• Etty94

Barn 2019

Hejsan! Är så himla taggad på detta året då vi ska i slutet på maj försöka att skaffa vårt första barn. Undrar om där möjligtvis finns fler som är inne på samma sak som oss? Vi har varit tillsammans i över 6 år, båda är 24 och har fasta heltidstjänster. Är nyfiken på era tankar och vill gärna få tips och råd hur vi ska förbereda oss. KRAM 

• Svar på tråden Barn 2019
  • emim
    Milian03 skrev 2018-05-27 23:55:11 följande:

Är också 30+. Vi har försökt i fem månader. Gått igenom 1 missfall. Har bim 3/6.

Känner också att jag kommer bli besviken. :/

Javisst månad efter måndag med besvikelser.. Visst kan man ta det som det kommer men det funkar fan inte för mig. Nu kan jag inte hålla det för mig själv men det är bättre att skriva av sig lite mellan all väntan..
  • Anonym (e)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-05-28 16:51:54 följande:

Hej!

Jag och min sambo försöker skaffa barn och jag har nu diverse symtom, ömma bröst, illamående, flytningar och yrsel. Tog ett test idag som jag tycker att jag ser något på men skulle behöva era ögon och åsikter!

Tack på förhand!

Syns det något på testet så brukar det vara rätt. Sålänge det inte är ett spökstreck. Är bim räknat idag? Annars vänta nån dag till med ett nytt test så bör det bli tydligare? :)
  • Anonym (Sandra)

Ja hoppas det! ???? Har gått på Cerazette i några år och slutade med detta 15/4 ungefär Så kroppen har inte kommit igång riktigt än.. Hur vet man att det är spökstreck? Är inte så insatt haha

• Anonym (e)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-05-28 16:59:48 följande:

Ja hoppas det! ???? Har gått på Cerazette i några år och slutade med detta 15/4 ungefär Så kroppen har inte kommit igång riktigt än.. Hur vet man att det är spökstreck? Är inte så insatt haha

Jo det är om man behöver vinkla o hålla på för att se ngt streck. Jag hade det själv, men det va inget. Jag hade nog väntat och provat ett annat test. Jag har själv blivit gravid en gång direkt efter jag slutade med piller men det gick inte vägen (många år sen) Så det är säkert helt inviduellt hur snabbt kroppen går till det nornala
  • EmmalinneaS
    91sarah skrev 2018-05-28 14:25:25 följande:

Jag hade bestämt mig att försöka strunta i det men det är sååå svårt nu när mensen är över..

Ja, jag vet. Har enligt Flo ÄL nu på onsdag, vill ta tester men känner att det bara kommer vara negativt och då bli besviken. Ska försöka ?vänta in kroppen? och se vad som händer. Om det går..
  • Anonym (Sophie)

Hej!

Hoppar in här jag också. Vi har precis börjat fåra försök med barn nr 2. Vet aldrig när jag har äl och har inte heller köpt några test, så vi kör varannan dag ungefär. Vår son blir 4 snart och planen är att barn nr 2 ska komma lagom till jag pluggat färdigt på högskolan, vilket är i januari.

• Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-28 15:41:48 följande:

Äl+8.

Kan det vara vår tur nu?

Det där ser ju ut att vara något

Hur har det fått för dig? Har du tagit något digitalt test?
  • Milian03
    Trullis82 skrev 2018-05-31 18:30:01 följande:

Det där ser ju ut att vara något

Hur har det fått för dig? Har du tagit något digitalt test?

Jepp jag var gravid :D
    BF 190209
  • Lindsey77

Efterlyser en solskenshistoria där det gått bra trots svaga plus en hel vecka. Fick gravid på digitalt för några dagar sen. Tror jag är i vecka 4+1. Strecket var dock ännu svagare förra veckan, men verkar inte öka. :( Har haft tre missfall i vecka 4+3 sen i dec. Verkar luta åt ett fjärde missfall.

Svar på tråden Barn 2019