• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Storafamiljen89
    Lindsey77 skrev 2018-01-05 12:43:33 följande:

Igenkänning, ha ha. Tog ett test imorse, jag är på dag 24 i cykeln. Negativt såklart. Senast testade jag positivt dag 28, (blev missfall) så det närmar sig... Varför har jag så svårt att hålla mig undan test??

Då håller vi tummarna för denna månaden istället. Jag bara fick ett sånt infall imorse att nu måste det ju bara ha tagit sig. Men kände mig bara dum när det ännu en gång visade negativt på stickan och min sambo sa att ja men det kunde jag ju sagt att det skulle visa negativt så många dagar innan. Jag tycker om att ha kontroll. Känns bättre när man vet :)
  • Mudcakemonster
    Elsaida skrev 2018-01-05 04:26:40 följande:

Mina äl test är över medel i styrka när de bär positiva för graviditet så varför inte :)

Men kom ihåg att de kan reagera på annat oxå.

Lycka till :)

Tack för hoppet :) Jo de kan väl tydligen reagera på kommande mens också. Och idag har jag mensvärk.. Så vågar knappt gå på toa.
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-05 13:45:21 följande:

Satan vad dagarna går långsamt nu.. Upptäckte att blodådrorna är väääldigt tydliga på bröstet och själva brösten. Vilket dom var förra månaden och även när jag väntade dottern. Men vill inte hoppas för mycket :/

Spännande! Jag har molande och hugg, dessutom lite lätt yr ibland, trots att jag dricker mängder med vatten. Och därför blir jag också kissnödig....
  • Lindsey77
    MissKelli skrev 2018-01-05 12:43:40 följande:
    Ja, så klart den kan gissa när ÄL är, men det är ju just bara en gissning. Och då får man väl inte veta när äl faktiskt var förrän mensen kommer, om den beräknar på lutealfas? Och kommer den inte så får man aldrig veta när äl var. Endast gissningar. Med tempning får du ju veta rätt direkt när ÄL varit om du kan läsa av en kurva, och efter tre höga tempar säger appen till annars. Lättare att räkna ut BIM osv då :)
    Jag kanske ska börja tempa. Har faktiskt aldrig gjort det, men nu är ju tiden knapp eftersom jag är 40 år. Kanske nästa cykel ÄL är över för min del, och jag inväntar BIM. Exakt när vet jag dock inte... kanske hade vetat om jag tempat??
  • Sosarora
    Lindsey77 skrev 2018-01-05 16:18:15 följande:

Jag kanske ska börja tempa. Har faktiskt aldrig gjort det, men nu är ju tiden knapp eftersom jag är 40 år. Kanske nästa cykel ÄL är över för min del, och jag inväntar BIM. Exakt när vet jag dock inte... kanske hade vetat om jag tempat??

Att tempa är så bra!!! Jag förstår inte hur jag klara mig igenom att inte göra det förut.

NC är bra! Men upplever att om du skaffar en temp med två decimaler o tar ÄLtest runt ägglossning (gör man med NC oxå) så är Flo lika bra men gratis!

Pepp pepp!! ??
  • Lindsey77
    Sosarora skrev 2018-01-05 16:28:18 följande:
    Att tempa är så bra!!! Jag förstår inte hur jag klara mig igenom att inte göra det förut.

NC är bra! Men upplever att om du skaffar en temp med två decimaler o tar ÄLtest runt ägglossning (gör man med NC oxå) så är Flo lika bra men gratis!

Pepp pepp!! ??
    Det vore ju bra om temp skulle fungera. ÄL test fungerar ju inte så bra på mig. Har aldrig blivit positivt, ser bara en stegring runt dagarna när jag har ÄL. Har aldrig hittat exakt dag, har inte så mkt sekret heller. Men ÄL har jag, för gravid har jag blivit trots negativa ÄL test.

Fjärde försöket denna månad. Första försöket var min man sjuk vid ÄL (inget mys), andra gången missade vi ÄL (kom senare än vad jag trodde), och försök tre blev missfall efter fem dagar som gravid. Så nu hoppas jag på bättre tur denna cykel. Haft mys varannan dag mellan dag 12-22 så vi får se om vi prickat in ÄL.
  • Mawie

Jag plussade i dag, hoppas bara att vi får behålla den lilla. Har två mf tidigare i V8 och v 13.

• Liiiinda90
    Mawie skrev 2018-01-05 17:24:40 följande:

Jag plussade i dag, hoppas bara att vi får behålla den lilla. Har två mf tidigare i V8 och v 13.

Grattis <3 när hade du bim ?
  • Eal92

Hejsan jag är ny så tänkte att jag hoppar in här.

Jag är 25 och min pojkvän är 33. Vi är inne på 3dje försöket och jag har bim 8/1 men har i 3-4 dagar haft som mensvärk fast inte lika stark samt Väldigt ömma och "fylliga" bröst om man kan säga så. Dock så brukar jag ha dom här symtom förutom mensvärken strax innan mens så det känns rätt kört den här gången också. Har ni något tips för vad vi kan göra för att öka chansen? Blir så otroligt ledsen när jag får alla dessa symtom och hoppet försvinner innan mensen ens kommit..

• Lottch3n
    josgos skrev 2018-01-05 15:53:31 följande:

Spännande! Jag har molande och hugg, dessutom lite lätt yr ibland, trots att jag dricker mängder med vatten. Och därför blir jag också kissnödig....

Ja molvärken är kvar. Och känner mig också yr väldigt lätt plus att jag känner mig varm i ansiktet till och från :/
Svar på tråden BIM JANUARI 2018