• Anonym (ts)

socsek som inte bryr sig?

Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

• Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • Anonym (?)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 23:13:25 följande:

suck. Jag skrev att jag inte brukar ringa men det var akut oxh hon kunde ha tagit 1 min och sagt åt dom......

Vad var akut menar du?
  • Anonym (Tja)
    LINL skrev 2018-01-30 17:17:50 följande:

Kontakta chefen till socialsekreterare. Familjehem bestämmer INTE över umgänge med familj.

Det kan familjehem visst göra. Socialsekreteraren har ingen anledning att ljuga om det.
  • Anonym (ts)

om jag ska åka på helgen och det är helg och jag inte får åka är det akut fattar ni väl att det inte kan vänta till efter helgen då är det FÖRSENT.... sen kan ni sluta få det att låta som jag gjort nåt kriminellt när jag bara varit med mina vänner och det är sjukt att bli straffad pga det...

• Anonym (också familjehemsbarn)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:01:46 följande:

om jag ska åka på helgen och det är helg och jag inte får åka är det akut fattar ni väl att det inte kan vänta till efter helgen då är det FÖRSENT.... sen kan ni sluta få det att låta som jag gjort nåt kriminellt när jag bara varit med mina vänner och det är sjukt att bli straffad pga det...

Var dina och din systers fosterhemsfamiljer överens om att ni skulle träffas?
  • Anonym (ts)
    Anonym (också familjehemsbarn) skrev 2018-01-31 22:09:10 följande:

Var dina och din systers fosterhemsfamiljer överens om att ni skulle träffas?

som sagt det hade varit bestämt länge i ett möte med socsek men dom lät mig ändå inte åka...
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:01:46 följande:

Nej, det är inte akut för att föräldrahemmet ställer in ett planeter besök.

Om familjehemmet säger att du inte får sova över hos dina vänner och du gör det ändå så får det konsekvenser. Det borde även än 14-åring förstå!
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:18:53 följande:
    som sagt det hade varit bestämt länge i ett möte med socsek men dom lät mig ändå inte åka...
    ok. Varför ställde familjerna in då? Vad hände?
  • Anonym (ts)
    Anonym (också familjehemsbarn) skrev 2018-01-31 22:28:31 följande:

ok. Varför ställde familjerna in då? Vad hände?

min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:

min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...

Eller för att du brutit mot regler eller på annat sätt misskött dig. Sådant får konsekvenser.
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:
    Ok, men vad säger dina familjehemsföräldrar, då? Alltså, säger, inte du tror, utan exakt vad de säger är orsaken.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?