• Anonym (Mamma)

Ångestdämpande till åttaåring

Finns det någon som har det? Är det svårt att få det?

Vilken medicin är det vanligast att man får i den åldern?

• Svar på tråden Ångestdämpande till åttaåring
  • Inisario

Svårt att tro att det finns någon seriös läkare som ordinerar ångestdämpande till något barn i den åldern. 

• Anonym (Mamma)
    Inisario skrev 2018-01-22 10:20:08 följande:

Svårt att tro att det finns någon seriös läkare som ordinerar ångestdämpande till något barn i den åldern. 

Jag vill bara ha svar från de med erfarenhet.

Finns garanterat de som fått det utskrivet.
  • Inisario

Ja, definitivt på Dark net, eftersom alla någorlunda normal funtade människor, inkl. sjukvårdspersonal, skulle börja undra, vad som kan vara så hemskt i något 8 årigas barns liv, att det behöver ångestdämpande.....................

• Anonym (Mamma)
    Inisario skrev 2018-01-22 10:35:28 följande:

Ja, definitivt på Dark net, eftersom alla någorlunda normal funtade människor, inkl. sjukvårdspersonal, skulle börja undra, vad som kan vara så hemskt i något 8 årigas barns liv, att det behöver ångestdämpande.....................

Lägg ner.
  • Anonym (Sussi)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-22 10:36:10 följande:

Lägg ner.

Varför inte bara förklara ?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Sussi) skrev 2018-01-22 10:40:55 följande:

Varför inte bara förklara ?

För att ingen här har med det att göra, jag vill bara höra från de med riktig erfarenhet.
  • Anonym (Nähh!)

Det är väl bättre att ta reda på vad det är som skrämmer vettet ur ungen?

• Nimzay
    Inisario skrev 2018-01-22 10:35:28 följande:

Vad får du ut av att vara otrevlig och oförstående? Människor är olika och fungerar på olika sätt. Vissa människor har mycket problem med ångest, andra har det inte, för vissa som har problem med ångest börjar problemen tidigt, för andra dyker inte problemen upp förrän senare, osv.

Vet du exakt hur alla åttaåringars hjärnor fungerar? Låt bli att förminska ts situation, det är bara respektlöst. Acceptera att människor är olika.

Som ett exempel kan jag nämna att första gången jag testade ångestdämpande medicin var jag yngre än åtta år.
  • tvillingmammaVastmanland

Kontakta BUP och diskutera denna fråga med en utbildad barnspykatriker istället för med anonyma personer på familjeliv, är mitt råd.

• Inisario
    Nimzay skrev 2018-01-22 10:57:16 följande:
    Vad får du ut av att vara otrevlig och oförstående? Människor är olika och fungerar på olika sätt. Vissa människor har mycket problem med ångest, andra har det inte, för vissa som har problem med ångest börjar problemen tidigt, för andra dyker inte problemen upp förrän senare, osv.

Vet du exakt hur alla åttaåringars hjärnor fungerar? Låt bli att förminska ts situation, det är bara respektlöst. Acceptera att människor är olika.

Som ett exempel kan jag nämna att första gången jag testade ångestdämpande medicin var jag yngre än åtta år.
    Varför är jag otrevlig?
    Förr i tiden fanns också eter som anestetikum och contagan forte mot graviditets illamående. Tack och lov har vi idag kommit längre än så.
Svar på tråden Ångestdämpande till åttaåring