• Janne37

Är 37,8 Grader feber?

Hej! Jag brukar normalt ha 36 grader på morgonen och 36,5 på kvällen.
    Nu så har jag 37,8 grader och jag känner mig lite hängig och jag undrar om jag har feber? Jag gick in och läste på 1177 och så här stod det :
    "Den normala kroppstemperaturen hos vuxna varierar från person till person, men brukar ligga mellan 36 och 37,8 grader. Temperaturer på 38 grader och högre räknas som feber." Så har jag feber eller inte? 

• Svar på tråden Är 37,8 Grader feber?
  • Anonym (feb)
    Anonym (Haha) skrev 2018-02-04 12:49:26 följande:
    Haha Vadå ?du räknar?? Feber är feber! Man är subfebril om man har 37,7-37,9. Sen har man feber.
    Jupp jag räknar feber vid den punkten. Bryr mig inte om vad du tycker. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feb) skrev 2018-02-04 13:59:24 följande:

Jupp jag räknar feber vid den punkten. Bryr mig inte om vad du tycker. 

Jag brukar också säga att jag har brutit benet när jag har stukat foten. Skiter i vad sjukvården säger.

Dom säger alltid att jag inte har brutit benet utan bara stukat foten men jag räknar den som bruten så det spelar ingen roll.

Brukar också säga att jag dör varje gång jag svimmar. Bryr mig inte om vad andra säger för jag jag räknar det som att dö.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Haha) skrev 2018-02-04 14:07:07 följande:

Jag brukar också säga att jag har brutit benet när jag har stukat foten. Skiter i vad sjukvården säger.

Dom säger alltid att jag inte har brutit benet utan bara stukat foten men jag räknar den som bruten så det spelar ingen roll.

Brukar också säga att jag dör varje gång jag svimmar. Bryr mig inte om vad andra säger för jag jag räknar det som att dö.

Eller hur! Är inte konstigt att vården ser ut som den gör idag!
  • EpicNurse
    Anonym (Nej) skrev 2018-02-04 14:12:42 följande:

Eller hur! Är inte konstigt att vården ser ut som den gör idag!

Word!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (feb)
    Anonym (Haha) skrev 2018-02-04 14:07:07 följande:

Haha oj vad provocerad man kan bli. Ta ett djupt andetag så ska du se att det blir bra. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feb) skrev 2018-02-04 14:23:27 följande:

Haha oj vad provocerad man kan bli. Ta ett djupt andetag så ska du se att det blir bra. 

Ja, jag blir ganska provocerad av inkompetens och ovilja att lära sig.
  • Anonym (feb)
    Anonym (Haha) skrev 2018-02-04 14:25:03 följande:
    Ja, jag blir ganska provocerad av inkompetens och ovilja att lära sig.
    Andas in, andas ut. Fortsätt så tills du blivit lugn. 
  • Anonym (Väx upp)
    Anonym (feb) skrev 2018-02-04 14:31:23 följande:

Andas in, andas ut. Fortsätt så tills du blivit lugn. 

Brukar hålla på såhär när du inte har några argument? Haha moget
  • EpicNurse
    Janne37 skrev 2018-02-04 14:38:56 följande:

Nu har jag 38,4 så jag antar att det är feber.

Absolut. Krya på dig!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Är 37,8 Grader feber?