• USA?

Pågående missfall

Är så ledsen, har kämpat länge för att bli gravid. Fick ett barn via IVF efter en lång kamp, nu gjort ägglossningsstimulering med gonal f.

Hade ägglossning 1/12, plussade 11/12. Har efter plusset gjort tre test till, clearblue veckoindikator, som stegrat enligt förväntan. Tog senaste tester igår som då visade gravid 3+. Var idag i vecka 5+4. Har haft symtom till och från: illamående, trötthet, känslig för lukter, humörsvängningar och molvärk ett par gånger.

Imorse upptäckte jag pytteliten ljusbrun flytning på toapappret. Satte in en tampong som blev färgad ljusbrun en del. Under eftermiddagen har jag fått ljusrosa flytning på papper (ej i trosan). Har ingen molvärk men känner mig lite öm i underlivet. Vet inte hur det är med andra symtom, är så ledsen så svårt att känna efter ordentligt. Mår illa men det kan vara av chock.

Min fråga är: hur länge kommer det ta tills det sätter igång på allvar?

Har ett vul inbokat nästa torsdag (om nio dagar) och tänker att jag kanske kan använda det för att se att allt kommit ut?

(Hade ett ma i maj 2015 som upptäcktes på Vul i v 8-9. Enda tecknet då var en pytte pytte liten ljusrosa fläck på toapappret).

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pågående missfall
  • gruvan

Du kan ju ta ett nytt graviditetstest om dågra dagar också och se om det blir svagare eller inte.

• Bubbel85
    USA? skrev 2017-12-26 19:17:59 följande:

Tack för era svar, vad snälla ni är som tar er tid.

Kristina123: jag håller tummarna att det går bra på vul imorgon! Skriv gärna och berätta hur det gick.

Bubbel85: grattis till graviditeten! Förlåt om jag frågar för mycket men hur mycket/länge hade du de bruna flytningarna i denna graviditet? Var det aldrig något rosa? Fick du någon förklaring?

Hade det vid två tillfällen denna graviditet. Första gången varade det ca 2-3 dagar och sista bara någon dag. Jag fick komma in och kolla med vul båda gångerna men allt såg bra ut. Som epicnurse säger antagligen sköra slemhinnor, men hade inte haft sex eller annat som vanligen kan ge små blödningar så ingen aning om varför. Det var inte mycket utan mest färgade flytningar så behövde inte någon binda. Första "blödningen" var det först brunt som sen blev lite brun/orange/rosa innan det slutade, andra gången bara brunt.

Första graviditeten var det allt från brunt och rosa till droppande rött blod i toaletten, men även det gick bra!
  • USA?
    gruvan skrev 2017-12-26 19:33:58 följande:

Du kan ju ta ett nytt graviditetstest om dågra dagar också och se om det blir svagare eller inte.

Tack för ditt svar! Beklagar ditt MF men gratis till 1,5 åringen! Hur länge höll de bruna flytningarna i sig när du fick MF? Tills att blödningen kom igång drygt två veckor senare? Hur mycket flytningar var det?
  • Snöloka
    USA? skrev 2017-12-26 18:48:16 följande:

Tack för ditt svar. Beklagar ditt missfall!

Hade du ont under tiden? Isf, när började det värka?

Har ställt in mig på missfall, har inte haft så här under graviditet som gått bra. Tror även att brösten och magen är mindre svullna redan.

Tack, det var verkligen jobbigt, på något vis hade jag trott att jag var en sådan som inte fick missfall.

Nej inte i början, dag 3 och 4 hade jag ont när det sista skulle komma ut, och sedan återgick det till ingen smärta alls.

Jag blödde mycket i min andra graviditet men jag visst bara att detta var ett missfall, mina ömma bröst var borta redan dag 3 i missfallet. Men kommer det inte mer blod kan det ju vara annat för dig, jag blödde jättejättemycket dag 3.
  • USA?
    Bubbel85 skrev 2017-12-26 19:37:21 följande:

Hade det vid två tillfällen denna graviditet. Första gången varade det ca 2-3 dagar och sista bara någon dag. Jag fick komma in och kolla med vul båda gångerna men allt såg bra ut. Som epicnurse säger antagligen sköra slemhinnor, men hade inte haft sex eller annat som vanligen kan ge små blödningar så ingen aning om varför. Det var inte mycket utan mest färgade flytningar så behövde inte någon binda. Första "blödningen" var det först brunt som sen blev lite brun/orange/rosa innan det slutade, andra gången bara brunt.

Första graviditeten var det allt från brunt och rosa till droppande rött blod i toaletten, men även det gick bra!

Ok, ditt svar ger mig liiiite hopp men tyvärr känns det kört. Är som öm i livmodern, inte ont men öm. Har inte haft så innan.

Kunde de utesluta MF när du fick komma in på kontroller? Vad kunde de se?
  • kristina123

Så skönt att höra så många positiva slut här trots bruna flytningar. Tack! Kanske sover lite bättre inatt då :)

Jag lovar att berätta imorgon hur det gick på vårt VUL.

• USA?
    Snöloka skrev 2017-12-26 19:48:43 följande:

Tack, det var verkligen jobbigt, på något vis hade jag trott att jag var en sådan som inte fick missfall.

Nej inte i början, dag 3 och 4 hade jag ont när det sista skulle komma ut, och sedan återgick det till ingen smärta alls.

Jag blödde mycket i min andra graviditet men jag visst bara att detta var ett missfall, mina ömma bröst var borta redan dag 3 i missfallet. Men kommer det inte mer blod kan det ju vara annat för dig, jag blödde jättejättemycket dag 3.

Det är lite så det känns för mig just nu, som att det bara är kört. Kan dock vara en försvarsmekanism, att sudda bort allt hopp. Är som sagt öm i underlivet idag, mår illa och tycker brösten är mindre spända (de har det varit till och från innan detta också). Usch för att detta ska behövs hända någon. Blir ledsen för alla som måste gå igenom detta!
  • USA?
    Snöloka skrev 2017-12-26 19:48:43 följande:

Förstår jag rätt att du även blödde i en graviditet som gick bra? Hur skiljde sig de blödningarna från ditt MF?
  • kristina123
    USA? skrev 2017-12-26 19:56:51 följande:

Det är lite så det känns för mig just nu, som att det bara är kört. Kan dock vara en försvarsmekanism, att sudda bort allt hopp. Är som sagt öm i underlivet idag, mår illa och tycker brösten är mindre spända (de har det varit till och från innan detta också). Usch för att detta ska behövs hända någon. Blir ledsen för alla som måste gå igenom detta!

Förstår precis vad du menar. Så hjärtskärande att behöva vara med om mf. Det är ju inte så det ska vara och särskilt inte efter att ha kämpat länge med att bli gravid <3
  • Snöloka
    USA? skrev 2017-12-26 19:56:51 följande:
    Ja jag grinade som aldrig förr i två dagar, trodde det var en mardröm jag drömt när jag vaknade tills jag fattade att så var det ju inte och grät ännu mer. Antar att det var en blandning mellan hormoner, sorg och tappat mycket blod. Har två barn och är ju självklart glad för det. 

Ja tyvärr låter det faktiskt som mitt, hade en ilande smärta i underlivet, svidande, svårt att förklara.

Jag blödde inte alls lika mycket med mitt andra barn, det var färskt och blödde tills födseln som var lite prematur, började blöda i v 17 och barnet mådde toppen trots blödningarna. 
Svar på tråden Pågående missfall