• Maj88

    hur länge tog ni Lutinus?

    Hur länge bör man ta Lutinus efter ett positivt test?

  • Svar på tråden hur länge tog ni Lutinus?
  • Snuttis2
    Seb81 skrev 2018-05-04 21:43:22 följande:

    Hej!

    Har börjat med Lutinus idag, 3 ggr per dag. Går igenom ivf och på måndag ska jag på återföring med ett litet pyre. Jag har fått utskrivet 3 v, ingen nedtrappning.... jag är rädd att det är för lite? Som jag läser här har ju alla tagit Lutinus till v 12 & sen trappat ner!?

    Jag ska ta upp detta på måndag.... men vad säger ni??


    Nej alla har inte tagit i 12 v : )

    Jag har vid alla ivf behandlingar tagit runt 3 v alltså till testdag . Ingen jag känner personligen o som gjort ivf har tagit Längre än så. Vad jag lärt mig under behandlingarna är att lutinus efter några veckor blir verkningslöst för din kropp producerar då på egen hand tillräckligt med nödvändigt hormon . Alltså medicinen är onödig att ta så länge.
  • Ebo88

    Lutinus har även effekt senare i graviditeten också. Min läkare har ordinerat det till mig så jag ska börja ta dem 1 gång om dagen när jag går in o v.19 på torsdag. Jag har försvagad livmoderhals så tar dem inte i samma syfte som ni andra gör men det har visat positiva resultat för att lyckas vidbehålla graviditet för kvinnor har försvagad livmoderhals.

    Supparna kan också hjälpa till att dämpa sammandragningar.

    Jag sta ta dem ända in i v.37 om jag nu går så långt i

  • Bunny on speed
    Ebo88 skrev 2018-05-06 21:42:36 följande:

    Lutinus har även effekt senare i graviditeten också. Min läkare har ordinerat det till mig så jag ska börja ta dem 1 gång om dagen när jag går in o v.19 på torsdag. Jag har försvagad livmoderhals så tar dem inte i samma syfte som ni andra gör men det har visat positiva resultat för att lyckas vidbehålla graviditet för kvinnor har försvagad livmoderhals.

    Supparna kan också hjälpa till att dämpa sammandragningar.

    Jag sta ta dem ända in i v.37 om jag nu går så långt i


    Förlåt men hur upptäcktes det att du har försvagad livmoderhals?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Blomma10

    Hej! Nu vet jag att tråden är lite gammal men läste här att några tagit lutinus. Har lite frågor och funderingar.. jag började ta lutinus i tisdags 28/8 och har blivit så himla gasig, kan det bero på lutinus? Och att de rinner är de inget snack om... jag ska gör inga ivf behandlingar utan vi har samlag och ska försöka på den naturliga vägen. Tog även en spruta som heter ovitrelle den 25/8. Hade två äggblåsor, den ena på 18mm och den andra på 17mm. Hoppas ägget släppt men jag tänkte bara, hur ?långt? upp måste tabletten föras för att det ska ge så god effekt som möjligt? Jag tar nästan in hela den där ?pinnen? vet inte om det är för långt eller så... någon som vet? Tacksam för svar. Kram

  • Solen2

    Min mage blev som en spärrballong av lutinus. Kändes mig höggravid ibland. Så ja din fastighet kommer säkerligen från det.

    Jag förde också upp pinnen med lutinus så högt upp som det gick.

    Jag kom på att ca 2h efter införande så om jag gick på toa då så rann det mesta ut i samband med att jag kissade och jag slapp på allt i trosan eller trosskyddet när jag minst anade det. För jag antar att det som rinner ut är det som inte tas upp av kroppen.

    Stort lycka till!

  • Blomma10
    Solen2 skrev 2018-08-31 10:15:34 följande:

    Min mage blev som en spärrballong av lutinus. Kändes mig höggravid ibland. Så ja din fastighet kommer säkerligen från det.

    Jag förde också upp pinnen med lutinus så högt upp som det gick.

    Jag kom på att ca 2h efter införande så om jag gick på toa då så rann det mesta ut i samband med att jag kissade och jag slapp på allt i trosan eller trosskyddet när jag minst anade det. För jag antar att det som rinner ut är det som inte tas upp av kroppen.

    Stort lycka till!


    Tacksam för svar! Gick det bra med lutinus? Blev du gravid? Jag kan testa mig tidigast på måndag
  • Solen2

    Jag har använt det fyra gånger iom att vi behövde fyra hela ivf behandlingar innan vi blev gravida. Så om det gjorde någon skillnad eller ej är svårt att veta.

  • Blomma10
    Solen2 skrev 2018-08-31 11:46:49 följande:

    Jag har använt det fyra gånger iom att vi behövde fyra hela ivf behandlingar innan vi blev gravida. Så om det gjorde någon skillnad eller ej är svårt att veta.


    Jaha okej... ja då är de inte lätt att säga.. vi gör ju inga ivf behandlingar då vi försöker på de vanliga sättet.. hoppas de håller sig!!
  • Nervernautanpå
    Blomma10 skrev 2018-08-31 09:39:12 följande:

    Hej! Nu vet jag att tråden är lite gammal men läste här att några tagit lutinus. Har lite frågor och funderingar.. jag började ta lutinus i tisdags 28/8 och har blivit så himla gasig, kan det bero på lutinus? Och att de rinner är de inget snack om... jag ska gör inga ivf behandlingar utan vi har samlag och ska försöka på den naturliga vägen. Tog även en spruta som heter ovitrelle den 25/8. Hade två äggblåsor, den ena på 18mm och den andra på 17mm. Hoppas ägget släppt men jag tänkte bara, hur ?långt? upp måste tabletten föras för att det ska ge så god effekt som möjligt? Jag tar nästan in hela den där ?pinnen? vet inte om det är för långt eller så... någon som vet? Tacksam för svar. Kram


    Pillret ska in hela vägen. Alltså hela pinnen :)
  • Blomma10
    Nervernautanpå skrev 2018-08-31 14:03:43 följande:

    Pillret ska in hela vägen. Alltså hela pinnen :)


    Tack för svar!! Okej då ska jag försöka få in den ännu djupare hehe
  • Blomma10

    Jag undrar även, tror ni att lutinus inte har gjort någon ?nytta? dom här tre dagarna jag inte stoppat upp hela pinnen i mig. Jag har kört ungefär halva pinnen och sedan klickat in tabletten...

  • jaktenpaflow

    Jag är gravid i v 7 efter ivf och ska ta Lutinus fram till v 12 tror jag... Är det någon som vet om dem kan hindra en blödning om det är så att det skulle bli ett MF?

  • Ebo88
    jaktenpaflow skrev 2018-08-31 17:03:00 följande:

    Jag är gravid i v 7 efter ivf och ska ta Lutinus fram till v 12 tror jag... Är det någon som vet om dem kan hindra en blödning om det är så att det skulle bli ett MF?


    Jag tror inte Lutinus kan hindra en blödning. Jag tog Lutinus efter v.18+0 och jag fick en stor blödning i v.21+. (Moderkakan släppte i kanten) så jag tror inte Lutinus hindrar en blödning.
  • jaktenpaflow
    Ebo88 skrev 2018-08-31 17:11:31 följande:

    Jag tror inte Lutinus kan hindra en blödning. Jag tog Lutinus efter v.18+0 och jag fick en stor blödning i v.21+. (Moderkakan släppte i kanten) så jag tror inte Lutinus hindrar en blödning.


    Usch vad läskigt men allt gick bra? Tänker mer på en hormonell blödning. Alltså att det påverkar hormonnivåerna under ett missfall så att det blir fördröjt.
  • Flisan1234

    Jag plussade i lördag för 6 dagar sen och började direkt ta lutinus. Idag så testade jag mig igen men då visade det negativt. Blir förvirrad. Är det någon som vet om detta kan ske eller om jag bara ska sluta ta lutinus o se om jag får min mens men samtidigt om jag är gravid så kan jag ju få missfall som tidigare.

  • Petraa
    Flisan1234 skrev 2021-03-25 15:29:25 följande:

    Jag plussade i lördag för 6 dagar sen och började direkt ta lutinus. Idag så testade jag mig igen men då visade det negativt. Blir förvirrad. Är det någon som vet om detta kan ske eller om jag bara ska sluta ta lutinus o se om jag får min mens men samtidigt om jag är gravid så kan jag ju få missfall som tidigare.


    Hur gick det för dig? Jag är i samma situation, plussade för två dagar sen och nu dag 3 så är det negativt. Tar också lutinus och vet inte om jag ska sluta ta lutinus för att få mens/missfall, eller om MF blödningen kommer trots lutinus. Är förvirrad och ledsen.
Svar på tråden hur länge tog ni Lutinus?