Inlägg från: Anonym (Njaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njaa)

    Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons

    Företaget förlorar alltid när kunder blir dåligt bemötta. Även om ni inte vill att person X återkommer, så riskerar ni att även fler personer inte återkommer. T.ex övriga gäster som bevittnade den dåliga servicen du gav, samt alla deras bekanta som de berättar det till.

    Jag tycker det är bättre att bemöta personens otrevliga sätt genom att kommentera det sakligt, berätta vad som gäller och ge dem sedan bra service. Är de rentav oförskämda eller går i oprovocerad personangrepp ber du dem genast lämna stället och de får inte service alls. Ni ska inte ta emot vad som helst skit. "Vi accepterar inte ditt beteende, nu vill jag att du lämnar stället. Du är varmt välkommen tillbaka när du lugnat ner dig" kan du säga till exempel.

    Att hålla på att hämnas eller vara sur under servering får bara dig att framstå som oproffsig.

Svar på tråden Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons