• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 15:40:41 följande:

Alltså jag är nog den där tröga människan. Jag vill verkligen inte ändra något i mitt liv bara för jag är gravid. Inte så här tidigt, när magen väl kommer är det ju annorlunda. Jag kämpar in i det sista för att göra allt som vanligt. 

Jag va också sån tills jag började må illa. Hade inga symtom förrän vecka 6 så trodde verkligen att jag skulle kunna kötta på med träning osv. Jobbar 100% och tränar 6 dagar i veckan. Men över en natt kom allt. Spydde varje morgon i en veckas tid, gick till jobbet som vanligt, men var ju deckad när jag kom hem. Illamåendet lamslår en. Avbokade spinning idag men hoppas på att jag kan ta det bokade passet imorgon. Är en vecka sedan förra passet. Saknar det! Men promenader har jag gått några stycken i veckan iaf!

Vilken vecka är du i?
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 17:14:48 följande:

Ja gör det... jag funderar på att efter vul berättaför EN kollega jag litar på, så man liksom har någon som vet om det är något

Det låter vettigt - skönt att ha en kollega man kan lita på. Själv har jag typ ingen, men pratar mycket med min svägerska o så <3

När har du tid för vul? Jag ska kontakta BM för tidsbokning av första besöket. Är så nevös ^^

Plus så har jag inte bestämt än vilken MVC jag ska välja. :/
  • Isavanna1
    Saanny skrev 2018-01-01 17:20:16 följande:
    Jag va också sån tills jag började må illa. Hade inga symtom förrän vecka 6 så trodde verkligen att jag skulle kunna kötta på med träning osv. Jobbar 100% och tränar 6 dagar i veckan. Men över en natt kom allt. Spydde varje morgon i en veckas tid, gick till jobbet som vanligt, men var ju deckad när jag kom hem. Illamåendet lamslår en. Avbokade spinning idag men hoppas på att jag kan ta det bokade passet imorgon. Är en vecka sedan förra passet. Saknar det! Men promenader har jag gått några stycken i veckan iaf!

Vilken vecka är du i?
    v 7 tror jag, men får veta nästa v på vul
  • Isavanna1
    saijda skrev 2018-01-01 17:29:13 följande:
    Det låter vettigt - skönt att ha en kollega man kan lita på. Själv har jag typ ingen, men pratar mycket med min svägerska o så <3

När har du tid för vul? Jag ska kontakta BM för tidsbokning av första besöket. Är så nevös ^^

Plus så har jag inte bestämt än vilken MVC jag ska välja. :/
    9/1 är det dags, inskrivning på torsdag... 
  • saijda
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 17:47:53 följande:

9/1 är det dags, inskrivning på torsdag... 

Åh spännande! Kommer gå bra ska du se <3

Undra när jag får tid, hoppas på snabbt :0

Vet du om man skriver in sig på ett MVC och sedan vill byta, går det?
  • Kattblomma84

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

• Isavanna1
    Kattblomma84 skrev 2018-01-01 18:13:22 följande:

Hej alla augustimammor. Jag är i v 6 och följer gärna denna tråd. Det är härligt och spännande att få en knodd till....men. Jag har hitentills varit väldigt avslappnad och glad över min graviditet. Men de få jag berättat för säget till mig att jag inte bör ta ut något i förskott eftersom risken för missfall är överhängande innan månad tre. Jag är fullt medveten om att det är sant och att det är sagt med omtanke så jag inte ska bli besviken. Men det är ändå tråkigt att behöva tänka i de banorna. Känns synd att inte glädjas i stunden. Vad anser ni? Är det bäst att planera och njuta redan i vecka 6? Nyfilen om någon har en tanke om detta. Kram

Jag tänker att vi väntar väl barn och inte missfall? Njut och planera, det tänker jag!
    Kram
  • saijda

Jag håller med @isavanna1 där.

Vi väntar ju barn, inte missfall. Så såklart att man ska njuta och glädjas av detta!

Och vill man handla saker redan nu, så gör man det. Och vill man inte så gör man inte det. Eller planera som bland annat jag gör ;)

Så länge det är ens helt och hållna eget val <3
  • Saanny

Grattis! Jag känner exakt samma! Men har ändå berättat för en del. Tänker att hade jag varit öppen med en olycka, och det inte skulle gå vägen hade jag lika gärna kunnat berätta den positiva nyeheten. Men jag har också svårt att slappna av. Räknar ner dagarna nu. Snart bara 2-3 veckor kvar till största faran är över. Hoppas tiden går snabbt!

Men som sagt tills du inte vet annat, du väntar ju barn inte missfall!
  • Saanny
    Isavanna1 skrev 2018-01-01 17:46:35 följande:

v 7 tror jag, men får veta nästa v på vul

Jag va på vul vecka 6+6. Flyttades fram va två dagar längre gången än vad min app natural cykels visade. Vi kunde se hjärta också, vilket var en lättnad! Man kan inte alltid se det tidigt, så bli inte orolig. Läkaren sa att kunde man se hjärta slå tidigt så brukade det gå bra. Det är ju ingen garanti men kändes ändå väldigt mycket tryggare än innan läkarbesöket.
Svar på tråden Augustibarn 2018