• Anonym (ts)

socsek som inte bryr sig?

Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

• Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • elmadumle

Antar att det är samma som skriver hela tiden om sitt familjehem? isåfall har du brytit mot många regler, ju mer du missköter dig desto längre tid tar det innan du familjehemmet får något förtroende för dig. Börja med att visa att de kan lita på dig.

• Anonym (ts)
    Annita skrev 2018-01-28 21:25:19 följande:

Du får ju faktiskt inte bestämma sådant utan att få okej från familjehemmet. Att du och din syster bestämt att ses räcker inte. Så är det som sagt för alla ungdomar.

som sagt det har varit bestämt länge, vi kom inte bara random på det och det är soc som bestämmer umgänge DÄRFÖR borde socsek ha ringt till dom och sagt att jag visst ska få åka...
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:33:04 följande:

som sagt det har varit bestämt länge, vi kom inte bara random på det och det är soc som bestämmer umgänge DÄRFÖR borde socsek ha ringt till dom och sagt att jag visst ska få åka...

På en helg? När din soc.sekr var ledig och med sin familj?

Dessutom är det familjehemmen som gör upp när det passar för umgänge. Och denna helgen passade det tydligen inte.
  • neverpreggo
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:17:35 följande:

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

Om de straffar dig så har de väl skäl, vad hade du gjort?
  • Annita

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

Ditt familjehem har dom uppgift att ha ditt bästa för ögonen - inte din syster.

Genom att inte förankra besöket med familjehemmet, och genom att inte följa deras regler och gång på gång bevisa att du inte är att lita på, så är det faktiskt DITT agerande som gjort att din syster blev besviken.

Fundera lite på det.
  • Anonym (Du är ett barn!)

Ni som ni syskon eller ni som familjehemmen i mellan?

Du verkar ha svårt att förstå att familjehemmet sätter regler och du måste lyda! En dag är du myndig då styr du, men Nu är du ett barn som inte förstår sitt eget bästa hade du förstått det hade du inte gnällt i tråd efter tråd här när de sätter VETTIGA och BRA regler för dig. Du verkar vara på glid när du inte förstår detta... vilket gör att du troligen är ett dåligt inflytande på din syster, så därför håller de dig ifrån henne, för att ge henne en chans här i livet!
  • Anonym (ts)

Jag hade inte ringt socsek om vi inte bestämt med soc eftersom jag måste ha pengar till resan, få bo hos dom etc... ni verkar inte kunna inse att familjehem kan göra fel och då borde socsek säga till dom... Jag gjorde nåt dom blev irriterade på för snart 1 mån sen och jag borde inte ens straffas för det fortfarande och oavsett vad dom tycker ska man få träffa sina syskon....

• Anonym (Jour?)

Jobbar din socsek på lördag-söndag?

Om svaret är nej, så ska du inte ringa henne på en lördag eller söndag.

• Anonym (ts)
    Anonym (Jour?) skrev 2018-01-28 22:55:54 följande:

Jobbar din socsek på lördag-söndag?

Om svaret är nej, så ska du inte ringa henne på en lördag eller söndag.

suck. Jag skrev att jag inte brukar ringa men det var akut oxh hon kunde ha tagit 1 min och sagt åt dom......
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?