• Etty94

Barn 2019

Hejsan! Är så himla taggad på detta året då vi ska i slutet på maj försöka att skaffa vårt första barn. Undrar om där möjligtvis finns fler som är inne på samma sak som oss? Vi har varit tillsammans i över 6 år, båda är 24 och har fasta heltidstjänster. Är nyfiken på era tankar och vill gärna få tips och råd hur vi ska förbereda oss. KRAM 

• Svar på tråden Barn 2019
  • EmmalinneaS
    91sarah skrev 2018-05-24 10:46:34 följande:

Exakt samma här..

Hur gör du för att hålla koll på din ÄL, kör du med tester?
  • Trullis82

Hjäääääääälp, idag är jag kluven :-/

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

• Anonym (Tessa)

Trullis82 skrev 2018-05-26 07:03:52 följande:

Hur gör jag nu.... måste ju vara ett tidigt missfall men läkaren får jag ju inte tag på idag en lördag så jag får väl hoppa över en kur Letrozol

Det kan ju faktiskt ha vart så att det rosa på pappret var en nidblödning?
    Ring 1177 och hör med dem vad de tycker att du ska göra!
  • Trullis82
    Anonym (Tessa) skrev 2018-05-26 09:02:59 följande:

Det kan ju faktiskt ha vart så att det rosa på pappret var en nidblödning?

Ring 1177 och hör med dem vad de tycker att du ska göra!

Det har jag gjort o det är för tidigt att säga. Endel blöder även vid graviditet. Andra inte. Kan oxå vara ett tidigt missfall. Men som sagt ..... avvakta var svaret
  • 91sarah
    EmmalinneaS skrev 2018-05-26 00:23:16 följande:

Hur gör du för att hålla koll på din ÄL, kör du med tester?

japp, och olika appar, du?
  • Milian03
    Trullis82 skrev 2018-05-26 07:03:52 följande:

Åh Grattis! Men du hade väl bara fått lite rosa? Det är ju inget ovanligt eller konstigt :)
  • Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-26 23:46:47 följande:

Åh Grattis! Men du hade väl bara fått lite rosa? Det är ju inget ovanligt eller konstigt :)

Nja, sedan blev det mer till kvällen. Nu har det varit som mens blödning som börjar ge sig nu.

Nu är det bara lite blod kvar.

Men jag vet att jag hade två ägg när jag tog Ovitrelle sprutan(för att få ägglossning) så det kan ju oxå vara så att kroppen stött bort det ena men behållt det andra. Att det från början var tvillingar.. om du förstår vad jag menar..

Men ringde 1177 som sa att det är för tidigt att säga. Kan vara vad som helst. Bara att avvakta.

Men det e jobbigt. Från att vara jätte nere o gråter bara för att mensen kom o det inget blev denna månad heller till att ändå få lite hopp med ett positivt test trots blödning.

Jag förstår ju såklart att detta förmodligen är ett tidigt missfall men hjärnan fungerar ju inte riktigt utan man hoppas ju ändå....

Jaja, som sagt, inget jag kan styra eller så nu

Jag har skickat meddelande till min gyn läkare så får vi se när han hör av sig
  • Milian03
    Trullis82 skrev 2018-05-27 00:19:53 följande:

Nja, sedan blev det mer till kvällen. Nu har det varit som mens blödning som börjar ge sig nu.

Nu är det bara lite blod kvar.

Men jag vet att jag hade två ägg när jag tog Ovitrelle sprutan(för att få ägglossning) så det kan ju oxå vara så att kroppen stött bort det ena men behållt det andra. Att det från början var tvillingar.. om du förstår vad jag menar..

Men ringde 1177 som sa att det är för tidigt att säga. Kan vara vad som helst. Bara att avvakta.

Men det e jobbigt. Från att vara jätte nere o gråter bara för att mensen kom o det inget blev denna månad heller till att ändå få lite hopp med ett positivt test trots blödning.

Jag förstår ju såklart att detta förmodligen är ett tidigt missfall men hjärnan fungerar ju inte riktigt utan man hoppas ju ändå....

Jaja, som sagt, inget jag kan styra eller så nu

Jag har skickat meddelande till min gyn läkare så får vi se när han hör av sig

Ja en tvilling kan det ju ha varit :) Hoppas där är ett liv kvar därinne <3
  • emim

En till! Hoppar in här, verkar peppade med flera i samma sits. Vi har inte skyddat oss under 2017 men det känns som vi först nu under våren vi gett en ärlig chans :) Är 30 + så jag hoppas det ska ske något nu!

Längar ni som börjat? Jag får vänta i 5 dar innan mensen kommer men har varit super öm i bröstvårtorna i säker en vecka (solbränd!?) usch vad jag kommer bli besviken denna månad igen..

• Anonym (herewego)

Mindre än en månad kvar till min mans operation nu! Och sen får vi börja försöka en månad senare. Kan tiden inte bara springa lite fortare?

Svar på tråden Barn 2019