Inlägg från: Humlan88 |Visa alla inlägg
  • Humlan88

    Kan inte gå och vara orolig i 6 månader, vad ska jag göra?

    Är gravid nu i vecka 12( inne i vecka 12) har 4 missfall bakom mig. Problemet är att jag oroar mig konstant för missfall. Varje dag när jag är på toaletten kollar jag efter blod. Får jag bruna flytningar får jag panik. Var på ultraljud igår och allt såg bra ut. Vet inte hur jag ska hantera min oro. Kan inte tillbringa 6 månader med oro. Har svårt att glädjas för de känns som jag typ går å väntar på missfall. Törs inte ens berätta om graviditeten för någon. Jag vet att jag kanske är löjlig men kan inte rå för det. Beror nog på mina missfall. Vad kan jag göra? :(

  • Svar på tråden Kan inte gå och vara orolig i 6 månader, vad ska jag göra?
  • Humlan88

    Sant! Ska försöka, grejen är att jag tror jag hade varit mindre orolig om jag aldrig haft missfall :/

  • Humlan88

    [quote=78417733][quote-nick]Ebo88 skrev 2018-01-30 15:19:05 följande:[/quote-nick]Beklagar de fyra missfallen.

    Kan du inte vända dit till kurator eller psykolog för att ventilera din oro och för att få stöd? Jag förstår din nervositet. Vi förlorade vår son, han föddes i v24+3 och levde i tio dagar tills han fick en infektion som hans lilla kropp inte klarade av. Jag har gått hos kurator sedan dess och ska gå kvar under nästkommande graviditet för att få des stöd jag behöver. Jag är så fruktansvärt rädd inför en kommande graviditet men vill så klart bli gravid och ge vår son ett syskon.

    Vet dem vad missfallen beror på?[senaste missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10. De andra missfallen var väldigt tidiga. Det jag är rädd för att det kan berott på kromosom fel och att barnet nu har nåt kromosom fel fast kroppen ändå fortsätter

  • Humlan88
    emhu skrev 2018-01-31 22:00:36 följande:

    Lilla du, jag förstår precis hur du har det! Har sett att du har startat en massa trådar här och allt bottnar ju i den ständiga oron som finns där. Jag är gravid i vecka 8 efter att ha fått diagnosen "tidigt klimakterium" så sannolikheten för mig att bli gravid på naturlig väg är så otroooooligt liten. Hade också en MA för ett år sedan och jag jämför ALLT med den gången. Nu är missfall det enda jag kan tänka på. Jag är besviken på mig själv för att jag inte bara kan njuta och vara glad....alla säger att "fallet blir väl ändå lika stort om det skulle sluta i missfall" men jag VÅGAR inte ge mig hän...kommer aldrig ta mig upp igen om det skulle hända något. En liten del av mig önskar nästan att jag börjar blöda snart så att jag kan bli kvitt oron....den äter upp mig inifrån. 10 veckor kvar till RUL...10 veckor av ständig oro...ångest inför varje toalettbesök...ångest varje morgon "mår jag illa?", "är brösten ömma?" etc. Varenda molande i magen kan innebära att livmodern växer men också en start på århundradets största blodbad i en gravid kvinnas katastroftankar.

    Så fort mina symptom försvinner eller avtar gråter jag i 2 timmar och ser mig själv som en barnlös bitter gammal tant...

    ...jag delar din oro och förstår den till 100%...jag ska på VUL imorgon och jag hoppas så innerligt att vi får se ett pickande hjärta.

    Stort lycka till till oss alla som är i den här situationen. Vi kanske ska starta en stöd-tråd där vi kan ventilera våra känslor?


    Tack för att du delar med dig, skulle va skönt med en tråd för oss med oro!
  • Humlan88

    Tack var på inskrivning idag och hon sa att jag kunde kontakta en psykolog. Proverna såg bra ut, dock hade jag lite blod i urinen så jag skulle lämna in ett morgon urinprov, jag börjar ju redan bli nervig så fort nån nämner ordet blod. Va kan nu detta vara, början till missfall? De svider inte när ja kissar

Svar på tråden Kan inte gå och vara orolig i 6 månader, vad ska jag göra?