• USA?

Pågående missfall

Är så ledsen, har kämpat länge för att bli gravid. Fick ett barn via IVF efter en lång kamp, nu gjort ägglossningsstimulering med gonal f.

Hade ägglossning 1/12, plussade 11/12. Har efter plusset gjort tre test till, clearblue veckoindikator, som stegrat enligt förväntan. Tog senaste tester igår som då visade gravid 3+. Var idag i vecka 5+4. Har haft symtom till och från: illamående, trötthet, känslig för lukter, humörsvängningar och molvärk ett par gånger.

Imorse upptäckte jag pytteliten ljusbrun flytning på toapappret. Satte in en tampong som blev färgad ljusbrun en del. Under eftermiddagen har jag fått ljusrosa flytning på papper (ej i trosan). Har ingen molvärk men känner mig lite öm i underlivet. Vet inte hur det är med andra symtom, är så ledsen så svårt att känna efter ordentligt. Mår illa men det kan vara av chock.

Min fråga är: hur länge kommer det ta tills det sätter igång på allvar?

Har ett vul inbokat nästa torsdag (om nio dagar) och tänker att jag kanske kan använda det för att se att allt kommit ut?

(Hade ett ma i maj 2015 som upptäcktes på Vul i v 8-9. Enda tecknet då var en pytte pytte liten ljusrosa fläck på toapappret).

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pågående missfall
  • Snöloka

Ring till gyn annars imorgon och be om ett VUL, så slipper du fungera för det är jobbigast.

• Bubbel85
    USA? skrev 2017-12-26 19:49:12 följande:

Ok, ditt svar ger mig liiiite hopp men tyvärr känns det kört. Är som öm i livmodern, inte ont men öm. Har inte haft så innan.

Kunde de utesluta MF när du fick komma in på kontroller? Vad kunde de se?

Förstår att oron och väntan är olidlig :( på vul kunde de bara se att livmodertappen var stängd och att det inte syntes någon blödning i livmodern och därifrån kunde läkaren bara gissa att blödningen kom från slemhinnorna och att det troligen inte var ett pågående missfall. Håller alla tummarna!
  • USA?
    Snöloka skrev 2017-12-26 20:09:19 följande:

Ring till gyn annars imorgon och be om ett VUL, så slipper du fungera för det är jobbigast.

Kan de se ett MF på gyn i v 5+5? Är bortrest över jul så inte hemma, vilket gör det om möjligt värre. Vill bara få det fastställt och över nu. Mår inte alls bra psykiskt, hade en vän som dog oväntat för tre veckor sedan så är inte på topp.
  • USA?
    Bubbel85 skrev 2017-12-26 20:16:07 följande:

Förstår att oron och väntan är olidlig :( på vul kunde de bara se att livmodertappen var stängd och att det inte syntes någon blödning i livmodern och därifrån kunde läkaren bara gissa att blödningen kom från slemhinnorna och att det troligen inte var ett pågående missfall. Håller alla tummarna!

Aha, jag visste inte att de kunde se på livmodertappen... Finns ingen gynakut där jag är just nu utan då måste man åka till vanliga akuten där det ska finnas gynekologer att tillgå. Vet inte om jag vill åka dit och ta upp plats. Kommer hem (där det finns gynakut) på lördag så kanske kan åka dit då? På lördag skulle jag ha varit i v 6+1, vet inte om de kan se mycket mer än vad du skrev då? Men det är ju såklart alltid nåt, bara jag får veta och kan lägga det bakom mig. Om jag inte får värk/mer blödning innan såklart.
  • USA?
    kristina123 skrev 2017-12-26 19:51:42 följande:

Så skönt att höra så många positiva slut här trots bruna flytningar. Tack! Kanske sover lite bättre inatt då :)

Jag lovar att berätta imorgon hur det gick på vårt VUL.

Hoppas du får sova gott och ser fram emot att höra från dig imorgon. Håller tummar och tår! Och tror verkligen det kommer gå bra, känns så bara.
  • kristina123
    USA? skrev 2017-12-26 20:25:31 följande:

Hoppas du får sova gott och ser fram emot att höra från dig imorgon. Håller tummar och tår! Och tror verkligen det kommer gå bra, känns så bara.

Tack! <3
  • gruvan
    USA? skrev 2017-12-26 19:38:42 följande:

Tack för ditt svar! Beklagar ditt MF men gratis till 1,5 åringen! Hur länge höll de bruna flytningarna i sig när du fick MF? Tills att blödningen kom igång drygt två veckor senare? Hur mycket flytningar var det?

Ja, precis. Hade bruna flytningar varje dag i 2,5 veckor och sen övergick det till färskt blod. Det var lite olika mycket varje dag men klarade mig med ett trosskydd. Ibland var det mer brunt och ibland bara lite lite brunt. När jag var gravid med sonen hade jag bruna flytningar på samma sätt och lika länge.
  • USA?
    gruvan skrev 2017-12-26 21:26:04 följande:

Ja, precis. Hade bruna flytningar varje dag i 2,5 veckor och sen övergick det till färskt blod. Det var lite olika mycket varje dag men klarade mig med ett trosskydd. Ibland var det mer brunt och ibland bara lite lite brunt. När jag var gravid med sonen hade jag bruna flytningar på samma sätt och lika länge.

Ok, tack för svar.

En djungel detta verkar det som. Bara tiden som kan visa hur det står till. Är orolig för att lägga mig, vill inte vakna upp i smärtor, kramper och blod... Samtidigt som jag bara vill få allt överstökat om det nu är MF (vilket det ju tyvärr verkar som).

Verkar olidligt att gå runt i två veckor med bruna flytningar, vilken plåga. Hur klarade du det? Och sen under en graviditet till? Beundrar din styrka!
  • hondär

Usch jag hoppas att det är "falskt alarm"..

Jag fick ett missfall en gång, det började med ljusbrun liten flytning på torsdagen, lite mer och mörkare brun på fredagen, mer brunt på lördag och på söndag förmiddag kom de lite rött blod.. Sen fick jag "mensvärk", la mig och vilade runt lunch för hade så ont och sen tyvärr drog de igång.... De mesta kom ut ganska fort, sen hade jag som förvärkar resten av dagen och natten. På tisdagen fick jag göra vul då jag hade så ont än.

Jag hade gått in i v. 11 men det var ju borta, det fanns lite hinnor och rester kvar av graviditeten vilket gav svar till smärtan. Skulle avvakta några dagar och sen bli ev skrapad men de behövdes aldrig, resten kom ut typ dagen efter och smärtan och blödningen försvann direkt.

Detta skedde vid jul, hade äl i januari igen, och fick en dotter i oktober. så blev gravid direkt efter. Läkaren sa att det var okej att köra på direkt för allt såg bra ut.

Så det tog mig 6 dagar från början till slut.

• hondär

Usch jag hoppas att det är "falskt alarm"..

Jag fick ett missfall en gång, det började med ljusbrun liten flytning på torsdagen, lite mer och mörkare brun på fredagen, mer brunt på lördag och på söndag förmiddag kom de lite rött blod.. Sen fick jag "mensvärk", la mig och vilade runt lunch för hade så ont och sen tyvärr drog de igång.... De mesta kom ut ganska fort, sen hade jag som förvärkar resten av dagen och natten. På tisdagen fick jag göra vul då jag hade så ont än.

Jag hade gått in i v. 11 men det var ju borta, det fanns lite hinnor och rester kvar av graviditeten vilket gav svar till smärtan. Skulle avvakta några dagar och sen bli ev skrapad men de behövdes aldrig, resten kom ut typ dagen efter och smärtan och blödningen försvann direkt.

Detta skedde vid jul, hade äl i januari igen, och fick en dotter i oktober. så blev gravid direkt efter. Läkaren sa att det var okej att köra på direkt för allt såg bra ut.

Så det tog mig 6 dagar från början till slut.

Svar på tråden Pågående missfall