• Anonym (RRR)

Varför gör svenska män såhär

Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

• Svar på tråden Varför gör svenska män såhär
  • Öljett Paljett
    Gynekologstol skrev 2018-01-07 19:25:01 följande:

...De utstrålar en form av mycket oattraktiv okvinnlighet när de går runt i sina långbyxor och söker konflikt. Hur tänker du att jag som vit heteroman skall bli attraherad av en kvinna som dels inte gillar mig, dels i mina ögon knappast kommer att bli en bra mor? ...

Det har inte slagit dig att jag gör det för att repellera såna som du?
  • Anonym (Normalt)
    fornminne skrev 2018-01-07 18:50:03 följande:
    Som jag skrev. Populära även som seriösa partners, inte bara för att vi är "lätta att få omkull". Om det ens stämmer, jag har hört killar klaga på att vi är ganska svårfångade. (Reserverade svenskar osv). Så jag vet inte om det är en korrekt bild.
    Det behöver inte stämma bara för att det sprids en sådan bild av svenska kvinnor. Det är internationell stapelvara att svenska kvinnor är sexobjekt och ni porträtteras ständigt som det i filmer och tv-serier:

I viss utsträckning är det kanske sant. Bilden av de svenska kvinnorna bygger på en bild av Sverige som etablerades internationellt under rekordåren, då Sverige många gånger kunde skryta med att vara bäst i världen. Det fanns kanske ett behov i omvärlden av att visa upp baksidor av "det svenska miraklet".

Under 60-talet besökte Luigi Scattini Sverige, förfärades över hur lättfotade svenska flickor var och utmålade oss som ett förfallet och depraverat land. Idag är nog italienskor nästan lika "frigjorda" som svenskorna var då. Skillnaderna mellan svenska kvinnor och kvinnor från andra länder är inte alls lika stora idag som för trettio eller fyrtio år sedan.

Själv har jag svårt att avgöra om skillnaderna är så stora. Jag kan nog tycka att utländska tjejer ibland är förvånansvärt lätta att få med sig hem och att "få omkull". Det har jag "lyckats" med flera gånger. Men om det talar för en trend åt ena eller andra hållet är svårt att avgöra.
  • Öljett Paljett
    Gynekologstol skrev 2018-01-07 19:40:06 följande:

Precis, och det är därför som ni är så oattraktiva.

Och tacka Gud för att du tycker det! Det är nog bra att såna som du o jag håller oss på rejält avstånd från varandra.
  • Anonym (RRR)
    Anonym (Saningen gör ont) skrev 2018-01-07 19:48:56 följande:

Japp svenska tjejer har man bara till att knulla men de är inget familje material.

Och vad för kvinna ska du ha om jag får fråga???

Jag är svensk och har ett antal barn så att säga att inte vi svenskar är familjematerial det vet jag inte vart du får från...Jag har en massa svenska kvinnliga vänner och vi alla är måna om våra familjer.
  • Anonym (hmm)
    Japp svenska tjejer har man bara till att knulla men de är inget familje material.
    Men är du som kille fortfarande ofördärvad och bra "familjematerial" då om du träffar lössläppta tjejer utan att ha några seriösa ambitioner? Samma låga nivå väl?
  • Anonym (Orange)

Polska kvinnor trodde det var mest thailändskor som träffade svenskar?
    Jag antar att det handlar om kvinnor med polsk bakgrund uppväxta i Sverige?

• Anonym (Jodå)

I Svergie är ju risken stor att man blir anmäld för sexuell trakasseri om man försöker sig på att få kontakt med kvinnor.

• Anonym (troligt)
    Anonym (RRR) skrev 2018-01-07 11:17:22 följande:

Varför väljer många medelålders svenska män kvinnor från Polen och Ryssland före svenska kvinnor?

Högst troligt för att de upplever svenska kvinnor som för krävande, av olika skäl och på olika sätt.
  • Tom Araya
    Anonym (Orange) skrev 2018-01-07 21:41:30 följande:

Polska kvinnor trodde det var mest thailändskor som träffade svenskar?
    Jag antar att det handlar om kvinnor med polsk bakgrund uppväxta i Sverige?

Varför trodde polska kvinnor det?
  • Anonym (troligt)
    Jag tror det i många fall är precis tvärt om. Att de medelålders män som riktar in sig på utländska tjejer redan har det där med familj och barn avklarat, ofta med en svensk kvinna, som de senare separerat med och när de vill ha något nytt och fräsch att dejta så märker de att det är lättare med utländska tjejer av rent socioekonomiska skäl. Familj finns inte på tapeten då.
Svar på tråden Varför gör svenska män såhär