Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Jag är lite i samma.. dock mår jag inte så illa men jag är så fruktansvärt trött! Nu lediga dagar har jag sovit middag två gånger om dagen och är helt förlamad däremellan. Förmår mig knappt att tömma diskmaskinen eller duscha. Kroppen fungerar inte. På inskrivningen med BM berättade jag om det och hon sa att det är ganska vanligt att man har ett litet uppehåll såhär i början, men att det verkligen är toppen om man hittar tillbaka när det värsta lagt sig. Jag tänker inte ställa samma krav på träningen som innan jag blev gravid men 2-3 träningspass och 2-3 promenader i veckan är mitt mål!
Vi har varit öppna från start eftersom vår graviditet är ett resultat av ivf. Familj och närmaste kollegorna/cheferna(rektorerna) vet, eftersom jag mått ganska kasst under stimuleringsperioderna och när vi misslyckats tidigare. Jobbar som ensam specialpedagog mot 630 elever/130 lärare samt särskola, så stressen i vardagen är riktigt hög emellanåt.
En av skolsköterskorna på jobbet är barnmorska så det har varit/är skönt att kunna prata med henne om min oro.
Alltså vad GÖÖR ni åt denna trötthet...? Är ledig imorgon också men sen är det tillbaks till jobbet igen och jag fattar inte hur det ska gå... Förra grav smet jag in i vilorummet typ två ggr om dagen och segade på mitt egna kontor den sista veckan innan 5 v semester och sen blev jag ju sjukskriven och kom aldrig tillbaks till jobbet. Nu är jag nyanställd i öppet landskap utan vilorum! :?-(
Era bästa tips mot trötthet alltså, under denna eller annan graviditet! :-*
Alltså vad GÖÖR ni åt denna trötthet...? Är ledig imorgon också men sen är det tillbaks till jobbet igen och jag fattar inte hur det ska gå... Förra grav smet jag in i vilorummet typ två ggr om dagen och segade på mitt egna kontor den sista veckan innan 5 v semester och sen blev jag ju sjukskriven och kom aldrig tillbaks till jobbet. Nu är jag nyanställd i öppet landskap utan vilorum! :?-(
Era bästa tips mot trötthet alltså, under denna eller annan graviditet! :-*
Jag har också ångest över att jobba igen :0
Tanken på att veta att man är underbemannad och hjälpa 10 dementa är inte särskilt lockande, framför allt inte nu med bebis i magen (början) :(
Som tur var jobbar jag bara 2 dagar denna vecka men nästa vecka är det 6 dagar igen :/
Och sedan är det jobbiga schemat igång...
Vi får vara starka och kämpa oss igenom det <3 Jag har ingen lust alls att berätta för mina kollegor att jag är gravid men med all stress osv i mitt yrke (jobbar ju som USK) så kanske man måste. Hur hade ni gjort i min situation? :0
Jag har också ångest över att jobba igen :0
Tanken på att veta att man är underbemannad och hjälpa 10 dementa är inte särskilt lockande, framför allt inte nu med bebis i magen (början) :(
Som tur var jobbar jag bara 2 dagar denna vecka men nästa vecka är det 6 dagar igen :/
Och sedan är det jobbiga schemat igång...
Vi får vara starka och kämpa oss igenom det <3 Jag har ingen lust alls att berätta för mina kollegor att jag är gravid men med all stress osv i mitt yrke (jobbar ju som USK) så kanske man måste. Hur hade ni gjort i min situation? :0
Jag vet inte... jag har sån ångest över att börja jobba i morgon igen. Tanken på att stå upp i en verkstad med allt oväsen hela dagarna lockar inte direkt...
Känn av situationen? Om det blir ohållbart så berätta, annars vänta?