• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 17:50:31 följande:
    Åh spännande! Kommer gå bra ska du se <3

Undra när jag får tid, hoppas på snabbt :0

Vet du om man skriver in sig på ett MVC och sedan vill byta, går det?
    Jag vet faktiskt inte om man får byta... Hoppas du får tid snabbt i alla fall. Jag väntar med spänning
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 18:29:03 följande:
    Jag va på vul vecka 6+6. Flyttades fram va två dagar längre gången än vad min app natural cykels visade. Vi kunde se hjärta också, vilket var en lättnad! Man kan inte alltid se det tidigt, så bli inte orolig. Läkaren sa att kunde man se hjärta slå tidigt så brukade det gå bra. Det är ju ingen garanti men kändes ändå väldigt mycket tryggare än innan läkarbesöket.
    Vad skönt att få höra det. Och vad roligt att det gick så bra för dig. Skrattande
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 19:03:37 följande:

Jag vet faktiskt inte om man får byta... Hoppas du får tid snabbt i alla fall. Jag väntar med spänning

Okej jag får höra med dem då. Finns ett MVC nära mitt jobb, vilket passar perfekt nu men sedan nästan 1 timmes resväg, och en med gångavstånd från vår nya lägenhet, som passar både nu och längre fram. Vi flyttar ju om en månad så kanske lika bra och ta den nära vår nya lägenhet. Får se vad mannen tycker med ^^
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 19:03:37 följande:

Det gick lite för snabbt i förra svaret ^^

Åh jag förstår att du väntar med spänning, det gör jag med bara inför det här samtalet.

Känns fortfarande så overkligt :0
  • Morpetös

Jag försöker tänka positivt, men oron finns ju hela tiden. Så fort jag tänker på ?Pricken? (arbetsnamn då det var en liten vit prick vi såg efter insättningen) så tänker jag samtidigt att inte vara så glad för man vet aldrig. Vi gjorde VUL i 6+4 och fick inte se något hjärta. Nytt VUL på torsdag, kommer då vara i v 9 (8+5). Känner mig gravid (ömma bröst, TRÖTT, illamående och konstant kissnödig ...).

Vill hemskt gärna vara med i den hemliga gruppen på FB också.

• marran87
    Kattblomma84 skrev 2018-01-01 18:13:22 följande:

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

Godmorgon! Grattis och välkommen hit! 

Men fy vilka tråkiga människor! Sådär säger man inte till någon som precis blivit gravid! Vi njuter hemma, vi pratar mycket och klart vi små planerar lite smått. Vi har delat med oss och vi kommer även berätta för dottern på 10 år i veckan. Är idag i v 6+2. 
  • Saanny
    Morpetös skrev 2018-01-01 22:36:09 följande:

Jag försöker tänka positivt, men oron finns ju hela tiden. Så fort jag tänker på ?Pricken? (arbetsnamn då det var en liten vit prick vi såg efter insättningen) så tänker jag samtidigt att inte vara så glad för man vet aldrig. Vi gjorde VUL i 6+4 och fick inte se något hjärta. Nytt VUL på torsdag, kommer då vara i v 9 (8+5). Känner mig gravid (ömma bröst, TRÖTT, illamående och konstant kissnödig ...).

Vill hemskt gärna vara med i den hemliga gruppen på FB också.

Vad spännande! Håller tummar och tår! Förstår hur mycket ni kämpat och kan bara tänka mig hur tuff en ivf process är!

Jag va sugen på den hemliga gruppen på fb, men den är inte så hemlig, om det var den jag såg.. kanske finns fler. För jag skulle klicka upp info om den, då kunde jag se vilka som var med i den. Visst det krävs ju att man klickar på gruppen, men jag tänker vänta med att gå med till vi är helt öppna med graviditeten.
  • Jmlwc

De tar inte in mer medlemmar, stoppade intaget vid 100. Jag var med men gick ur :)

Svar på tråden Augustibarn 2018