Varför gör svenska män såhär
Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?
Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?
Jag har träffat tre par där mannen var svensk och kvinnan från östeuropa.
I två av fallen var det kärlek helt enkelt. De hade träffats genom jobb eller studier. Den ena kvinnan var i övre 20-årsåldern och hade läst svenska på universitetet i Ryssland innan hon kom hit för studier. Hon berättade att hon alltid, till landsmän, var tvungen att kommentera att hon ville plugga och jobba i Sverige, annars tog de för givet att det primära målet var att hitta en svensk man (nu blev resultatet det också iofs, men det var inte huvudorsaken). Hon berättade om ryska tjejer som var trötta på de mansgrisar de upplevde att deras landsmän var och därför sökte sig till Sverige.
I det tredje paret träffades de i Ryssland under en resa. Jag vet inte hur hon upplevde det men han hade en mycket traditionell syn på relationer (kvinnan vid spisen). Ett år efter vigsel skildes de.
Har en del erfarenhet (inte personligen) genom bekanta och arbetskamrater till min man, han jobbar i byggbranschen.
Om jag ska vara snäll, så skulle jag uttrycka mig så här: Det är inte de snygga killarna, de smarta killarna, de vältränade killar, de jämställda killarna som har importfruar.
Det är bara att se sig om i samhället, syns tydligt i vilken samhällsklass detta är vanligt.
Det där med lättfotade, promiskuösa är väl inte så konstigt när man ständigt verkar uppmuntra och normalisera det för tonåringar.
Populärkultur, media och sedan RFSU som nästan är värst. Allt "experimenterande" är bara bra och ska uppmuntras, att killar 'får' ligga runt och inte tjejer ska lösas genom att tjejerna blir värre, inte att killarna skärper sig.
Att könssjukdomar sprids för att folk ligger runt allt mer i allt yngre åldrar ska lösas med att vräka ut mer kondomer och "upplysning" där man fortsätter uppmuntra till beteendet.
Att småtjejer visar sig i webcam för okända män tycker RFSU är "ett bra sätt att börja experimentera" (hört i radiointervju).
Det verkar som att man absolut inte får ifrågasätta om den där "sexuella revolutionen" verkligen bara varit av godo, eller erkänna att mindre lössläppthet och inte mer skulle kunna vara lösning på något problem.
Och läser man här på forumet verkar det helt normaliserat med trassliga kk-förhållanden, där folk sedan frågar sig "varför i hela världen känner jag mig förvirrad och mår dåligt???"
Så konstigt va, att det kommer känslor och spökar när man bara experimenterar med de mest intima saker som naturligt är ganska känsloladdade?
Är det så här i andra länder med eller bara Sverige?
Kanske blir/blivit mobbade av svenska kvinnor..?