• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • LunaLo
    maria1992 skrev 2018-01-05 18:37:23 följande:

Aha, så antingen är jag gravid nu då eller kommer mensen som varligt och slemhinnan blir tunnare igen? tack för dina svar!

Ja precis :) vi får hoppas på det första!
  • Loouiiisee
    Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar Glad För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Hjärta Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Min senaste mens var iallafall 9 - 15/12. Men min mens har gjort lite som den vill och varit oregelbunden mer eller mindre jämt. När den varit som jämnast har jag legat runt 30 dagar. Jag beställde hem ägglossningstest nu i slutet av december då jag tänkte att tar det sig inte denna gång, så börjar jag testa under nästa menscykel så jag kanske får någon kläm på det hela.
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag Tungan ute

• Jagheteralma
    Loouiiisee skrev 2018-01-05 20:28:26 följande:
    Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Min senaste mens var iallafall 9 - 15/12. Men min mens har gjort lite som den vill och varit oregelbunden mer eller mindre jämt. När den varit som jämnast har jag legat runt 30 dagar. Jag beställde hem ägglossningstest nu i slutet av december då jag tänkte att tar det sig inte denna gång, så börjar jag testa under nästa menscykel så jag kanske får någon kläm på det hela.
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag 

Så kan mina test se ut även efter äl. Märkligt men hade jag varit du hade jag väntat på mensen och sen börjat testa efter mensens slut och följa din stegring då.
  • stragge
    Loouiiisee skrev 2018-01-05 20:28:26 följande:
    Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag 

Har sett att många skriver att det kan bero på att mensen är på gång eller graviditet också :)
  • Sosarora
    maria1992 skrev 2018-01-05 18:07:45 följande:

Aha tack för det! vad bra! Jag har dock redan haft ägglossning för drygt 3-5 dagar sedan. Är den tjock även efteråt då? Samma under hela cykeln? :)

Ja precis. Såg ngn annat oxå svarat dig. Mensen blöder ut slemhinnan (mensen är slemhinnan) och så fort det är ute så typ direkt börjar den byggas upp igen. Först lite sakta fram till ägglossning och när ägglossningen varit bygger den upp sig fortare. Väntar på att ett befruktat ägg ska komma o gosa ner sig i den. Händer inte det stöts den ut så ny slemhinna kan byggas upp för nästa ägglossning. Så går det runt o runt. Och därför kan gyn med ultraljud se ungefär vart man är i sin cykel. Fast alla kan ha lite olika tjock hinna.

När den är klar för ägg att borra sig in lallas den för treskikts slemhinna. Men ofta säger de bara ?tjock o fin? :D
  • FrökenLängtan
    mindran skrev 2017-12-28 23:50:32 följande:

Det kan inte ha varit en nidblödning? Klart att 2018 blir ert år! <3 (här ska det vara ett hjärta, osäker på om det faktiskt blir det)

Hjärtat kom fram <3 nej tyvärr kom mensen på nyårsafton så nu börjar vi nya året med nya tag. Hur går det för er? :)
  • tossaliten

Fattar inte. Enligt appen ÄL 3/1. Kände lite grann då men mer igår. Brukar ha ont 1 max 2 dagar men har jätteont idag. Varje steg jag tar hugger i sidan...undrar när jag hade äl?! Igår ellr t o m idag kanske?!

• Lucifer91
    tossaliten skrev 2018-01-05 21:27:04 följande:

Fattar inte. Enligt appen ÄL 3/1. Kände lite grann då men mer igår. Brukar ha ont 1 max 2 dagar men har jätteont idag. Varje steg jag tar hugger i sidan...undrar när jag hade äl?! Igår ellr t o m idag kanske?!

Har du provat ägglossningstest? :)
  • Matildalinea
    Anonym (newbie) skrev 2018-01-05 09:07:22 följande:

Haha jag kunde inte heller hålla mig.. tog ett test som va neg! Men förhoppningsvis så är det för tidigt.. nu har jag lovat mig själv att inte testa för än BIM nästa onsdag. Håller med, dagarna går extremt långsamt :p

Har du några fler symptom?

Jag har börjat få som svag mensvärk och väldigt livlig mage under dom senare 2 dagarna. Täppt i näsan som bara den.

Va kul att ni är i samma sits! Måste vara mycket roligare att ha en massa vänner att dela allt nytt med :)

Hihi ja kul :D blev negativt idag också, tror int det blir något plus denna gång :(

Men jag håller tummarna för dig !

Nja asså vi har knappt berättat för några för vi könner att det blir bara jobbigt om alla ska fråga hela tiden hur det går med baby making så vi har hållt det mest för oss själva, det ör lite därför jag är här inne. Så jag kan prata av mig lite :D
  • tossaliten
    Lucifer91 skrev 2018-01-05 21:59:31 följande:

Har du provat ägglossningstest? :)

Ja men tycker inte riktigt det ger nåt bra svar det heller..
Svar på tråden BIM JANUARI 2018