• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Woohooo

Gör premiär med mitt första inlägg!

Jag och partner är nu på fjärde försöket med första barnet. ÄL var 1/1 eller 2/1 och BIM är 13/1. Vi går på nålar! 

Stort lycka till, alla! <3

• Loouiiisee
    Jagheteralma skrev 2018-01-05 20:56:31 följande:
    Så kan mina test se ut även efter äl. Märkligt men hade jag varit du hade jag väntat på mensen och sen börjat testa efter mensens slut och följa din stegring då.
    Var märkligt, jag är på dag 28 eller ja 29 när jag skriver detta :P Det var min tanke med att börja ifrån en ny menscykel ifrån början :) Det var jag som ville pröva bara och se, är helt ny med dessa ägglossningstest. Ja om det inte tagit sig denna gång vill säga. Men känner typ som mensvärk nu så kanske mensen är på g. 
  • Loouiiisee
    stragge skrev 2018-01-05 20:59:18 följande:
    Har sett att många skriver att det kan bero på att mensen är på gång eller graviditet också :)
    Aha! Spännande :D Kanske är det mensen eftersom jag fick som mensvärk nu sent ikväll. Typ hugg i magen. Men inget blod än så hoppet lever väll kvar :P Men annars ska jag ge dessa ägglossningstest ett försök under nästa menscykel. 
  • Rhubarb

Bim +9 idag och mensen lyser i sin frånvaro, gravtest negativa och fortfarande -inga- symtom. Har gått och väntat på mensen då det känns som att vi missade äl i dec, men är på cd 44 nu vilket är ovanligt långt för mig. Hoppas på pos. svar eller att mensen kommer snart så man kan göra ett nytt försök, lite nedslående att det känns som att det blir svårt att hitta äl med en så pass oregelbunden cykel och inga äl.test hittills visat någon stegring vad jag kunnat se :/

• hallonnpaj

Mensen kom igår. Dock skönt då det var första vanliga efter ppiller-avslut. Nu vet man att kroppen fungerar som den ska :) bim 4/2 så hoppar in i februaritråd sen. Lycka till alla! :)

• Lottch3n

Gick ju bra detta.. haha...

Var in på apoteket igår och skulle köpa en del inför vår resa.. av någon anledning hamnade ett gravtest i korgen..

Tog det nu på morgonen och det var så negativt det kan bli.. bim -6.. hmm

• Storafamiljen89
    Lottch3n skrev 2018-01-06 07:41:35 följande:

Var in på apoteket igår och skulle köpa en del inför vår resa.. av någon anledning hamnade ett gravtest i korgen..

Jag gjorde ju precis likadant som du, tog ett negativt test på bim - 7. Ett test man tar så tidigt kan man inte lita på, men ibland vinner nyfikenheten.. Jag har dock hoppet kvar ändå och det tycker jag att du också ska ha!
  • ankmamma
    Rhubarb skrev 2018-01-06 05:15:08 följande:

Bim +9 idag och mensen lyser i sin frånvaro, gravtest negativa och fortfarande -inga- symtom. Har gått och väntat på mensen då det känns som att vi missade äl i dec, men är på cd 44 nu vilket är ovanligt långt för mig. Hoppas på pos. svar eller att mensen kommer snart så man kan göra ett nytt försök, lite nedslående att det känns som att det blir svårt att hitta äl med en så pass oregelbunden cykel och inga äl.test hittills visat någon stegring vad jag kunnat se :/

Så var det för mig i november.. fick aldrig någon stegring på äl-testerna.. gick över bim med typ 10 dagar.. neg på gravtest, sen kom en jättekort liten mens på typ tre dagar. efter det gick det två veckor, SEN kom mensen, med råge! Min slutsats är att jag troligtvis inte hade äl den cykeln. Normalt så hoppas äl över 2-3 gånger om året har jag läst mig till:)

Men i alla fall efter det var cykeln helt normal och jag plussade nu i veckan!! :D så ge inte upp hoppet!! :)
  • ankmamma
    tossaliten skrev 2018-01-05 22:48:17 följande:

Ja men tycker inte riktigt det ger nåt bra svar det heller..

Är du säker på att du tar testen på rätt dag? min cykel är ca 32 dagar och jag har äl på cykeldag 24, så det kan vara senare än man tror :)
  • josgos
    Lottch3n skrev 2018-01-06 07:41:35 följande:

Hang in there, det är nog för tidigt att testa!

Min sambo känner sig helt övertygad om att jag är gravid. Han säger att jag har utstrålning och ett lugn. Han tyckte vi kunde ta ett test men jag vill vänta till onsdag.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018