• Anonym (RRR)

    Varför gör svenska män såhär

    Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

  • Svar på tråden Varför gör svenska män såhär
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:15:30 följande:

    kvinnoföraktare?

    Det som kritiseras är svenska kvinnor inte kvinnor i allmänhet. Eller menar du att just svenska kvinnor representerar alla kvinnor på planeten? I så fall har du nog jävligt fel.


    Akta hjärtat! Jag avser kvinnor som ?tänker själva?. Alltså som är trygga i sig själva och inte bryr sig ifall deras drivkraft är stötande för några bittra män.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:33:29 följande:

    Båda dessa inlägg är exempel på exakt det som gör svenska kvinnor ointressanta.

    Alltid på hugg efter att hävda sig inför män som om det vore någon slags tävling.

    Lättkränkta, och ser all kritik eller ifrågasättande som kvinnoförakt, de anser sig vara perfekta och ingen ska komma och säga något annat.

    Den svenska kvinnan är givetvis så mycket bättre än alla kvinnor på hela planeten, alla som föredrar någon kvinna från något annat land har fel i huvudet.

    Att kärlek skulle kunna uppstå mellan en svensk man och en kvinna från något annat land är omöjligt, då handlar det enbart om utnyttjande, om en svensk kvinna blir kär i en utlänning är det däremot den renaste kärleken...

    Lever i en av världens mest jämställda och trygga land men ser sig själv som ett konstant offer, utnyttjad och nertryckt vilket givetvis rättfärdigar all slags skitbeteende.

    Agerar gärna i flock och följer strömmen (andra kvinnor, män har ju alltid fel så dem kan man skita i)

    Väljer ett förhållande med en jämställd man men knullar gärna raka motsatsen, vid sidan av såklart för det är ju viktigt att upprätthålla en korrekt fasad utåt. 


    Jag förstår. Jag antar att du tycker det är ok med förakt riktat åt ditt håll? Jag har aldrig haft problem med män på det sätt som du verkar ha problem med kvinnor. Anledningen? Jag tespekterar alla.
  • Sakendak

    Jag är själv kvinna och svenska kvinnor ser ner på andra kvinnor, måste alltid hävda sig, är gapiga, tror allt är en tävling om vem som hade "rätt", tål inte kritik.

    De verkar allmänt intelligensbefriade. Jag förstår varför karlar inte vill ha svenska kvinnor. Utländska karlar knullar ju bara svenska kvinnor och sen gifter sig med en utländsk i slutändan.

  • Anonym (Lessochtrött)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:33:29 följande:

    Båda dessa inlägg är exempel på exakt det som gör svenska kvinnor ointressanta.

    Alltid på hugg efter att hävda sig inför män som om det vore någon slags tävling.

    Lättkränkta, och ser all kritik eller ifrågasättande som kvinnoförakt, de anser sig vara perfekta och ingen ska komma och säga något annat.

    Den svenska kvinnan är givetvis så mycket bättre än alla kvinnor på hela planeten, alla som föredrar någon kvinna från något annat land har fel i huvudet.

    Att kärlek skulle kunna uppstå mellan en svensk man och en kvinna från något annat land är omöjligt, då handlar det enbart om utnyttjande, om en svensk kvinna blir kär i en utlänning är det däremot den renaste kärleken...

    Lever i en av världens mest jämställda och trygga land men ser sig själv som ett konstant offer, utnyttjad och nertryckt vilket givetvis rättfärdigar all slags skitbeteende.

    Agerar gärna i flock och följer strömmen (andra kvinnor, män har ju alltid fel så dem kan man skita i)

    Väljer ett förhållande med en jämställd man men knullar gärna raka motsatsen, vid sidan av såklart för det är ju viktigt att upprätthålla en korrekt fasad utåt. 


    Håller med fullt och jag är kvinna. Svenska kvinnor är ju så på tårna att man undrar vad dom har uppkört i rumpan eller om de har kronisk analklåda.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-09 11:48:44 följande:
    Jag förstår. Jag antar att du tycker det är ok med förakt riktat åt ditt håll? Jag har aldrig haft problem med män på det sätt som du verkar ha problem med kvinnor. Anledningen? Jag tespekterar alla.
    Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

    Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.
  • Anonym (beror på)
    Sakendak skrev 2018-01-09 12:15:06 följande:

    Jag är själv kvinna och svenska kvinnor ser ner på andra kvinnor, måste alltid hävda sig, är gapiga, tror allt är en tävling om vem som hade "rätt", tål inte kritik.


    Tycker det låter som definitionen på polska, italienska och libanesiska svärmödrar i bekantskapskretsen
    Sakendak skrev 2018-01-09 12:15:06 följande:

     Utländska karlar knullar ju bara svenska kvinnor och sen gifter sig med en utländsk i slutändan.


    Nejdå. Det kan säkert variera mellan olika grupper men det finns gott om "blandade" äktenskap åt båda håll.

  • Mandel
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:33:29 följande:
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-09 11:04:30 följande:
    Att ?tänka själv? betyder paradoxalt motsatsen för de allra mest livrädda kvinnoföraktarna.

    Men de lär vara en utdöende art, ilska och sorg brukar lätta med tiden, även om det känns motigt ibland när det kan vara ganska långt kvar.
    Båda dessa inlägg är exempel på exakt det som gör svenska kvinnor ointressanta.

    Alltid på hugg efter att hävda sig inför män som om det vore någon slags tävling.

    Lättkränkta, och ser all kritik eller ifrågasättande som kvinnoförakt, de anser sig vara perfekta och ingen ska komma och säga något annat.

    Den svenska kvinnan är givetvis så mycket bättre än alla kvinnor på hela planeten, alla som föredrar någon kvinna från något annat land har fel i huvudet.

    Att kärlek skulle kunna uppstå mellan en svensk man och en kvinna från något annat land är omöjligt, då handlar det enbart om utnyttjande, om en svensk kvinna blir kär i en utlänning är det däremot den renaste kärleken...

    Lever i en av världens mest jämställda och trygga land men ser sig själv som ett konstant offer, utnyttjad och nertryckt vilket givetvis rättfärdigar all slags skitbeteende.

    Agerar gärna i flock och följer strömmen (andra kvinnor, män har ju alltid fel så dem kan man skita i)

    Väljer ett förhållande med en jämställd man men knullar gärna raka motsatsen, vid sidan av såklart för det är ju viktigt att upprätthålla en korrekt fasad utåt. 

    Jag kanske var otydlig när jag skrev, men jag syftade på att svenska kvinnor uppenbarligen inte tänker själva och det anser jag att jag gör. 
    Denna gång var det en man som gett instruktionen som var felaktig, men det kan lika gärna vara en kvinna nästa gång.
    Jag bangar aldrig för att ifrågasätta saker oavsett om det är män eller kvinnor, chefer eller kollegor osv.
    Ämnet spelar inte heller någon roll så länge det inte handlar om smink, mode, inredning eller hästar för det orkar jag bara inte med

    Jag har inget behov att häva mig mot män utan snarare mot mot alla oavsett kön i så fall och det beror på årtals av mobbing under skolåren där jag trycktes ned och behandlades som mindre vetande.
    Därför är det så satans gött att få vara den som har rätt, få upprättelse, få beröm för de smarta saker man kommer på osv.
    Att jag som är så värdelös klarar av saker medans så många andra inte gör det...
    Fatta känslan när de harvar i sina anställningar och jag driver ett framgångsrikt företag, jag som var sämst i klassen...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (töttnat)
    Mandel skrev 2018-01-09 16:14:00 följande:

    Jag kanske var otydlig när jag skrev, men jag syftade på att svenska kvinnor uppenbarligen inte tänker själva och det anser jag att jag gör. 
    Denna gång var det en man som gett instruktionen som var felaktig, men det kan lika gärna vara en kvinna nästa gång.
    Jag bangar aldrig för att ifrågasätta saker oavsett om det är män eller kvinnor, chefer eller kollegor osv.
    Ämnet spelar inte heller någon roll så länge det inte handlar om smink, mode, inredning eller hästar för det orkar jag bara inte med

    Jag har inget behov att häva mig mot män utan snarare mot mot alla oavsett kön i så fall och det beror på årtals av mobbing under skolåren där jag trycktes ned och behandlades som mindre vetande.
    Därför är det så satans gött att få vara den som har rätt, få upprättelse, få beröm för de smarta saker man kommer på osv.
    Att jag som är så värdelös klarar av saker medans så många andra inte gör det...
    Fatta känslan när de harvar i sina anställningar och jag driver ett framgångsrikt företag, jag som var sämst i klassen...


    En psykolog skulle nog kalla det där för "kompensation"

    sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism#Kompensation

    Och nej, det är ingen positiv egenskap utan snarare en produkt av i grunden dålig självkänsla som man kompenserar för med en kaxig attityd. Ett sätt att dölja sin egen svaghet för sig själv och andra. Styrka är att acceptera sin egen svaghet för sig själv och våga visa den inför andra.

    Det krävs mer inre styrka och balans för att vara ödmjuk än vad det krävs för att vara kaxig.
  • Mandel
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 16:38:16 följande:
    En psykolog skulle nog kalla det där för "kompensation"

    sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism#Kompensation

    Och nej, det är ingen positiv egenskap utan snarare en produkt av i grunden dålig självkänsla som man kompenserar för med en kaxig attityd. Ett sätt att dölja sin egen svaghet för sig själv och andra. Styrka är att acceptera sin egen svaghet för sig själv och våga visa den inför andra.

    Det krävs mer inre styrka och balans för att vara ödmjuk än vad det krävs för att vara kaxig.

    Nu var jag väl otydlig igen, men jag är inte kaxig mot andra utan inombords. Springer inte runt på stan och talar om för andra hur bra jag lyckats med både ditten och datten. Inte ens för mina vänner.
    Jag är ödmjuk och låter mina resultat visas och folk blir imponerade och tacksamma av det jag gör. Inte det jag säger eftersom jag inget säger. 
    Skulle aldrig falla mig in att skryta inför andra om allt jag kan även om jag tycker att det är intressant att det är så många som kan så lite av simpla saker.
    Sådan man enkelt lär sig genom att be någon visa en gång och sedan fixar man det själv, men om man inte ens vill lära sig...

    Min svaghet är i så fall att jag är så satans snäll och har svårt för att säga nej. Att jag alltid ställer upp fast jag försöker att säga nej. Att jag hjälper andra istället för att visa dem så de lär sig själva så jag slipper göra allt hela tiden.

    Intressant att du drar parallellen mellan att vara stolt över vad man åstadkommit med att vara kaxig och sakna ödmjukhet.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym
    Anonym (RRR) skrev 2018-01-07 11:17:22 följande:

    Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?


    Därför att det finns underskott på kvinnor i Sverige numera, eller mansöverskott om du så vill.

    Svenska kvinnor har krav som är orimliga och orealistiska eller trivs bäst ensamma och vill inte ha någon man. Eller så är de feminister och gillar inte män, eller så gillar de bara betydligt yngre män, eller bara kvinnor, eller vill inte ha sex alls.
    Summa summarum: Lediga kvinnor som längtar efter en man är en stor bristvara och därför måste man importera kvinnor.
  • Anonym (Anonym)

    För att de inte får tag på några svenska kvinnor. Utländska kvinnor är mer beroende av en man av tex ekonomiska skäl. Många snusk gubbar åker till andra länder och knullar.

  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-11 17:18:03 följande:

    För att de inte får tag på några svenska kvinnor. Utländska kvinnor är mer beroende av en man av tex ekonomiska skäl. Många snusk gubbar åker till andra länder och knullar.


    Så precis alla kvinnor från hela planeten är outbildade, fattiga stackare som träffar en svensk man enbart så han ska försörja henne?

    Gäller samma sak svenska kvinnor som träffar en utländsk man?
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 12:30:27 följande:

    Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

    Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.


    Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 12:30:27 följande:

    Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

    Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.


    Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Derr) skrev 2018-01-12 08:31:18 följande:
    Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
    Nej jag känner inte dig, jag utgår ifrån det du skriver och kallar man all slags kritik och ifrågasättande för "förakt" så kan man absolut inte kalla det för förståelse.

    Jag har inga som helst problem med varken det motsatta könet eller människor från andra länder för den delen eftersom jag till skillnad från dig inte ser Sverige och Svenskar som de enda människorna värda att ha ett förhållande med. Världen är ganska stor utanför Sveriges gränser synd att begränsa sig på det sättet enbart baserat på fördomar och hybris.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-11 18:29:45 följande:

    Så precis alla kvinnor från hela planeten är outbildade, fattiga stackare som träffar en svensk man enbart så han ska försörja henne?

    Gäller samma sak svenska kvinnor som träffar en utländsk man?


    Lägg ner!
  • Anonym (töttnat)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-01-12 16:21:28 följande:
    Lägg ner!
    Var det ett argument?
  • Anonym (Kanske)

    Därför att det inte finns någon lag som förbjuder det..bland annat..

Svar på tråden Varför gör svenska män såhär