• Anonym (ångest)

Ångesttråden

Välkommen till Ångesttråden, en tråd där vi som leder av ångest kan stötta varandra, dela med sig av råd eller helt enkelt skriva av sig.

Har tidigare haft panikångest men med uppehåll tills nu. Igår kväll blev jag skakig om händerna, trött, rastlös. Det gick över, men nu ikväll mår jag likadant fast känslorna är mer intensiva. Mina symptom är följande; intensiv trötthet, svag i musklerna (vill bara ligga ner), skakig i händerna, en känsla av att vilja krypa ur kroppen. Vet inte hur jag ska beskriva det, känns som en diffus vibration i bröstkorgen. Som att hela kroppen vibrerar. Senast jag kände såhär sökte jag akut för att jag trodde att jag höll på att bli "galen", hjälp någon? :(

• Svar på tråden Ångesttråden
  • Anonym (Herr Ågren)
    Anonym (W) skrev 2018-01-03 03:00:33 följande:

Också hypokondriker som får för mig saker ibland. Men ibland, som idag, är det inget specifikt jag kan lägga oron på utan ligger bara vaken. Enda som hjälper är förmodligen en runk så man iaf får sova

Brukar nästan köra samma. Men sen efteråt så kan ångesten höjas istället :D
  • Anonym (W)
    Anonym (Herr Ågren) skrev 2018-01-03 03:04:11 följande:

Brukar nästan köra samma. Men sen efteråt så kan ångesten höjas istället :D

Ja det har jag också varit med om. Då får man göra det en gång till sen är man helt jävla slut
  • Anonym (Ångest här hos tjej också)

Nja en krypande oro känsla rastlöshet blir ledsen o frustrerad mest varför jag ska behöva ha det så. Men ångesten kommer mest när jag har för mycket omkring mig med många tentor, barnet trotsar eller runt djuren o oro för dem.

• Anonym (Glasstrut)

Jag får hjärtrusningar. Jag har extraslag och överhoppade slag, dom känns mer när hjärtat rusar. Sen får jag frossa / skakningar i kroppen.

Det känner jag också igen ibland och efteråt kan det kännas som man går i en bubbla som kan hålla i sig länge.

• Hisingsmamman

Har också ångest som kommer o går i perioder!

Allt började för några år sedan och varade 1 år och sen en lugn period på några månaderoch nu är ångesten tillbaka i form av hjärtklappning, yrsel, dubbla hjärtslag, hjärtslag som hoppar över, tryck över bröstet! Minsta lilla kroppsliga symptom jag känner så tror jag att jag är dödssjuk och typ ska dö!

Så skönt att kunna ventilera sig här, jag hakar gärna på denna tråd????

Ångest är nog den värsta känsla man kan ha. För mig smyger den sig på sen vet jag ju delvis vad som triggar den eller jag har lärt mig med tiden. Innan jag själv fick ångest förstod jag inte alls hur människor kunde känna eller hur det drabbade dem men nu vet jag verkligen och jag önskar ingen de känslorna. Dessutom upplever jag de svåra att ta på, det är svårt att tänka klart och tänka att det bara är en tanke, en känsla, inget allvarligt kommer troligen att hända. Men det är svårt att avleda tankarna när de dyker upp. Sömn, mat och lugn och ro är ju som bekant viktigt men det är inte helt enkelt det heller

• Anonym (Herr Ågren)

Ännu en natt! Var lugnt senaste dagarna men nu var det väl dags igen... Ont lite härovar, allmänt orolig i, frossa osv. Fyfan hoppas man får sova på ett tag

• Anonym (Herr Ågren)

En till läskig grej är att jag nojjar över mat och hjärtat. Kan äta pizza och så blir jag nojjig över att det kan påverka hjärtat osv. Hypokondri är lite lustigt

Lustigt skulle jag inte påstå, har själv inte hypokondri, inte över mig själv åtminstone. Men har över hunden och det är inte roligt. Men det viktigaste är väl att tänka på att det endast är tankar, en tolkning av vi tror är sant men det inte sagt att det är sanning (vilket det sällan är). Man får hitta små knep för att övertala sig själv om att det bara är tankar o inte verklighet.

Svar på tråden Ångesttråden