Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

    Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons

    Anonym (Njaa) skrev 2018-02-28 20:43:44 följande:

    Företaget förlorar alltid när kunder blir dåligt bemötta. Även om ni inte vill att person X återkommer, så riskerar ni att även fler personer inte återkommer. T.ex övriga gäster som bevittnade den dåliga servicen du gav, samt alla deras bekanta som de berättar det till.

    Jag tycker det är bättre att bemöta personens otrevliga sätt genom att kommentera det sakligt, berätta vad som gäller och ge dem sedan bra service. Är de rentav oförskämda eller går i oprovocerad personangrepp ber du dem genast lämna stället och de får inte service alls. Ni ska inte ta emot vad som helst skit. "Vi accepterar inte ditt beteende, nu vill jag att du lämnar stället. Du är varmt välkommen tillbaka när du lugnat ner dig" kan du säga till exempel.

    Att hålla på att hämnas eller vara sur under servering får bara dig att framstå som oproffsig.


    Där jag har jobbat måste vi tyvärr servera dem som kallas oss jävla hora mm Vår chef tyckte att deras pengar var lika mycket värda som alla andras men jag förnedrade inte mig själv genom att göra det med ett leende.
Svar på tråden Otrevliga gäster/ kunder förtjänar otrevlig respons