Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

    Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons

    Det beror ju på vad det gäller, med tanke på att du skriver mitt i natten så kan jag tänka mig att du precis kommit hem efter att ha träffat massa fulla fjortisar som har lov och de är ju ganska ofarliga men något irriterande och då är det väl bara att göra sitt jobb och inte bry sig mer om det, samma sak om det är någon som är stressad och bara säger sin beställning utan ett leende Hej. Kommer något däremot in och skriker din lilla jäkel ge mig min mat, ja då hade jag inte varit speciellt trevlig tillbaka.

    Jag har jobbat inom samma bransch och det är inget för lättstötta, ta inte allt så personligt, sen brukade jag alltid vara extra trevlig mot dom som inte var så trevliga när dom kom in, oftast vände det och de gick därifrån leende men så klart inte alltid men då har ju jag visat mig vara den större personen så det kändes ändå bra. Vi hade även en uttalad policy av chefen, "även om kunden inte alltid har rätt så ska ni bete er som om hen har det, tills det kommer något personligt påhopp, då får ni säga vad fan ni vill"

Svar på tråden Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons