att se henne på samma sätt som dina andra barn. Man lär sig av sina misstag :)
Precis. Det var inte roligt när det skedde kan jag lova ! Den ångest och panik man känner när man inser att man oplanerat ska bli pappa med en kvinna man bara träffat vid ett tillfälle är inget jag unnar någon. Hon är i nedre 40-års åldern, ville ha barn och sa själv efteråt att hon knullade runt för att bli gravid. Något annat alternativ än att ta ansvar för situationen jag försatt mig själv i fanns aldrig på kartan. Alkohol är definitivt ingen ursäkt för att göra bort sig å det grövsta ! Barnen är de största skatter vi har och alla barn, även de som kom till under ansvarslösa omständigheter (för det är tyvärr många) förtjänar att bli älskade och få goda förutsättningar att lyckas i livet. Hon är en helt underbar liten tjej som jag älskar precis lika mycket som mina andra barn.
Är fullt medveten om att jag inte är något moraliskt föredöme. Men jag skulle aldrig orka leva med tanken på att ha övergivit mitt eget kött och blod.
Men jag slarvar inte med kondom efter det. Man lär sig (ibland väldigt dyrköpta) läxor av sin egen ansvarslöshet precis som du sa.