• Anonym (ts)

socsek som inte bryr sig?

Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

• Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 19:37:07 följande:

Nej hon bedömde inget, hon orka bara inte bry sig om det även om dom bryter mot reglerna och hon BORDE ha ringt dom.....

På villet sätt har de brutit på reglerna?
  • Anonym (ts)
    SysterY skrev 2018-01-28 19:42:17 följande:

På villet sätt har de brutit på reglerna?

vad tror du, att jag inte fick åka till min syster är att bryta mot reglerna....
  • Annita

Både familjehemmet och socialsekreteraren bryr sig visst om dig, och det är också därför du inte får göra precis vad som helt precis när du vill. Så är det för alla barn, och de försöker ge dig en så stabil uppväxt som möjligt - det är jag ganska säker på.

Du säger att det var bestämt sedan innan att du skulle träffa din syster. Hade familjehemmet varit med och bestämt det? Och om planerna ändrades fanns det säkert skäl till det, även om du inte gillar de skälen. Familjehemmet måste kunna lita på att du sköter det ansvar du får. Annars släpper de förstås inte iväg dig.

• SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 20:06:12 följande:

vad tror du, att jag inte fick åka till min syster är att bryta mot reglerna....

På vilket sätt?

Familjehemmet bestämde att just denna helgen passade det inte att du åkte till din syster. Det är inte att bryta mot några regler.
  • Anonym (Men du.....)

Frågan är om du bestämt själv att du skulle till din syster? Alla övernattningar ska bestämmas tillsammans med ditt familjehem. De har ansvaret för dig och någon anledning till att du inte fick åka finns det absolut. Tror att de inte bara plötsligt säger att du inte får åka om det är bestämt med dem ? Hur gick det till egentligen? Och hade du möjligen brutit mot något innan?

• Anonym (Kim)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 20:06:12 följande:
    Och VARFÖR fick du inte åka som bestämt? Vad fick du för anledning av familjehemmet?
  • Anonym (också familjehemsbarn)
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 19:37:07 följande:

Nej hon bedömde inget, hon orka bara inte bry sig om det även om dom bryter mot reglerna och hon BORDE ha ringt dom.....

Men DU bryter ju mot reglerna hela tiden, så vad förväntar du dig egentligen? Om du skärper upp dig lite så blir det bättre och du får mer friheter, men just för tillfället har du BARA dig själv att skylla. När du lär dig att ta ansvar för dig själv och dina handlingar, och att dina handlingar har konsekvenser så kommer du får friheten du önskar dig, men inte förr.
    '
    Sluta vara en gnällig, slarvig barnrumpa, gör vad dina familjehemsföräldrar kräver, visa att du tar ansvar och är pålitlig.

Du har för länge sen förlorat mina sympatier, och familjehemmets tillit. Jobba påatt får tillbaka det, istället för att klaga i tråd efter tråd.
  • Anonym (ts)

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

• SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:17:35 följande:

Dom är egoistiska och tänker inte på min syster som blev besviken och dom straffar mig med att jag inte får sova borta MEN min syster har inget med det att göra, och det är fel och DOM bröt mot reglerna och min syster bor också i ett familjehem och inte direkt ensam och jag fick komma för dom eftersom vi hade BESTÄMT att jag skulle åka dit.

Vilka regler var det som familjehemmet bröt?
  • Annita
    Anonym (ts) skrev 2018-01-28 21:17:35 följande:

Du får ju faktiskt inte bestämma sådant utan att få okej från familjehemmet. Att du och din syster bestämt att ses räcker inte. Så är det som sagt för alla ungdomar.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?