• Etty94

Barn 2019

Hejsan! Är så himla taggad på detta året då vi ska i slutet på maj försöka att skaffa vårt första barn. Undrar om där möjligtvis finns fler som är inne på samma sak som oss? Vi har varit tillsammans i över 6 år, båda är 24 och har fasta heltidstjänster. Är nyfiken på era tankar och vill gärna få tips och råd hur vi ska förbereda oss. KRAM 

• Svar på tråden Barn 2019
  • Iväntanpåtrean
    Emelin93 skrev 2018-04-11 10:17:55 följande:
    Absolut!
    Fått min remiss från MVC till Aurora, barnmorskan sa dock att de inte beviljar snitt innan graviditet. Men det tror jag visst att de kan göra för jag hävdade att jag inte vågar bli gravid innan, vet också att det går innan. Tror allt går om jag orkar ligga på.
    Men har nu fått brev från Auroramottagningen och kommer väl få vänta några månader innan jag får en exakt tid. 
    Hör av mig när jag vet mer! :)

Länge sedan jag satt vid datorn så något sent svar... Men jag tycker absolut att du ska stå på dig!

Nu har jag ju förvisso ett akutsnitt bakom mig, men jag ringde till spec. mvc och önskade ett läkarsamtal. Läkaren skrev in i min journal då att jag är lovad ett planerat snitt om jag skulle önska. Sedan kanske det blir aktuellt med aurora ändå, men det står inskrivet att jag ska bli beviljad snitt om jag fortfarande vill det då det blir aktuellt.
    Tror att det är en stor fördel att göra som vi gjort, att ta kontakt redan innan graviditet för att påvisa hur viktigt det är.
    Jag håller tummarna för dig, uppdatera gänra hur det gått sen när du fått tid! {#emotions_dlg.flower}

• Iväntanpåtrean

Snaaart dags för första försöket här nu!

Hade helt glömt hur hemskt mensen är utan p-piller...

• Anonym (Tessa)

Beklagar missfallet, verkligen jättetråkigt! :( 

Här borta har vi börjat "smygförsöka" nu, vi missade tyvärr min ÄL nu i april med några dagar men hade oskyddat tre-fyra gånger under veckan efter. Dock verkar det inte ha blivit något då jag idag (3 dagar sen) kissade på sticka men fick negativt. Har under dagen känt av lite menskramper så det lär väl dyka upp snart. Har vart väldigt stressad över mitt jobb (bland annat) nu på senaste tiden och det är väl därför jag är sen antar jag. 

Inför maj-ÄL ska vi vara med på tåget med en gång - för även om jag vill ha fast tjänst så vill jag ännu mer bli mamma. Jag får förhoppningsvis reda på i veckan om det blir fast eller inte, så om det inte blir som jag tänkt mig så kommer jag ändå inte "visa något" när jag söker andra jobb. 

Men jag håller tummarna för er alla där ute som försöker - och ni får gärna hålla tummisarna för mig också! Hjärta

• Trullis82

Halloj alla här inne!

Hoppas det går bra för er.

Här visade dagens undersökning 4 ägg så ska på kontroll igen på onsdag för o se hur många som e kvar o om någon är större än den andra. Så kanske blir det spruta denna gång så ett ägg släpper. Jag får ju aldrig lossning utan dom växer o spricker till slut.

Så här e det bara att vänta

• Anonym (Tessa)

Jag blev fast! Solig Har ÄL nu i dagarna och vi har kört på sedan min sista mensdag, hoppas vi lyckas pricka in första seriösa försöket med en gång!

• Iväntanpåtrean
    Anonym (Tessa) skrev 2018-05-21 17:10:28 följande:

Jag blev fast!  Har ÄL nu i dagarna och vi har kört på sedan min sista mensdag, hoppas vi lyckas pricka in första seriösa försöket med en gång!

Stort grattis till den fasta tjänsten!

Visst är väntan mellan äl och bim låååång? Och tar det sig inte börjar väntan om på en gång... Men hoppas på att det ska rasa in plus här!
  • Anonym (Tessa)
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-21 18:25:48 följande:
    Stort grattis till den fasta tjänsten!

Visst är väntan mellan äl och bim låååång? Och tar det sig inte börjar väntan om på en gång... Men hoppas på att det ska rasa in plus här!
    Tack! Ja verkligen, men nu händer det massa grejer här, vi ska gifta oss nästa lördag och så åker vi iväg på bröllopsresa. Beräknad mens är ungefär mitt i bröllopsresan så hoppas förstås på att få ett positivt besked då istället! :)
  • EmmalinneaS

Hej alla

Hoppar in i där här tråden också. Jag slutade med cerazette i februari i år och fick tillbaka mensen i april. Den cykeln blev 43 dagar lång, vilket är mycket längre än jag någonsin haft. Så jag räknar med att det tar ett par månader till innan allt tillbaka på banan. Men det hindrar inte oss från att försöka.

Om detta inte också är en ovanligt lång cykel så har jag ÄL 28/5 och bim 14/6. Vill så gärna ha en liten, detta ska bli vår första.

Hoppas vi alla får ett plus som blir en bebis

• Trullis82

Idag var det rosa på pappret så ni får vi se om mensen e på ingång då :-/

Inget test idag heller. Brukar gå på en dag.

Men å andra sidan kanske det inte behövs nu

• 91sarah
    EmmalinneaS skrev 2018-05-23 21:02:03 följande:

Hej alla

Hoppar in i där här tråden också. Jag slutade med cerazette i februari i år och fick tillbaka mensen i april. Den cykeln blev 43 dagar lång, vilket är mycket längre än jag någonsin haft. Så jag räknar med att det tar ett par månader till innan allt tillbaka på banan. Men det hindrar inte oss från att försöka.

Om detta inte också är en ovanligt lång cykel så har jag ÄL 28/5 och bim 14/6. Vill så gärna ha en liten, detta ska bli vår första.

Hoppas vi alla får ett plus som blir en bebis

Exakt samma här..
Svar på tråden Barn 2019